sholgersson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sofie Holgersson - 11 augusti 2013 12:35

Igår blev det att gå upp hyfsat för att mannen skulle jobba en sväng. Så man passade på att fixa lite frukost till familjen. Moa åkte med sin pappa så säger hon att mamma kan få lite lugn och ro en stund. Innan Moa och Daniel skulle åka kom svåger min med hunden förbi Moa blir alltid lika glad åt att Sigge kommer hem. Sen spenderade jag min egentid ute i solen på altanen jobbar på solbrännan nu när jag kan komma ut och njuta. När mannen och dottern kom hem hade de köpt med lite fika. Så vi åt lite smörgås och kall dricka.
Moa och jag gick och duschade efter fikan för att göra oss för 70 års kalas för min mormor. Moa blev så somrig och fin och hör och häpna hon hade en rosa klänning på sig. Min dotter är en fantast till blå så det brukar alltid vara blått.. Jag hade en silver klänning.

Vi åkte ut till Johannishus till min mormor för hon bjöd på middag som bestod av lax,potatis, fläskfilé, sås, sallad m.m så gått. Jag fick bara lite ont och fick sätta mig på golvet. Tycker fortfarande det är jobbigt när det händer bland folk och då spelar det ingen roll om vem det är som runt mig. Moa gick ut och hämtade Daniel av ren atomatik. Denna godongen som är så mån om sin mamma. Sen blev hon bekymra för hennes mamma kunde inte hjälpsamhetens ta mat men tur att hennes mormor fixade det.
Min tallrik blev det bara lax och sallad. Men Moa åt som bara den två stora portioner blev det för henne.
Min kusin, morbror, hans fru, min svåger, alla mina syskon, mina föräldrar och min mormors gubbes syster med man var där. Vi var ett trevligt litet gäng. Vi skrattade riktigt mycket. Mormor passade på att mobba mig när jag var yngre så trodde jag på att mormor bara var 27 och då kan mamma varit över 30.. Jag vet inte hur st fick ihop det då.. Men så kommer fram att min kusin Andreas trodde att mormor skulle gifta sig med Elvis det tyckte såg nog var värre. Vi kom överens att allt ligger i mormors sida släkten.. Vi åt tårta med färska hallon på. Moa ville bara ha grädde och hallon detta barn.

Vi fick även ställa oss upp och sjunga för gamlingen. Mormor hade hoppats på att slippa det.
Mormor och de hade fixat lite ute lekar, hästsko kastning, bollekar m.m

Så det vara bara att låna en kofta och en filt av mormor och hoppa sig ner till gräsmattan för att vara fottograf åt Janne. Barnen hade jätte kul även morbror Jimmy. Min kusin försökte stå på händerna det var en syn för mänskligheten. Lite små klumpig. Mina syskon ställde sig som små apor utan några problem.

Men lite impad blev jag när morbror kunde jula det trodde jag inte om honom.
Så vi konstaterad att Jimmy är som en liten apa och sen läste vi på baksidan av zoo asken barnen fick så passade det ännu mer in på apan Jimmy.

Vi hade en trevlig kväll och när vi kom hem somade vi på soffan.

Av Sofie Holgersson - 10 augusti 2013 11:28

Igår var en riktigt seg dag kan säga att det blev totalt 3timmar på kudden sen hade jag så ont i kroppen att den ville inte som jag ville. Blev att se på tv i liggande med värme ett par timmar. Passade även på att njuta av solen och dess värme en stund det var skönt.

Jag passade på när jag ändå satt ute i solen att måla en tavla till min mormor alltid kul med pyzzelsaker.
Moa fick sin pringels högtalare med posten idag och den blinkande och dånade för fullt:) man hörs.
Vi fick även utomlands samtal av svärmor. Moa är så roligt så säger hon mamma till och med farmor badar i ukiet:)

Moa hade bestämt maten så vi hämtade pizza på kvällen.
Hon fick en egen så nöjd:) liten och söt:)

Vi satte oss framför tv och bara mös.

Annars hände inte det så mycket de somnade så skönt på soffan?
Ha en trevlig lördag!

Av Sofie Holgersson - 9 augusti 2013 12:16

går var en dag med mycket energi. Det öste ner ute så jag valde att börja sortera lite papper och jag säger bara det att det finns mycket mycket mera som skall sorteras. Men jag började i alla fall. Passade även på att tvätta rent lite kläder för tvättkorgen var full. Känns så mycket bättre att jag har startat maskinen än att det alltid annars är mannen.
Igår åt jag något var tredje timme och det känndes bra måste bara handla hem lite mera mellanmål för det finns det inne så gått om här hemma.
Frukosten blev havregrynsgröt med kanel och blåbär så man fått i sig en rejäl och stabil frukost.
Middagen igår åt Daniel och Moa för fullt stek ned potatis och sås. Moa åt två portioner.

På eftermiddagen fick vi lite besök Lina och Teo kom hit på lite fika. Moa och Teo sprang omkring överallt och hade sådan energi. Lina och jag har alltid lika trevligt när vi sitter och prata. Igår pratade vi mycket om våra små troll hur sommaren har gjort att det vuxit och pratar mer blivit mera självständiga m.m
Linas lille pojk blir 3snart och han har fått glasögon tycker Moa är intressant för hon undrar om hon med kommer behöva det för hennes mamma har det men vi får se.

Jag har även börjat skriva om hur min sommar har varit i största allmänhet. Både bra och dåliga saker.

Har även bestämt mig för att samla ett gäng tjejer här hemma i nästa vecka och visa mina smycken jag gör för att få lite mera inspiration att göra mera. Men det är så tråkigt att göra smycken och bara lägga på hög. Sen är det ett perfekt tillfälle att få ihop ett gäng tjejer och ha lite trevligt en stund.

Inatt har inte sovit så bra somnade vid 02.45 så segt för när jag vakande vid 7 var jag jätte trött och ville allas annat än gå upp.

Av Sofie Holgersson - 8 augusti 2013 09:29

Igår var det en riktigt seg dag de var inte så mycket som blev gjort. Jag satt mest och kollade på tv kroppen mådde inte jätte bra.
Hade besök från hemsjukvården vi gick igenom vad man kan göra för bostadsanpassning här hemma för att underlätta för mig. Hon fick med sig allt för att åka raka vägen till kommunen och lämna det personligen. Så nu skall det upp i nämnden och sen är det en evig väntan för att se vad de beslutar..
Jag och Moa var ute och skördade lite tomater till maten hennes planta har fått jätte många tomater. Synd bara att det inte var svarta som de skulle varit. Nästa år blir det ännu flera sådana planer. Måste bara fixa där jag ska ha dem. Så det får värmen från tegelväggen.

På kvällen blev det en fika hos familjen Johansson/Larsson vars tvillingar fyllde år.

Daniel och Christoffer försökte leka tekniker med att laga lampor Marie handlade i förra veckan på Börjes. Vi skrattade för att den ena av de hade mer tålamod än den andra. Och jag kan väl säga så pass att Christoffer hade ingen tålamod.. Vi andra bara stod och kollade på de och skrattade.
1/3 fick de igång bättre än ingen i alla fall.

Jag hade på mig smycket min mamma och pappa gav mig i 25 års present så fint och och gillar det riktigt mycket.

Moa somnade som en stock hemma sen efter att sprungit runt och busat med casper.
Vi kollade lite på tv sen somnande vi med. Men natten har varit mycket tänkande.
Jag har börjat fundera på bra och dåliga saker som har hänt sista tiden..
Men någon timme har jag i alla fall fått på kudde och det är skönt.

Av Sofie Holgersson - 7 augusti 2013 10:07

Igår blev det först en massa mys sen frågade Gina och svärfar om vi ville med de till brunnen och det ville vi. Så det blev att packa badväskan och fika korg och åka till brunnen för att bada. Blev ett stopp på Konsum för att fixa lite fika. Jag fick verkligen tänka mig för med tanke på att bassängträning för mig är tufft. Så jag kan inte äta innan då har jag spytt men måste få i mig något när jag kommer upp ur vatten. Ända var att jag skakade en massa. Men med lite fika i magen gick det bättre:)

Satt och tittade på när ungarna badade i barnpoolen. Att vatten kan vara så roligt. Moa ställde sig på en sten och började dansa gangdomstyle.. Undra vad allt bus kommer ifrån?
Det är så härligt att sitta och titta på när hon busar och har roligt.


Sen blev det en stund i vattnet för oss med. Denna gången visade Moa sin tuffa sida hon hoppade kanoankula rätt ut i vattnet i den större poolen.
När vi var klara på brunnen blev det en sväng till svärfar ungarna cyklade i full fart runt runt.

Sen bjöd de på grillad hamburgare.

När vi kom hem blev det lite mys med hennes pappa innan hon somnande efter en dusch. Men det kändes som om allt luktade klor ändå...

Av Sofie Holgersson - 6 augusti 2013 10:48

Igår vakande vi tidigt och började morgonen med en massa mys på hög nivå.
Vi åt en bra och stadig frukost sen blev det tv en liten stund för att ladda batteriet för att åka på utflykt ihop med Linn och Ebba.
Jag passade på när vi ändå satt där att fixa naglarna för det är en sak jag älskar att göra för mig själv och självklart nu är jag börjat få tillbaka min längd i naglarna.
Linn och Ebba kom kring lunch och hämtade oss och vi begav oss till wämöparken i Karlskrona för att bara njuta av miljön och även låta baren kolla lite på djuren. Linn är så lätt att han med att göra och det är så skönt att hon acceptera min situation att behöva knuffa på mig i en rullstol.
Barnen testade ett Fia med knuff utomhus så härligt att se de bära omkring på de stora pinnarna.

Uppe på minizooet hade de mest roligt när de kollade på alla djuren. Men lite besvikna blev vi för att de lovade fler djur på hemsidan ön vad som fanns. Härligt att se Moa vara så glad och hon gillar att kolla vad Ebba gör som bara är 1,1/2 år men Moa gillar små barn. Ebba blev först rädd för kaninerna men hon skulle pussa jätterna.

Moa blev rädd för jätterna fört för de hoppade upp på staketet när hon stod där vid. Men sen blev det bara kul.
Barnen fick se grisen Julia som var gigantisk
De satte sig vid Blekinge ankan.

Efter att vi gått där uppe en stund till och med jag fick lite träning. Mycket roligare och träna utomhus. Så blev det ner till kaffestugan och ta fika och barnen fått varsin glass så blev det en lyx Sake på Max super god men fy vad mättande.

Hemma var jag helt slut för blev ganska smycket träning för min del i parken.
Tack Linn och Ebba för en toppen dag i wämöparken:)
Moa och jag var de ända som åt mat hemma så jag passade på att göra ost sås till mig och köttfärssås värmde jag till henne och pasta till.
På kvällen somnade Moa utan något att titta på för hon bråkade så med mig när vi kom hem så hon fick inte ha sin platta och kolla på men teg tog inte lång stund förrän hon sov. Jag hjälpte mannen att sätta halsduk i lastbilen på hans bord.

Sen blev det soffan och varg verum ifrån gårdagen.

Av Sofie Holgersson - 4 augusti 2013 21:00

Min man fick ett ryck häromdagen och undrade om vi inte kunde lyckas dra ihop en kräftskiva på knappt 2 dygn.
Vi gjorde en ren chansning och fick en helt otroligt trevlig kväll här hemma på altanen.
Vi har lärt känna under sommaren ett jätte trevlig par från Kristianstad vars mannen oxå är lastbilschaufför, sen Marie och Larsson fick med vara med på ett hörn.
Larsson och Daniel började lördag morgon med att skriva lite lastbil här hemma. Larsson har äntlig fått en egen bil som han ville ha lite hjälp med att lägga lite kärlek på. De höll på som bara den i den otroligt varma solen. Men inte ännu den stoppade två lastbils tokiga män. Men det blev ett ex antal pauser för de på grund av värmen!

Marie och jag drog till stan för att handla in till en kräftskiva samt lite grillning. Vi passade på att ta det lugnt det var ju helg inte stressa då. Vi stannade på ÖB och hittade lite billiga fynd sen blev det en sväng till systemet varför inte inviga altanen med lite fin dricka, Daniel ville ha öl i glasflaska och jag passade med på att ta någon cider och en flaska vin. Jag började as garva för jag konstaterade att min huvudräkning inte riktigt var med mig får skylla på solsting. Jag bara diffade på över 100kr jag trodde allt skulle gå på över 100kr mer än vad det gjorde. Jag säger inget men roligt hade vi allt.
Maxi blev det sen för att handla lite kex och ostar, något att grilla och självklar kräfter samt räkor. Sen blev det hem och plocka upp allt och börja förbereda för att Jessika och Tobias från Kristianstad skulle komma på fest.
Men innan dess blev det en glass i solen ihop. Glassen bara rann sp varmt var det men min kropp gillar värmen:)
Tobbe och Jessika kom alltid lika trevlig att träffas. Vi grillade och åt så det kändes som man skulle spricka.
Jämt fördelat med matlagningen!

Moa lyckades lura upp Jessika på studsmattan man kan undra vem som hade roligast.
Blev även en omgång klubb killarna mot tjejerna och vilka van jo självklart vi tjejer:)
Vi duckade fram kräfter och kex,ost med mera. Det känndes som vi gjorde inget annars än att äta men alla var mätta och nästan rullade framåt. Såg ut som jag åt hur mycket som helst men jag skalade till Moa och Jessika oxå:)

Min älskling i mina glasögon och jag:)
Så lik sin mamma. Kul när även hon vill göra sig i ordning!

Framåt kvällen kom även det fin besök min syster och man kom en sväng alltid lika trevligt att träffas Moa blev helt galen och bara kör med sin moster för fullt och min syster är inte den som är den hon lydde Moa fullt ut.
När alla åkte så somnade Daniel som en stock jag har sovit totalt 3 timmar i natt varit som om jag haft feber bara runnit av mig så äckligt.
Så jag ljuger om jag säger att jag är pigg nu.
Larsson kom en sväng idag för att hämta sin lastbil så Daniel och han fortsatte att fixa lite. Jag har mesta dels varit sängliggandes men tack vare att min älskling gjort altanen och att vi fått möblemanget svärmor och de hade har jag kunnat ligga i soffan på altanen istället för inne.
Blev mycket nys med min ängel. Även en frukt fika.

Mys ihop i soffan med Moa:) ? i mängder!

Jag är lite avis just nu svärmor och de sitter på planet ? på vägg till ukiet som Moa säger. Två veckor i lugn och ro och slippa alla måsten bara njuta. ??
Tack alla för en jätte trevlig helg.

Av Sofie Holgersson - 2 augusti 2013 19:59

Igår blev det en runda till Börjes i Tingsryd för att bara komma iväg en sväng. Moa blev jätte glad för hon handlade kulor till sig själv. Så mallig första kulorna hon själv ha handlat. Blev även en fika när man ändå var där.

På eftermiddagen kom Elias hit för han skulle vara här hans föräldrar jobbade och Moa ville leka. Det blev även hennes första övernattning av kompis så mallig liten tjej idag. Man märker knappt av de två för de busar så mycket. Till kvälls mat blev det en räcksmörgås från Börjes för det handlade vi med hem.

Bägge två sov i moas säng och det gillade de.

Idag har jag varit ganska stilla för ovanlighetens skull. Jag har fått ha mycket värme min kropp har gjort riktigt ont. Men bara att bita ihop och hoppas på teg bättre.
Barnen har sprungit i moas blomma idag och jag har skrattat. När han skulle hem blev det en snabb solning ihop med Diana.
Jag har mesta dels suttit på våran fina altan och njutit av solen pga värmen är helt underbar.

Längtar tills imorgon då kommer det vänner från Kristianstad & kalligne hit för vi skall ha par middag eller rätt och sagt lite kräftskiva. God mat och gått att dricka samt trevligt umgänge kan inte bli bättre.
Mannen trimma och skall klippa gräset dottern har sådan energi att jag undra om vi åt samma mat innan.
Nu springer hon efter pappa som klipper.. För den energin ville jag med haft.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards