sholgersson

Alla inlägg under april 2016

Av Sofie Holgersson - 20 april 2016 15:31

Idag rann även bägaren över för mig och jag kände hur tåren rann på kinden..
Att prata med varandra vad det gäller allt är viktigt. Det kan vara allt i livet att kunna föra en dialog mellan två vuxna människor. Att kunna säga hjälp är viktigt och inte bara från ena hållet utan bägge håll. Jag vet att jag inte är guds bästa barn och jag vill mera än vad min kropp kan/får göra. Men jag måste få höra att även jag gör fel hur skall jag annars veta att jag kanske såra någon eller gör en anan person illa till mods. Om inte folk vågs säga till mig när du gör si eller så så blir jag ledsen hur skall jag veta det.
Jag vill inget annat än att själv lära mig av mina mistag. Jag är ingen elak person såra jag någon eller säger något som någon tar åt sig på fel sätt då vill jag veta det jag vill 1 kunna be om ursäkt för att ingen ska behöva vara ledsen. 2 kunna ändra mitt sätt att kanske säga saker till andra så det inte såras. 3 inte ge andra skrit som de inte skall ha.
Alla har vi bra och dåliga dagar det märker man oftast när man är nära vissa personer om det är en bra eller mindre bra dag. Men alla har rätt ha det så alla har rätt att tolka saker på sitt sätt det innebär inte att den ena eller andra ljuger eller inte tala sanning. Men alla vi männsikor tolka saker på helt olika sätt och det är kanske det som gör oss unika på det viset.

Men utan att ljuga så känner jag mig helt ställd idag. Jag känner mig helt tom i huvudet. Att få veta saker som jag aldrig hört innan kunde svida så pass.. men men jag har lärt mig med detta att kan man inte kommunisera med varandra så blir livet/dagen så mycket svårare. Och att jag är allt annat än perfekt

Av Sofie Holgersson - 14 april 2016 12:59

Just i skrivande stund sitter jag och moa på flyger på väg till uppsala för en programmering då min stimulator har stängt av sig :( men tack vare att jag har varit så noga med min träning så har jag peppar peppar tagit mig igenom detta denna ggr på ett bättre sätt.. jag är jätte imponerad men vist har jag haft mina känningar så det har inte varit helt enkelt.. men snart är det tillbaka till det normala igen så himla skönt.
Stimulatorn är en stor del till att jag mår som jag gör och klara det jag gör. Framför allt ihop med min enorma vilja ihop med detta så har jag tagit mig till ett helt annat liv jag faktiskt inte trodde jag skulle ha för 5 år sedan.. Men varje dag har inte varit en dans på rosor det har varit tufft och många ggr man bara vill ge upp.. Men har inte gjort det utan idag står jag här och faktiskt inte änns är sjukskriven alls. Jag har verkligen gjort stora förändringar i livet. Gått från helt sjukskriven till att lyckas komma upp på 75% tjänst på kolafabriken. Har avancerat mig till att gå från enbart (husmor) till att packa odra och till och med köra truck igen efter 9 års uppehåll. Så kan säga att på det viset har jag verkligen ändrat livet för mig själv. Jag har börjat trivas mer och mer på jobbet och det är bara positivt.

Ha en bra dag

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards