sholgersson

Alla inlägg under mars 2018

Av Sofie Holgersson - 25 mars 2018 21:07

Ja nu är det nya rutiner och en ny vardag som skall fungera.

Men det ör skönt att känna att även jag kan! Jag har gått från 75% - 100% nu och det känns skönt. 

Jag har även börjat tänka på mig själv i veckan som har varit jag har varit uppe kl 04,45 för att börja dagen  en stund på gymmet även att jag är en så fruktansvärt morgontrött människa har jag varit där 5 dagar helgen blev det paus på gåbandet. 

 

Denna veckan har det även varit öppethus på kulturskoln och det var en mysig stund trots att jag var blixter trött

 

Lite nostalagi då min lilla fis blåste i en trumpet och det spelade jag själv när jag gick i skolan och var liten. 

 

Så kul dag det blev att vara med henne där. Sen lite bonus fick hon vara med en sväng på jobbet och det gjorde hela hennes dag så mysigt det var att hon gillade det. 


 

Lite nya kolor har min älskade vän fixat till mig oxå tack finaste du för hjälpen :)

 

Min älskade man har fått ett nytt smeknamn av en super st liten tjej :)

Han heter nu mera katten jansson :) han är så söt ändå :)


Vi har varit ett par ggr i emmaboda och umgåts med manen som har dåligt inflytande på dem flesta :)

Även fått lära känna flera vänner som vi yhar hur kul som helst med. 

 

Vi har skrattat så det gör ont i magen av denna mannen. 

#idagharjagklaratmigfrånhanmeddåligtinflytande Daniels nya # taggs. 


Hoppas att ni har en bra dag nu när våren är kommen och nu skall det bli finasre väder det har ag bestämt :)

 God natt på er nu skall denna frun sova för imorogn väntar gymmet en sväng. 


Av Sofie Holgersson - 25 mars 2018 20:40

Att börja på något nytt kan vara det man ibland behöver för att känna liv igen på den fronten inom jobb.

För mig var Kolafabriken ett jobb men inte det jag verkligen ville jobba med. Det var en chans att komma ut i livet igen och börja jobba. Det gav mig en känsla att även jag kunde mer än vad jag trodde om mig själv. Jag ökade mig från 50% tillo 75% och gick åt rätt hål för mig. Det som jag saknade var det sociala att träffa andra och kunna känna att jag hade gjort något bra att få känslan att jag kunde hjälpa till på ett eller annart sätt.  

Vist ibland kan jag sakar visa goa skämt som kunde ske. 

 

Detta fick jag av mina kollegor nör de äntligen blev av med mig :) "skämt och sido" 


Jag har fått chansen att börja jobba som en PT inom städning och utrustning. m.m


www.ptprofessional.se


   

Nu får man chansen att hjälpa kunder och ständigt lära mig nytt inomm städning och utrustning. Att det kan var så intresant att städa rätt. Då kan till och med städning vara kul. 

Man lär sig ständigt nya saker och huvudet går på hel varv och det är spännande. 

Till och med fått ett eget visitkort och så tydligen fasstade jag på kort till våran hemsida oxå. Trode jag inte att jag skulle fastna. Men det blev mitt rätta jag i alla fall. 

Sen har jag fått skratta hejdlöst när jag träffade ett gäng italjenare som var helt säkra att svenska tjejer var blonda och så möter de mig helt lila i huvudet :) Lite kul att se deras miner. 

Jag har fått chans att visa vem jag är både på den klantiga sidan och den positiva tjejen som finns :)


Kan säga att har fått mitt dröm jobb & där kan jag växa i mig själv och visa vem jag är :) 

Av Sofie Holgersson - 12 mars 2018 19:46

Nu efter 3 1/5 år på kolafabriken har jag valt att själv avsluta det för att gå vidare med något helt annart och för mig mer passande. 

 

Ett beslut som kändes helt rätt. Nu jobbar jag  med mera kundkontakt och få chans att varav en hjälpande hand när det behövs. 

 

Jag har mycket att lära så hjärnan går på helspänn :)


Jag är så tacksama att Daniel och Moa stöttar mig och pucha på mig :)

 

 


Ni är mitt allt <3



Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards