sholgersson

Alla inlägg under mars 2021

Av Sofie Holgersson - 19 mars 2021 18:47

Vilken vecka detta varit!!

Från att avsluta KP och allt vad det innebära till att kasta sig in i nya utmaningar och bli upp fångad av dessa 2 härliga tjejer med ett hjärta av guld.
Slänga sig in i digital utbildning i 3 dagar totalt hjärnsläpp och skön att det är helg nu så man kan landa inför måndag <3

Mycket kaffe, många nya saker att fylla huvudet med och en spännande utmaningar det är nog summering av denna veckan.

Men så tacksam att veteranpoolen i Karlskona tagit emot mig med öppna armar och det stödet från de två gör att detta känns så bra.

Så nu är det gröna jackan på och en utmaning som jag får göra med hjärtat <3

Av Sofie Holgersson - 13 mars 2021 12:31

För snart en månad sen kom dagen jag aldrig trodde jag skulle få uppleva.. Jag älskar mitt jobb på KP och alla underbara kollegor och kunder. Men när man inte kan göra det jobbet man skall pga pandemin ute i världen så slog det mig hårt i ansiktet. Jag blev uppsagd……. Det var som att få ett stort slag rätt i ansiktet kändes som att jag tappade allt inom mig. Vem är jag vad vill jag hur skall detta gå… Allt snurrade i huvudet och paniken kom tårarna rann hela jag kände mig helt tom……


Vad hände jag fattade inte ett smak… Under en stund snurrade allt i mitt huvud och kunde inte tänka klart en stund där. Conny fick se en sida av mig jag aldrig trodde jag skulle visa någon på det viset. Viste inte vad jag skulle ta vägen..


Kändes så konstigt. Mitt drömjobb bara försvann med en vind kändes det som. Hur skall jag nu göra? Hur skall det komma in pengar på kontor? Hur skall jag och Moa klara detta? Hur skall jag nu förklara vad som hänt? Allt bara surrade….


Jag blev arbetsbefriad och när jag satte mig i bilen en stund senare så började tanken hur skall jag kunna sälja in mig själv till någon annan. Men då slog det mig att jag är ju säljare nu var det jag som var produkten som skulle säljas in bara.  Ringde upp en kund jag varit ute hos på förmiddagen för att förklara att Conny kommer ta över hennes projekt just nu då detta precis har hänt.  På något vänster så lyckas jag sälja in mig själv i samma samtal. Vet inte om det bara kom i all panik eller vad som hände. Men hon skulle återkomma.
På kvällen pratade jag med vår BNI konsult och han gav mig 48 timmar att deppa och bryta ihop sen var det dags att ta tag i det.


Tog en kaffe min absolut bästa vän doc vi inte träffas ofta men hon finns där när det gäller just då ringer telefonen och hon ringde tillbaka och bokade ett möte med mig för att jag skulle få träffa syrran också.  Det blev redan dagen efter.

Sen började tankarna att 48 timmar gav jag mig inte själv att deppa det tog 3 timmar till jag fått beskedet till jag lyckades sälja in mig själv och ta tag i allt som behövdes.


Mötet med systrana gav mig sån glädje men även en funderare. Men sån intervju har jag aldrig varit med om och det kändes bra.  Många möten och samtal där emellan har det blivit men i tisdags så skrevs papperna och på onsdag den 17/3 kliver jag in i nya utmaningar och blir grön nu mera.

Så nu väntar en rikgit spänannde utmaning

   

Spännade och känner mig så välkomen av dessa 2 :)


 

Ja nya jobbet är Veteranpoolen :)

 

Som min massör sa i tisdags att är det noågon som skulle klara detta på det viset och snabbt ta tag i allvaret så var det jag. Jag är en av få som så snabbt kunde fixa detta :) De orden vämde så enormt från henne. 


Jag är nog så mycket stakare än vad jag själv kan förstå ibland. Resan genom livet har en mening och skall bara hitta min mening men just nu känns det bra och spännande med vad som kommer hända i veckan :)


 

Igår blev jag avtackad på KP och det kändes så ledsamt känslorna bara kom tårarna rann och alla de underbara komentaren värmer mig stark. Ni är ett fantaskiskt gäng och har blivit som min extra famlj skönt att ni finns där :) 


Ta hand om er och kom ihåg ge inte upp :)


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards