sholgersson

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofie Holgersson - 31 januari 2015 22:09

Vill bara tiden skall gå så jag snabbt kan känna mig på benen igen. Men motivationen är där till och från. Denna dagen har blivit fylld av skratt på många sätt.
Morgonen började med handboll och små träffa svärfar med familj.
Sen blev det en sväng till återvinningen för att ge Daniel lite mera plats i containern där allt skräp hamant :)
Även en sväng till jysk och hämta reservdel till sängen som var sönder vid hämtningen.
Vänner som kollat hur det är just nu värmer. Kännslan att andra bryr sig värme.
Även nya vänner som kommit och fått med mig på promenad alltid lika trevlig med sällskap under promenaderna. Blev även fika och massor med skatt. Kul att fått träffa två av era härliga barn. Sen värmer det i kropp och skällen när du säger att jag gett dig sista sporren för att komma igång helt med din träning så nu säger jag snart håll i hatten jag är snart ifatt med stegen igen. Har bara haft en viloperiod :) kul även att gubben din kämpar på och är med i våra kaffe stunder. Ett dopp i poolen hos er väntar mycket snart värme värme :)
Lagom tills dem åkte så dök min plast bror/daniels kusin upp på en apontan utflykt från gränna :) trevlig att få se er det var länge sen nu ju.
Kvällen blev lugn och bara familje mys alla tre.
Många ansikten har man träffat idag och det är trevlig. Många gånger får man chansen att tänka på annat när det är jobbigt och det behövs just nu extra mycket. Men även att ha familjen samlad är minst sagt det allra bästa. Länge sedan vi var samlade ihop bara vi en lördsgkväll <3

Ha en fortsatt trevlig helg på er :)

Av Sofie Holgersson - 30 januari 2015 23:01

Nedräkning på hög nivå. Mycket smärta och känslor upp och ner. Ingen bra kombination tur det är få dagar kvar till omprogramering i uppsala.

Veckan har bestått av att bita ihop hitta balans på sömn,jobb ,rörlighet och familjen.

Även lyckats trycka in lite pyssel för det uppskattas av både moa och mig.

Även insätt att mina kollegor är de bästa och så omtänksamma :)
De ger mig så många skratt och piskan är på eller skämt och sido fått ett extra tränings pass. Regina och jag jagar steg i allt :)
Även insett att folk lyssnar finns tyvärr ingen som jan ta min värk men jag har sagt saker som är smärtlindrande. Så här en jobbig dag kom hon vagrn lufsades och fick ut mig på promenad :)

Haft en stund för mig och målat naglarna det saknar jag om dagarna då vi ej får ha det på jobbet. Men nu är det helg och jag skall känna mig fin inte som ett lik..
Nu blir det sova ett par timmar resten av fam sover redan.

Av Sofie Holgersson - 29 januari 2015 07:08

Nu är det deträning på hög nivå till omprogrameringen i uppsala.
Har fått stänga av buzzt pogrammet som varit igång 24/7 på väldigt låga frekvenser att man inte märkt eller känner av simuleringen. Men det har tagit väldigt mycket av mina höga värk tappar.
Det är för att gämföra samma puls som man har när man har pacemaker för hjärtat. Man märker ju inte av den alls.

Nu har jag som en tens maskin jag känner vibrationen /skakningar i kroppen och stimulera ca 6-10 timmar på ett dygn och det är ju skillnad.

Det jag själv märker är att nu har jag mera smärt toppar. Kännslan som att någon kör in en kniv kommer oftare. Finna tre saker som koppa bort värken just nu. Beröring, värme/kyla & träning.

Beröring kan vara allt från att moa eller Daniel ligger intill mig deras kroppar bli så varma. Taktil stimmulerings massage kopplade bort smärtan i måndags.

Värme/ kyla värme kan vara värmefilt/värmen framför kaminen skollande dusch. Kylan är en gelé påse som ligger i frysen som jag kan chocka kroppen med en stund när det är som jobbigast. Meb direkt efter är det värme av något slag dom gäller.

Träning att vara ute och gå och röra mig lite raskare är så skönt för jag ge kroppen sitt wgna försvar via endorfiner som kommer extra i samband med träningen. Men just denna veckan är det en balans mellan lagom och för mycket.
I vanliga fall tränar jag innan och efter jobbet i form av raksa promenader det är för att kroppen skall orka med ett mer fysiskt jobb och det fungera faktiskt när jag har balansen på allt.

Det är tufft och jag känner mig inte lika glad just nu men att vakna och det känns som någon spänner en spännband runt höften och dra åt och inte släpper är ingen skön känsla men det är mindre än en vecka kvar så är ju det.

Tycker mest att det är på ett sätt skönt att få denna könslan att se hur mycket min stimulering faktiskt gör. För det märker man ju inte av i vanlig fall. :) så som jag mår nu har jag ju haft det ganska mycket förut så ett par dagar skall ju inte vara något alls. Men det tyvärr man glömmer fort hur det har varit. Men en dag i taget. Nu går simuleringen för fullt i 50 min till innan den stängs av jag är uppe kaffe och frukost i magen börjar sakta med att få liv i moa sen en snabb dusch och värme innan det är dags för dagis och jobb.kursiv text

Ha en trevlig torsdag :)

Av Sofie Holgersson - 28 januari 2015 21:54

Har en lite dålig period just nu innan uppsala. Så sömn har varit svårt men många sjuka tankar kommer upp i huvudet började tänka på jobbet häromdan ihop med Disney roller. Det slutade ganska roligt när man ligger där och är jätte trött.

Jobbet stys av elaka svärmorn i askungen som man hör ropa askungen...
Fast chefen säger jobba :)
Sen har vi lager ansvaiga Regina som blev vargen. Hon kommer och flåsar och jagar oss andra :) vi måste akta oss för stora stygga vargen :)

Två av killarna blev mössen i askungen som bara Öh, öh. Stakars Askungen och går där och sparka på sakerna :)
Ett par av de blev dvärgarna i snövit. De kommer och jobbar på och alla har olika personligheter.
En av tjejerna är nallepuh som går där och äter av allt och alla :)
Två av tjejerna blev styv systrarna i askungen som fungera ihop men har olika viljor och dra och sliter åt olika håll.
Sen har vi snövit som är en tjej som jobbar på och städa på och server en av dvärgarna värmer maten ta hand oss andra :)
Jag känner mig som rödluvan liten ung försynt tjej som vargen jagar :)
Jag har en bra arbetsplats och vi är ett bra team som samarbeta på många plan alltid går det inte helt gämt men vi kämpar på och stöttar varandra på olika plan. Men framför allt vi skrattar så mycket :)

Dessa tankarna har jag legat och skattat så åt. Sådan lustiga tankar som kommer när man är trött och inte kan sova :)

Tack för att jag har fått komma till er och ni tagit emot mig som jag är :)

Av Sofie Holgersson - 23 januari 2015 19:39

Jag gillar att få egen tid IBLAND men lite mycket de sista veckorna känt mig hjälp lös men ändå fixat allt där kring med Moa och mig själv. Mannen i huset är väldigt saknad av oss bägge. Skönt med helg så han är hemma någon dag :)


Min värk ha varit lite upp och ner och egentligen inte så lustig då simulatorn flyttat sig lite så nu är det ett steg tillbaka på några dagar då jag nu får styra simuleringen med fjärrkontrollen tills feb då ny resa för omprogramering väntar men denna ggr få min lilla älskling chansen att följa med sin mamma. Mor och dotter skall på äventyr.

Moa har haft lite jobbigt denna vecka med sin astma då det varit fuktig luft ute och blivit tryck över bröstet för stackaren:( så ett par dagar vab har det blivit.

Fått låna ett gåband av en kollega syster som varit guld när moa varot dålig. För träningen gör mig smärtlindrand för stunden.

Ne nu blir det fredagsmys för att varva ner.

Av Sofie Holgersson - 14 januari 2015 21:43

Denna veckan har varit seg.. Mycket att göra på jobbet och sen feber och en infektion i kroppen på det är jobbigt.  Men lite feber håller inte mesig hemma utan sköt mitt jobb som jag skall och det är jag nöjd med. 

Daniel åkte igår och lämnade mig och Moa ett par dagar. Men fått veta att han kommer först på fredag. Igår var Moa en sväng hos en kompis och busade för fullt, jag gjorde stor kok av kycklingsoppa så det finns det gått om hemma nu. Så lunchen är räddad ett par dagar. Sen somnade hon första ggr på flera dagar kring 20 så skönt med tanke på att Jag själv var helt slut. 

Idag har Moa varit hemma här med en dagis kompis och fröken och fottat vårar hus. Hon var så mallig så. Sen fick hon gå hem från dagis den lille sötungen. 

Hemma kom lina med familj på kaffe och mys med Cornelia. Så mysigt tack för sällskapet.

Moa och jag pysslade lite innan vi gick och duschade av oss och bäddade ner oss.. 

God natt världen

Av Sofie Holgersson - 8 januari 2015 20:29

Denna veckan har inte börjat bra.
Ett akut besök för magsmärtor samt gyn problem men läkaren misstänkte att det var blindtarmen men tur deg var det ej men efter undersökningen var jag helt mörbultad och skönt med ledig dagar.

Måste visa er en fin bild på mina små systrar och moa

Ondags var studiedag på dagis den spenderade vi hos en kollega med hennes barn och där blev frallfika och dansa ut julen på hög nivå. Och massor av bus för barnen :)

Idag blev det jobba som jag skulle sen ett beök hos Fredrik naprapaten då mitt bäcken börjat värka efter nyår... Så helt mörbultad av att fått de tillbaka på rätt plats..

Hög smärta känner mig över körd men om någon dag kan jag känna mig helt okej igen.
Daniel spendera tredje natten i lastbilen men med alla denna värk har det varit jötte skönt då kan man vända och vrida på sig för fullt. Förutom fröken nyfken :)
Idag blev det mamma mia på tv och föröka sova för att orka med mig själv igen.
God natt världen..

Av Sofie Holgersson - 2 januari 2015 06:09

Jag är jätte trött. Sa igår att jag skulle lägga mig tidigt. Och så blev det inte. Gick till sänh kring 22.45 då var en liten vaken igen och ku de inte sova hela familjen låg i våran säng i ett par timmar innan vi somnade. När man landade på kudden blev man pigg alla tre.
Men när klockan ringde vid 05.15 ville man gå under. Ny jobb dag jippi eller inte så känns det nu. Hur trött som helst blir nog en lång dag.
Frukost och kaffe intaget.
Moa ät vaken för första dagen detta året åka till dagis :)

Nyår var trevlig skrattade så mycket.
Hade Erik och Marthina här god mat och mycket snackis vin som erik sa.

Så himla kul:)
Nu säger jag ha en fin fredag med allt vad det innebär ni som är lediga njut av det men jag gillar mitt jobb så jag lider ej av att jobba :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards