sholgersson

Alla inlägg under juli 2013

Av Sofie Holgersson - 31 juli 2013 23:51

En helt underbar text med ett bra innehåll.
Tänker på min man hur han finns och ställer upp för mig och dottern.
Lyssnar om och om igen på denna låten ljust nu jag blir lugn och harmonisk. Sen att se dottern ligga beredd mig känns speciellt. För man blir så glad av att tänka att den vackra lilla flickan är min dofter hon har vuxit i min mage och blivit en helt egen liten person som är så smart och underbar. Jag kan säga det att jag är riktigt stolt mamma till Moa. Känner bara att jag måste börjar visa henne mera och försöka att släppa alla tankar ett tag.
För allas skull.

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu
Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Jag älskar dig Daniel och Moa ni är mitt allt<3

Läste en intressant sak som satte tankar i mitt huvud.
Ut med dina känslor.
Vad händer om du fyller en vattenballong med mera vatten ön den orkar? Ja, till slut så spricker den och allt vatten rinner ut...
Det är precis vad som kommer att hända ned din kropp om du i te släpper ut dina känslor ibland, det är enkelt när man vet verktygen:visa dina känslor, gråt,skrik,prata,skriv av fig och gör det på ditt sätt! Men gör det på ett bra sätt som inte sårar någon annan och gör det med kärlek och ömhet för dug själv!
Tycker att den personen som skrev det verkligen har tänkt till och det kan jag säga att jag oxå gör lite extra av att läsa sådant.

Ibland vill jag bara springa ut i skogen och skrika för jag orkar inte med vissa dagar. Men tyvärr är det inte för mig att bara springa ut i en skog om man bara inland hade kunnat ta en rask promenad att få kroppen att öka endorfiner. Lite extra må bra hormon samt lite extra smärtlindring. Det skall komma den dagen jag oxå kan börjar ut och gå men just nu är det en dag i taget som gäller. Och tyvärr måste jag acceptera det.

Det är mycket tankar som snurra på allt vad livet har att erbjuda, varför ljust jag skulle hamna i denna sitsen, är vi en starka tillsammans m.m
Men en ska vet jag att att tillsammans är man starkare och vi är oslagbara tillsammans. Med den tanken skall jag testa en avslappning och se om jag lyckas somna.
God natt alla och sov gått

Av Sofie Holgersson - 31 juli 2013 21:11

ag vakande vi till ösregn. Mysigt att ligga i sängen och höra det smattra mot fönsterbläcket. Morgonen var lite små seg för jag vaknade med spännings huvudvärk och det är aldrig kul. Men vi åt lite frukost sen blev det tv en liten stund.

Vi bestämde oss för att ta en tripp till maxi ihop med Marie och tvillingara. Blev en fika och samla kraft för att orka med att handa.
Passade på att fixa lite mys inför morgondagen för i morgon har vi en natt gäst hemma moas första kompis som sover över och hon är helt spänd på detta.

När vi hade handlat blev det en sväng till Marie och barnen. Moa tog fram en stol för hon ville hjälpa Marie att göra kålpudding. Det slutade med att hon ville göra allt själv:) så kul att hon vill hjälpa till.

När vi kom hem kom även hennes pappa med en massa överraskning.
Han hade hittat lite pysselböker och lite kläder men det roligaste hon tyckte va blomman som man koppla till vattenslangen tog inte lång tid förrän min lilla fis var dyng sur.
Vi åt pommes och filé jag och Moa tog även lite bea sås samt en massa sallad.

Min lilla fis somnade snabbt hon duschade och sen kröp hon ner och kollade en sväng på sommarlov sen somnade hon när Daniel hade åkt. Blir en natt utan mannen igen. Men jag känner det att denna tiden har gjort att man inser vad man har och jag är så glad över det på många sätt. Känns så skönt när han kommer hem man inser hur mycket man saknar han.
Jag sitter just nu och kolla familjen Kardadashin en realityserie där man får följa en känd familj retas vardag och hur de har det. Nu har jag hittat nya avsnitt så jag är super nöjd. Blir sängen sen för att orka var klar i morgon blir en utflykt på förmiddagen:)

Av Sofie Holgersson - 30 juli 2013 20:14

Idag har det blivit en riktigt lugnt dag. Har haft soffmys känns det som. regnat har det gjort i mängder så idag slapp man att vattna blommorna ute något positivt i alla fall. Det är behövligt med lite regn ibland så kanske det kan komma lite svampar och bär i skogen med.
Denna veckan började lite alv dåligt. Vaknade igår vid 02.30 sen kunde jag inte somna om. Så jag var riktigt trött på morgonen, lyckades somna om i 30 min till kl 7,45. Sen var text bara att grupp och fixa frukost. Moa åkte till farmor och Hasse för bus, så här hemma blev det tomt. Jag åkte en sväng med Daniel för att komma iväg men var nog inte så trevligt sällskap för jag somnade som en stock i lastbilen en stund.
Hemma sen kom athle på besök och kollade in våran fina altan.
Mitt parker hade kommit med så min Ång mopp kom.
Idag har provat den och det var riktigt roligt för till och med jag klarar av inget tungt alls bara att föra fram och tillbaka. En blev det en stund ute på altanen för solen kom fram så man fick passa på att spendera tiden där ute. Sen kom min lilla tjej hem. Hon hade ärtigt hur mycket som helst hos farmor men hon var ändå hungrig när hon kom hem:) undrar var allt tar vägen.
Jag är stolt över mig själv i stället för att acceptera att folk trycker ner mig har jag ifrågasätta varför de blandar in mig. Det var skönt att höra att folk uppskatta min ärlighet att jag vände mig tills den det gällde. Och personen fick chansen att ber om ursäkt. Sen blir man besviken när man får höra mera saker.

Fick ju passa på att sola lite mellan regnskurana på altanen


Ikväll är det man fritt här hemma. Så det blir att bädda ner sig strax med en film det har äntligen slutat regna och åska. Nu skiter jag i allt. Säger bara god natt världen för dagen i alla fall.

Av Sofie Holgersson - 30 juli 2013 17:36

Bli så jävla arg... Om man inte känner mig varför skall man då snackar skit. Jag skall vara helt ärlig jag bryr mig inte om folk jag nye öns känner och det är helt ärligt. Hur en person som träffat mig och sagt hej kan påstå att jag skickar anonyma mail till en kompis är sjukt. Sen skriva att den ända jag kan tänka mig gjort skickat är Sofie.. Och jag blir så sjukt ledsen och arg när folk skyller sina problem på mig. Och tyvärr är det så att det är inte första gången det händer att folk skyller sina problem på mig.
Helt ärligt om det till exempel tar slut mellan folk och de hittar andra eller vad som hur i helvete kan text har med mig att göra....
Tycker så att sköt ni erat.. Jag tänker inte få mera skit jag har fullt upp med mitt liv,min träning.
Jag är ingen äktenskaps förmedlare.
Jag har ingen par utbildning.
Jag är ingen som jobbar på socialen.
Jag kan inte styra på vilka folk gillar,får känslor för inte då och tre nu.
Har folk frågat mig så har jag enbart sagt att vad som än händer se till att det inte går ut över barnen...

Blir så besviken skall vara riktigt försiktig när det gäller vänner ska nog börja säga fråga inte mig..

Av Sofie Holgersson - 28 juli 2013 22:31

Denna helgen har det hänt lite saker.
Altanen kan äntligen börjas att användas och känns toppen.
Lördagen blev det att först dra till byggnad för att inhandla lite trallgolv för annars hade det varit svårt att fortsätta.
När vi kom hem började gubben med att sätta stolparna som skulle vara till staketet uppepå altanen. Jag och Moa började att fixa lite vid husknuten med lite stenar och så. Blev till det bättre i alla fall nu är det bara resten kvar...
Sen blev det att grilla ett dött svin ihop med Marie och Larsson. Vi grillade vildsvin och nypotatis super gott Moa åt som om hon aldrig sätt mat innan.

Blev att sätta mig med värme på kvällen för ljumsken gillade inte mig alls.. När Moa somnade i sin säng efter mycket om och men så slocknade en trött mamma och pappa i varsin ände av soffan. Vid 3 tiden vakna vi och flyttade in i sängen då ångrade jag att jag flyttade in i sängen för kroppen gjorde så ont att det tog en riktigt bra stund innan jag lyckades somna om. Jag fick mig ett gått skratt Moa låg som Pippi och vaka till trodde jag hon pratade i sömnen. Hon sa varför har ni vänt mig sen sa hon inte mera. Det är alltid lika kul att höra dottern eller mannen prata i sömnen.
Idag vakande vi och fixade lite frukost sen väntade vi på svärfar skulle komma för att idag blev det trallgolv som skulle läggas på stommen. Känns så häftigt att gå ut ur ytterdörren till ett golv. Golvet är på plats nu på kvällen och även en ett tillfälligt räcke.
Moa och jag hade bra service vi böjd på nybakad fika. Lillemor kom och lekte av sig med min lille sur unge. Idag har hon varit så trött att hon har varit blixten tjurig.
Vi har lite olika funderingar på vad vi skall göra med trappan men en sak i taget:)
Idag åt vi mat ute på våran altan så mysigt.

Känslan att nu kunna komma ut i solen utan att hoppa i trappor känns toppen. Är så stolt över min man, som bara är lastbilschaufför men har lyckats bygga detta. Han har underlättat för mig jätte mycket. Och nu skall det njutas till Max utom när det regnar.
Snart blir det att krypa ner imorgon börjar en ny veckan och nya måsten kommer..
God natt och har en bra vecka framför er.

Av Sofie Holgersson - 25 juli 2013 22:53

Idag fick min lilla skrutta sova tills hon vaknade. Jag vakande av att jag hade så ont att jag fick sätta mig med värme direkt där satt jag en bra stund med värme. Det underlättade jätte mycket för att komma igång. Blev att duscha och göra sig i ordning för en dag med nys äventyr och idag var de sax för en liten längre utflykt hehe... Vi åkte till eriksberg natur park. Vi har aldrig varit där innan. men de öppnade inte förrän vid 12 så först blev det en sväng till mc Donalds i Karlshamn.
När vi kom ner till eriksberg var det bara att åka in ingen kö inget alls. Vi såg en massa olika sortes djur och det var trevligt:) blev även ett par stopp på utmärkta platser. Moa gillade så mycket att titta på djuren.

Av Sofie Holgersson - 24 juli 2013 20:48

Sommar på hög nivåer och solen har strålat om bara den!
Inatt var en jobbig natt inte många timmars sömn pga en sliten tjej med en massa träningsvärk i benen. Jag fick tips om att man kan lägga vetekudde eller att ta på henne ett par knästrumpor som är mina för att hålla benen varma. Men hoppas att natten i natt blir bättre för min lilla tjej!
Vi åt lite frukost sen kom Marie hit och vi åkte på utflykt:)
Sannade på maxi för att köpa med lite fika. Sedan blev en sväng till fina Brunnsparken i Ronneby vi gick en sväng där uppe i skogen och sen en fika uppe vid sjön:) jag fick min gång träning och kondisen finns inte har jag konstaterat:). Imponerad av Linus som knuffade på mig för fullt i den grusen. Att njuta av allt lugnt och ro och höra fåglarnas sång är roande Moa gick på och passade på att bada fötterna i sjön. Se fick vi se så fina djur där uppe i skogen och alla var nöjda och glada.

Vi avslutade i Brunnsparken med att mata änderna och det är en höjdare.
Vi tog en sväng via Ekenäs för vi skulle lämna en av ungarna hos Larsson men först en glass vid havet. Som smälte fortare än vad vi han äta upp den.

Hemma blev det att göra lite mat som idag blev tacos innan mannen skulle fortsätta jobba han drar ner till Helsingborg ikväll skönt för han för han få sova lite mera då. Samtidigt får jag och dottern mys kväll och lägga oss och kolla på film tidigt i sovrummet och efter träningen ute i Brunnsparken.
När vi hade ätit passade min lille tjej på att gå ut en sväng och leka med vattenballongerna hon fick när hon fyllde år.

Jag har konstaterat att när man gubben inte är hemma ibland om nätterna man inser att man saknar han. Man får en annan saknad och man längtar efter han på ett annars sätt. Kan säga att kärleken stärks på ett annart sätt och det är positivt. Samtidigt vet jag att min man gillar att ligga ute i lastbilen. Och ikväll skulle han nog träffa Larsson i Helsingborg.
Nu blir det lite tv innan det är dag att sova imorgon är det fax för nya äventyr denna gången men tvilling nr 2 som inte ville följa med idag:)
Många tankar snurra i huvudet på ens situation och hur allt kommer bli men msn försöker att släpps tanken för man orkar inte grunna för mycket..
Tack för en trevlig dag och att du tog ut oss idag???

Av Sofie Holgersson - 24 juli 2013 02:39

Man får upp ganska mycket bra och tänkvärda ordspråk och citat på Facebook. Här delar jag med mig lite av vissa som är bra.

Så sant måste bara ta åt mig själv...och känna att det jag gör är tillräkligt. Har alldeles för höga krav....

Hoppas med på någon timmes sömn dottern har legat och varit super ledsen haft träningsvärk så efter lite Alvedon, bollmassage och vanligt massage så sover hon ihop med sin pappa helt stilla. Nu är det bara jag kvar. Att själv har smärta och vara vaken är en sak men när ens barn har det är det hemskt.. Hoppas jag har hjälp he en lite så hon får sova ett par timmar i alla fall..

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards