sholgersson

Alla inlägg under juni 2016

Av Sofie Holgersson - 25 juni 2016 11:56

Har en toppen helg på björns camping ihop med släktet athle m.fl skrattar så man kissa ner sig stundtals. Sång och dans är ett faktum. Att athle hade så begåvade släktingar viste vi inte :) till och med lilla athle kunde spela gitarr :)

Barm som leker och hittar nya vänner så underbart att vara förälder och få se sin lilla flicka då lycklig och hur hon ständigt hittar nya kompisar <3

Badar i havet har min älskade tjej oxå gjort.

Det är så rogivande att vara på en camping där det är så familjärt alla hjälper alla och denna gemenskap är helt underbar.

Idag fortsätter firandet med dans och sång till 1000.

Hoppas ni har en toppen midsommar för det har jag och att ha familjen samlad och bara myser är så himla rogivande.

Vi var ju tvungna att testa och toppenresultat.
Sen jävla athle som lyckas fång mig bära skulle diska men fastnade hos grannarna en stund.

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2016 22:30

I fredags var det dax för moas fösta skolavslutning dax att sluta förskoleklass.

Denna älskade unge var så mallig.
Alla barn var så duktiga synd bara att det var så himla trångt i kyrkan..

Med denna lilla stjärna som spred sin glädje gick tiden fort fram.

Blev vidare på kvällen till k-na för att fira studenten Daniels älsta bror är nu klar med skolan. Stort grattis.

Sen igår började fotbollsskolan och moa var så trött när hon kom hem.

Brandkåren var där och släppte bollarna från stegbilen det uppskattades av barnen.
Idag var dag 2/4 så heja Moa.

Blev lite små saker gjort hemma.
Kvällen igår spenderades med vänner som var här och firade moa Tack för att ni finns och för grymt trevlig sällskap. <3 <3
Moa är så nöjd fått en sådan lurvig jacka jessica har så nu är hon själv en nallebjörn och det åkte på med detsamma idag när hon frös så härligt att se sitt barn då nöjd. <3 <3

Ibland blir jag förvånad att jag oxå kan men det är riktigt kul att baka och framför allt till moa som är så tacksam :) :)

Imorgon börjars det att sköta livet igen inget slarv med träning/sömn/kost..
God natt gått folk och ha en fortsatt trevlig kväll

Av Sofie Holgersson - 9 juni 2016 01:19

Idag blir min älskade dotter 7 år.
Hela livet för 7 prs sedan ändrades från att man var bara daniel och jag till att den lilla kom.

Att bli mamma vara spännande man lärde sig att livet var/är så mycket mera än bara festande m.m

Man fick lära sig att älskar oavkommt lära sig att ta ansvar och framför allt kära sig att ta vara på små stunder njuta av det bra.

Livet är inte en dans på rosor inte att vara förälder Heller. Det finns dagar då ens barn är väldigt billig men för allt på denna jord hade jag aldrig kunnat tänka mig ett liv utan henne.
Inte klokt vad tiden har sprungit iväg och om några timmar skall hon väckas oj då står det en ny cykel inne hos henne. Allt för denna underbara tjej.

Ne nu skall jag oxå försök sova känner mig dock väldigt mörbultad då bäckenet var flyttat igen..

Av Sofie Holgersson - 8 juni 2016 06:20

Helgen som varit har mysig. Har tagit vara på varandra helt och hållet jag tro man kan behöva det då och då. Fått en del gjort hemma donat lite ute bland annat.
Passade på när vi ändå var lediga på måndagen att lämna iväg moa en säg och faktiskt åka med Daniel till Danmark.
Så mysigt att bara vara vi för stunden :)

Igår spenderade jag en dag med moa och hennes klass <3 så underbart att se alla dessa underbara barn. Beundrar fröken som orkar en hel dag varje dag med så många små liv <3 <3 <3
Moa och klassen van en dag på naturbruksgymnasium under kalvingknatet.
Den var de med om igår de fick leka hundar på agilitibarnan. Bättre än en lekplats ibland :)
Alla djuren fick de gå runt och titta på barnen var så nyfikna och så lydiga. Grymt inplanerad faktiskt :)

Nu kör vi två jobbadagar sen är det skolavslutning på fredag och även en student i k-na :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards