sholgersson

Alla inlägg under juni 2014

Av Sofie Holgersson - 30 juni 2014 20:18

Stort grattis till svärmor på födelsedagen:)

Tack för en underbar helg :)

Av Sofie Holgersson - 28 juni 2014 23:17

Imorse åkte vi tidigt hemifrån för att åka på mini semester till Göteborg med svärmor m.fl
Moa var helg spänd på allt som skulle hända och vaknade av våra väckarklockor.
Packa det sista och sedan blev vi hämtade.
Alla skrattade när vi kom till karlskrona för de äldre barnen med familjer lyckades komma fram före svärmor.. Hon är den som alltid är först när det är något :)
Tåget tog oss upp till ett regnigt emmaboda för byte till direkt tåg till göteborg. Resan var seg många timmar och som tur väl kunde jag slänga upp fötter och allt i sätet.

Väl framme blev det atg lämna väskor och gå en sväng på lilla nordstan.. jag helt ärligt trodde inte att det var så stort..

En hamburgare sen vidare till hotellet och checka in. Hur fint som helt har vi det i rummet. Rena lyxen.

Sen har vi spenderat eftermiddagen/ kvällen på liseberg.
min lilla ängel är hel nöjd som hat åkt och åkt. Till och med vårat åka bergodalbanan rabalder.. ett ex antal ggr. Och bara skrattar så himla härligt.

Nu blir det en varm dusch för kroppen skull sen krypa ner och sova i sköna sängar... Moa sover redan som en stock.
Imorgon vöntar en hel dag i Göteborg och nya äventyr. :)

Tack för allt idag.

Av Sofie Holgersson - 27 juni 2014 17:13

Idag började morgonen med att slänga in lite tvätt rena sängkläder bästa som finns:)
Sen blev det frukost med fru petersson och barnen. Även motions runda och två super dukitga barn.. Moa är nog ända barnet som trillar med cycklen stillastående... men vilka skatt det gav oss..

En sväng till maxi och börja städa av allt hemma. Även bäddar rent:). Samt packa lite inför helgen som spenderas i göteborg med svärmor m.m
Moa har rensat en hel del av sina saker i sitt rum och gått med på att sälja mycket. Och nu har hon sålt massor och pengarna skall hon handla i göteborg för säger hon:)

Gjorde iordning en pall som daniels morfar gjorde till han när han var mindre. Bytt stoppning och tyg och Moa ville ha den i sitt rum:) så mallig är hon att hon får använda den.

Nu blir det få fram väskan och fortsätta packa mina saker.
Hoppas ni får en trevlig helg det skall jag försöka ha.

Av Sofie Holgersson - 25 juni 2014 17:34

Denna veckan började med att kolla lite på ny bil. Sen besök på vårdcentralen och apoteket.
5 dagars pencelin kur för mig blev domen... Även alvedon så febern går ner.
Fick sällskap till kaffet av Lina och barnen:) skönt för Moa att leka med någon även om de bråkade som bara den och jag fick min värme av lilla godingen som bara skrattar.
Sen blev det när pappan i huset kom hem åka och provköra bilen vi funderat på.

Igår planerade vi bara mys men det ändrade sig när vi fick besöka vc lite snabbt pga att moa blev svullen kring ögat..

Ögon droppar och salva 2 ggr om dagen. Denna lille fisen till att vara med om allt..
Ett varv med dammsugaren fick det bli sen var jag helt slut...

Idag vakande jag feber fri jippi.
Så då blir det brunsparken och träning med Lina. Ungarna var suoer glada och två trötta mammor blev det. Men det var de värda.

Påväg hem stannade jag och moa på maxi där det var rea lite smått och gott hittade vi allt.

Nöjda med det blev det hem och fixa tacos mys till familjen...
Nu blir det varva ner sedan källaren och förbereda tvätten tills i morgon.
Trevlig kväll på er.

Av Sofie Holgersson - 23 juni 2014 19:52

Midsommarafton!
Vi firade missommar hos svärfars svärföräldrar som köpt hus 600m från oss :)
Jag fick fixa tårtorna vilket var himla kul att göra. Vi började med att Gina och jag tog barnen och gick till lömnamohagen för lite dans kring atången sen vidare hem till de igen och där blev det kubbspel, äta i mängder, och många goa skratt.
Blev även en sväng hem och hämta glass till moa som jag glömt. Så promenaderna blev det ett par styckna...

Skönt att de bor granne med en lek park där ungarna spenderade mycket tid.
Även goa skatt ihop med Ginas syster som ställde upp att visa barnen hur tik respektive hanhundar kissar för att de skulle se skillnad :)

Ungarna och vi andra som såg detta as garvade med de förstår skillnaden nu eller vad säger du Kevin?? Som frågade frågan först snäll moster du ha som så frivilligt visade dig utan problem :)

Midsommar dagen!
Svärfar fyllde så glatt 50 år och vi firade han på fredagen!

Belv att gå och hämta bilen och det råkade bli tårt fika igen blev tydligen lite över... Skulle även prov köra svärfars bil en sväng då vi är i funderingar kring nu bil och har hittat en liknade. Skön bil att köra fakriskt när man kom på att stolen gick att sänka.
Kvällen blev lugn förutom att vi började lite smått att fundera massor kring bil.

Söndagen blev det börja massor i källaren och det blir nog bra när frun här hemma är klar.. Skall rensa överallt lite varje dag för att bli hel nöjd...

Före

Efter...

Detta har tagit en bra stund kan jag lova..
Daniel apenserade natten i bilen och moa och jag givk och la oss ihop då jag ej känner mig 100..

Mamma får jag se på plattan ja svarade jag sen nästa sek låg hon och sov såhär:)
Blev helt Slut efter helgen som varit skönt att min ängel nu har sommarlov.

Av Sofie Holgersson - 19 juni 2014 22:11

Idag gick min lilla fis sin sista dag på dagis tills augusti. Nu har vi bägge sommarlov och det förtjäna vi.
Lovet började med en sväng till lövmarknaden i karlskrona:)

Ännu mera skor till moa blev det handlat.. även svärmor bidrog med ett par tofflor så nöjd tjej nu har jag som pappa:)
En sväng till max efter för mat som inte hans med innan

Man hoppar ner maten:)

Igår var en tjej från rehangänget här så härligt att träffas och en promenad oxå blev det.

Nu blir det sängen och hoppas på sovmorgon i morgon behöver det hela familjen:)
Sen blir det midsommar ihop med svärfar med familjen. Hemma hos hans svärföräldrarna någon gata längre ner :) :)

Av Sofie Holgersson - 16 juni 2014 20:38

Igår när jag skulle gå och lägga mig insåg jag att dotterns hjärta slog rikigt ogämt och väldigt snabbt. Ringde 1177 för att kolla om det kunde vara en biverkning på medicinerna. Men de sa att jag omgående skulle in med henne. Så det blev att slita upp henne och åka in. Påväg in sa hon att hon det kändes som någon tryckte henne på bröstet... väl inne så gick det snabbt, vi fick åka hem igen för det är biverkning på medicinerna... hem försöka sova var inte lätt somnade nog närmre 2.30 sen kl 6.00 ringde klockan för ett ny tripp till barn och denna gången bokat besök ang astman.
Moa var riktigt trött men jag för står henne då det är så för oss alla.
Hon var super dukigt i Karlskrona gjode vsd läkare sa med mera. Så nu skall det mixtra jätte mycket med hennes medeciner byta ut en av dem nästa ggr hon blir dålig.

Blev stopp på apoteket för att införskaffa massor för förkylning, hista, halsont då hela familjen har problemet...
Även isglass inhandlades..

Väl hemma försökte vi vila moa var ibte trött men började gråta och sen såg det ut såhör

Jag lycakdes inte vilja fastän jag hade behövt det.
Gjode köttfäslimpa med brunsås och potatis men det var inte lätt att krydda när ingen smak finns.. moa komenterade att det var starkt gjorde även lite annorlunda sallad med tomat och rödlök så skönt att göra något anorlunda men även det smakade inte ett smack.
Moa ligger i sin säng genom förkyld daneil snarkar på soffan och jag får ingen luft igenom näsan och känns som sandpapper i halsen. Även febrig.. väntar på kvälls kuren av mediciner sen kryper jag ner och sover behöver det..

Hoppas moa snart bli bättre jobbigt med sjuk man, dotter när man inte själv är helt 100 och förkylning slår ut mig totalt då mins leder värker för fullt. . Så jag hoppad på kurera från apoteket att jag snabbt är på benen... god natt nu är det medicin dax?

Av Sofie Holgersson - 15 juni 2014 17:36

Denna helgen har Daniel varit på monsterrace i karlskoga. Han har haft en toppen helg och kommer inatt eventuellt imorgon butti.
Jag och Moa började fredagen med klippning hos grannen sen blev det buss till Karlskrona och kusin utsparkas:)
Tyvärr öppnade himlen sig och min kropp orkade inte med kylan och gemomblöt... så vi fick bege oss hem.

En kompis dotter sparkades ut i Ronneby:)
Stort grattis till alla studenter:)

Lördagen vakande vi upp och allt kändes tungt. Det var jätte tufft att komma upp och vi kämpade på blev en sväng till brunnsparken ihop med Regina och barnen. Blev en fika stund och träning i skogen.

Efterråt bjöd svärfar på grillat och att slippa göra mat tackar jag och moa inte nej till.
När vi kom hem gick vi och la oss i sängen omgående.

Idag har der plockats iordning lite hemma även tvättmaskinen har gått för fullt.
Moa rymde fråb städningen för en sväng på kalas då passade jag på ett maxi besök och en promenad så moa fick gå hem.

Sen tog vi en fika mer lite vattenmelon.
Nu skall vi göra det sista med städningen eller rätta sakt moa skall dammsuga sen mysa ner oss. Lite nagel fix har vi med gjort:)


Imorgon väntas barn och astmakoll för Moa. Och kramar om pappan i huset som vi skanar så mycket nu.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards