sholgersson

Alla inlägg under mars 2017

Av Sofie Holgersson - 25 mars 2017 20:52

Livet är allt annat än lätt så är det och kommer alltid att vara.

Det kommer alltid vara så att vissa kommer in i ditt liv och vissa kommer att gå vänner är så.

Men en sak är vikigt att komma ihåg att även de som går lämna sina spår på gott och ont men var stark och lär dig att hantera det. Du är atarkare än du tro.  Vänner som går är inte värda din energi. Det är inte din sorg utan deras :)

Jag försöker leva efter att behanda andra som du själv vill bli behandlad. 
Alltid är det inte enkelt men med ett leende på läpparna så tar man sig igenm allt. 

Jag vill inte ha ett liv fullt av falska människor jag nöjer mig med de äkta även om dem är väldigt få.


Så tänkt på det ring / skicka till någon ni bryr er om ta vara på den personen och visa att ni bryr er. Kan ibland räcka med frågan hur är det och finns där när ni väl får svaret för det kan den i andra ändan behöva. 
Att få finnas och att visa det betyder ofta mer för den andra än vad man kan tro. 
Att få finnas för en vän en familjemedlem m.m kan iband vara guld värt. 
Iband kan frågan har du kaffe klart jag är påväg vara en bra sak för att offra en liten stund av sitt liv är inte allt.


Jag har lärt mig att mitt liv är inte lätt på något sätt. 
Jag vill så mycket med livet och just nu jobbar jag på något nytt :) Att lära mig njuta extra mycket här och nu.

 

Denna ungen är en energi knippe på hög nivå.

 

Man behöver ibland inte göra massa saker med de små kan räcka:) 

Denna unge ger mig sådan glädje och sådan energi för fullt. Måste bara lära mig att njuta lite extra och inte alltid bli arg direkt.

Men att vara en förälder är inte alltid det enklaste.

Att ha barn som växer så snabbt är hemskt stanna tiden den springer för fort fram. 

 


 

Armen är nu pryd med moas namn och det är något vi har pratat om sen hon kom och nu sitter den på oss bägge och vi är super nöjda jag lite extra då jag har själv ritat grundern till den. 

Men tack vare Frö på People i Karlskrona så sitter den snygare än vad jag kunde föreställa mig på armen så fint.


Ta ett djupt andtag konsentrera dig en kort stund på din andning sen börja lyssna ljud runt dig vem vet kanske du lär dig höra något nytt. Så spännande. 

Om inte annat så lungar man ner sig själv liten stund :)




Av Sofie Holgersson - 16 mars 2017 22:11

Jag är grymt glad över att jag har tagit upp min resa imon mary kay igen. Många år har det varit en paus men nu är den igång igen och målet är att få hålla på med något jag själv gillar!
Att jobba med hudvård och smink <3

Att en en gång få hoppa i kjolen och kavajen och känna sig duktig på samma gång så härlig känsla.

Att min positiva energi skall få smitta av sig :)
Att jag själv kan mer än vad jag tror få chans att dela med mig av något jag själv brinner för så underbart.

Hoppas ni alla ha det bra där ute <3 va rädda om varandra och behandlar andra som ni själva vill bli behandlade <3<3<3

Av Sofie Holgersson - 5 mars 2017 09:52

Då var det redan söndag igen var har tiden tagit ivägen??


Denna veckan har varit en v. med massaor saker inplanerade och handen på hjärtat så hatar jag när man redan vet framför sig att alla dagar är uppbokade men jag har tagit mig igenom den och har även gjort saker spontant oxå. 
Det bästa med veckan är att jag har inte slarvat med min träning :) 

 

(Nej jag gillar inte rosa jag älskar den färgen)



Fredagen var det utbildning på jobbet Ergonomi & Livsmedelsutbildning "JIPPI"
En sak vi måste genomgå men det är tufft att bara sitta där för det är inte det roligaste alla ggr. 

Jag hade fixat smörgårstårat till mina kollegor det var så uppskattat de kom så mycket positva komentarer så alla timmar i köket har lätt varit värt :)


Men eftermiddagen avsutades i asarum med Ronja och hästarna. 
Moa var så stolt att hon fick hjälpa till och det var kul att se henne så nöjd :) 

 

Det var kul att bara göra något man inte hade inplnerat och det blev en lyckad eftermiddag/kväll doc kallt var kanske inte rikigt klädd för det men det fungerade en stund.


   

Även en långpromenad i värdens jobbigaste backar har vi gjort denna v.:)

Vi ska gå blekingeleden i ettapper så bara att öva. 

Men så stolt är man när man gjort det.


Även anmälda som lag till blodomloppet doc detta året är det 5 km jag sikta på sen tar vi milen i augusti i Ronneby. 
Jag behöver inte vara bäst :) bara näst bäst..


Igår blev jag återigen en Fristående hudvårdskonsult för Mary Kay!
Så nöjd och den resa är något som skall bli så kul för jag älskar att träffa nya männsikor och det kan inte blir bättre :)

Så nu är man en del av helt underbara männsiskor   

 

Nu är kaffet i kroppen och idag tar jag dagen som den kommer för det är något jag vill :)

Av Sofie Holgersson - 2 mars 2017 21:42

Idag är jag med i blekingeposten :)

Lite kul att reportern hittat min blogg och ville skriva om mig!

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards