sholgersson

Alla inlägg under februari 2016

Av Sofie Holgersson - 28 februari 2016 23:04

Nu var det ett tag sen jag bloggade.
Jag har hunnit läsa 3 böcker som man bara inte velat släppa :) femtio nyanser av honom, femtio nyanser av mörker, femtio nyanser av frihet. Det bästa jag läst kan jag säga.

Sen har badrummet fått ännu mera kärlek snart hoppas jag att vi är klara.. bara hyllor som skall bort en vägg till att måla sen kanske det är klart ;)

Helgen har innebärt fullt upp men ändå har jag fått göra det jag må bra av vara med vänner och faktiskt låta någon annan serva mig ibland.

Att ibland få sätta sig till dukat bord och bara mysa med barn och trevlig sällskap är så underbart.

Festen jag gillar att skämma bort mina underbara vänner som finns där för mig och ge mig sådan energi :) <3

Även hunnit med en del bakande oxå alltid lika kul att baka och 90 % jar varit frallor och bröd så det är inte bara kladd helle...

Fått träffa 4 av mina tjej kompisar som gett mig skratt och glädje ;) Även gamla minnen har vi pratat :)
Tack alla ni för denna helgen!

Jesisca, Lina, Diana och Regina ni har laddat mig med endorfiner för en ny vecka <3

Även tack för det privata rehab Regina <3

Tagit vara på tiden med familjen då vi varit samlade. Varit lite mycket med utbildningar och ägglossnignar denna veckan ; ) eller jobb i stora hela.

Ne nu är man full laddad för en ny vecka som dra i gång om några timma. Så nu ropar min säng på mig tycke jag <3 <3 <3

Av Sofie Holgersson - 12 februari 2016 17:14

För 14 år sedan stod en 15 årig kille och en 13 årig tjej utanför hamboringens lokaler uppe på guldbernapark.
Vi stod i famnen på varandra i lätt en timme jag kommer ihåg att jag frös som bara den och daniel stod och höll om mig med sin röda jacka.
Daniel fick ett sms där det stod jag ser er allt. Jävla gubbe till pappa som satt och spanade i bilen.
Men det bara blev vi och han var så himla gullig på att den 14/2 hade han tagit sig tid att köpa mig ett hjärtan med blåa stenar i doc viste han inte att jag hade nickelallergi så det halsbandet doppades i nagellack för att kunna användas <3

För 12 år sedan var det en som satte en förlovningsring på mitt finger <3

Alla dessa år med Daniel har varit väldigt rogivande vi har haft våra prövningar våra upp och ner gångar m.m

Vi köpte hus bildade familj och fick en helt underbar liten tjej som förgyller våra dagar till 1000.

Jag har många gånger tänkt tanken hur han orkar med att leva med mig och alla mina "fel". Men det gör han för han älskar mig för den jag är och han har allid funnit där vid min sida.
Och för att han vill vara vid min sida.

Den 9/2 2013 blev vi herr och fru oxå han har genom åren visat att han gör allt för oss.

Jag älskar dig daniel så glad att du står vid min sida i alla lägen och absolut när jag behöver det som mest.

Av Sofie Holgersson - 5 februari 2016 21:28

Tufft att känna sig nere ibland men tur att det finns saker nära som fyller mig med det lilla extra allt från ett ord till en sak man gör för någon.

Jag kan säga att jag känner mig blåslagen på insidan ibland av all smärta. Att orken bara sopas undan brot framför en. Men det kallas livet det är så :)

Men när man mår dåligt är det skönt att ha familjen och vänner som ge mig extra enegi kickar när det behövs.
Att höra att jag fin och att jag gjort något bra just nu betyder så mycekt.
Att få höra Moa säga jag älskar dig mamma är allt värt. Du min bästa mamma och enda <3
Att Daniel somnar i mitt knä ge mig sådan närhet och värme att det ge lite energi för stunden.
Att få höra tack för maten eller det var gott det värmer. Uppsattning på det man gjort. Även om det bara är ett tack eller smile.
Att bara ha han här hemma ibland.
Att få en värmande kram av en vänn.
Få höra att man inte ge upp från vänner (även om det handlar om däckbyte :) )
Att få ge min omgivning kärlek med att bjuda vänner på middag och umgänge m.m ge mig allt. Jag skämmer gärna bort mina vänner om jag kan <3
Att få en kram kan göra en alldeles varm inombrods.

Så till alla er där ute hitta gobitarna som gör det lilla extra för just dig. Och använd de verktyget när det ibland behöv lite extra..

Av Sofie Holgersson - 3 februari 2016 06:10

Vakande med sådana spänning / värk som ett bälte runt höfterna lite otäckt... Känns precis som någon spänt åt ett bälte och jag legat fast spänd i någon dum positipn hela natten... aha nu vet jag jävla Daniel undrar om han har spännt fast mig med ett spännband för att jag skulle ligga stilla i natt när jag sov :) skämt o sidor.
Tur jag hittade det lilla värme beltet nu har man lyckats stapla sig ner i sängen igen med detta kring höfterna för att för hoppniugnsvis låta värken släppa lite.
Ganska mysigt att höra Daniel och Moas andetag brevid sig.

Nu är vi inne i februari månad och snön är borta och våren börjar närma sig lite.. Nästa vecka är det vi som fira 3 årig bröllopsdag sen 14 år ihop också. Man var ju rena barnet när man som 13 åring träffade Daniel <3
Tiden springer snabbt iväg

Många saker snurra i huvudet som ord Moa sa igår.. Jag sa åt henne att städa sitt rum då var jag en ganska elak mamma... Då går hon och rita en bild först är hon så arg att det är en ful bild som hon sa sen när jag fick titta så har hon ritat en flicka som är ledsen med sur mun och tårar som rinner på kindena.. men inte nog med det så hade hon ett brustet hjärta också. Vad får hon allt ifrån bara för att hon skulle städa så var hon sådan... Man kan ju inte annat än förvånas åt denna lille. Våran alldeles egna goding som jag har fått äran att vara mamma till.

Tack alla ni som finns här <3

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards