sholgersson

Alla inlägg under juli 2015

Av Sofie Holgersson - 16 juli 2015 21:05

Jag vet inte vad jag skall börjar. 

 
Dag två med att sköt min träning och kroppen är inte alls medgörlig. Värken är tuff och intensiv. Sen har jag börjat riktigt städa på jobbet och det är inte det optimala. Jag skall ge det chansen någon dag till men skall prata med chefen i morgon och säga som det är. Bara tufft för det känns som jag tar tre steg tillbaka men den värken kroppen har haft de sista 3 veckorna i vissa lägen är inte okej. Så träning är a och o just nu och sedan får jag helt enkelt stoppa och lyssna av på min kropp.  Inte kul bara alla ggr men få ta en dag i taget och ge kroppen tid att landa och komma tillbaka till sitt rätta lägen. Så nu är det bara att jobba åt rätt håll och det är kanske bra att stanna upp och se lite. Inte ta ut någon seger i förskott utan ta det i den takt kroppen behöver. 
Jag vet att saker är inte lätt men jag måste nog stanna upp för att inte hamna i fel onda zon igen det vill jag allt annat än att göra. 
Ett nytt tag gäller i morgon :)
Av Sofie Holgersson - 15 juli 2015 23:21

Måndagen började med kaffe med Marthina en sväng..
Sen kom Lina med familj hit och grillade med oss.
Många goa skratt blev det mest mot deras lilla som är så himla go. Tyvärr var olykan framme och moa och deras son krockade på studsmattan så dengjorfe sig illa.

Tisdagen kom jessica på kaffe.

Idag kom först Erik sen dök det in en MC och Regina och hennes man kom in på kaffe.

Antagligen har jag riktigt gott kaffe eller så är vi en trevlig familj att umgås med <3 <3 <3

Av Sofie Holgersson - 14 juli 2015 23:46

Vi startade en weekend i fredags morse
först en runda på gåbandet sen lite frallor till frukost. Sen tog vi lastbilen till k-na för den har service nästa vecka framför sig.
Regina kom och körde oss på frukosten in till stationen lite fusk jag vill med ha 30 minuters frukost :)
Sen möte vi upp svärmor och co på stationen.

Tog tåget till Emmaboda för byte till Göteborg ;)
Väl uppe i Göteborg så blev det en liten promenad till hotellet där vi kunde checka in på 1/3 rum så upp med väskorna och mysa i Lennarths svit :) innan vi fick tillgång till våra rum

och en kaffe och kaka på det. Sen blev det en sväng till nordstan för att hämta göteborgskortet till oss.
Kvällen blev det buffe på hotellet sen en sväng upp på terrassen på 7vårningen.

Sedan ett glas vin med svärmor innan sängen ropade :)

Lördagen blev det hotell frukost sen blev det göra oss klara för en heldag på Liseberg och massa karuseller.

Moa var grymt nöjd efter allt åkande och skrattande. Träffade även godingen Therese en sväng.
Blev hela dagen på Liseberg tror vi var tillbaka kring 23??

Söndagen blev ännu mera frukost sen packa ihop oss för hemfärd senare under dagen.
En sväng till universiuem.

En runda med det gamla spårvagnen,

en tur med stinssen ett litet lok

sen buffe till middag innan tåget rullade mot blekinge igen. Koppen värkte och jag släpptes vid statiol så jag kunde gå hem för att få igång den lite efter en resa på nästan 4 timmar.

Helgen har varit välbehövlig mysig och jag fått många skratt.
Säger bara tekopparna ;) ;) ;)

Tack svärmor med familj för en trevlig resa och för att ni ville ha med OSS

Av Sofie Holgersson - 9 juli 2015 22:32

Denna veckan började semester lite gran att jag ändrat lite arbetstider och att moa är mindre på dagis under sammanslagningen. För henne innevär detta att hon får vara med mig under träning tufft för oss bägge just nu... jag har svårt att få ihop detta och nu med omställningen är kroppen helt slut.. jag kämpat på och jobbar så gått jag kan denna veckan har jag varit mina timmar så en långhelg skall bli helt underbart nu kan jag lova vila upp mig och få familjetid.

Lördagen spenderades tidigt med en familje utflykt till växjö med hotellfrulost och shopping. Sen belv det pool häng och grillning med athle och till maten kom underbara jessica en sväng och pratade gamla minnen och lärde Daniel och athle suga ur en meter långt sugrör :):)

Söndagen blev det Tingsryd och monsterrace i solen :) sen ett efterlängtat dopp samt hämtmat på kvällen.

Vi började veckan med att ta en fika hos lina och barnen gubben hennes kom med alltid lika trevligt.

Sen tisdagen blev det att hänga med min mormor och mina små syster till en eftermiddag på Eriksberg med bus och lek för oss alla.

Onsdagen faktiskt fick moa och jag leverands av athles vinst en cykel så vi passade på en cykeltur genom byn och ett stopp i lekpark var självklart :)

Idag belv det k-na leta poolskydd och lämna felköp. Sen packa inför resa och kaffe mys med Marthina samt nagellacks målning :)

Nu blir det sängen så gåbandet kan få sig en påhälsning imorgon :)
Det gnisslande ljudet fixade jag och Marthina innan :)

Av Sofie Holgersson - 5 juli 2015 00:26

Alla behöver stanna upp och se sig runt om vad har jag vad finns runt mig var har jag omgivningen.
Jag har senaste inlägget varit väldigt tankspridd.
Gjort grymt mycket att ett samtal bort fanns en person som tog skiten jag bara vräkte utan att anodiserad den. Utan bara lyssnade med sin carma stämma. Tack det behövdes jag kände mig hyfsat lättad efter samtalet. Sen började jag grubbla på högre fart och insåg att det var ingeb mening.
Cape diem fång dagen....
lev här och nu.

Denna unge ge mig mera och fär henne kan jag gå över eld så nu är det dags att jag kliver ur bubblan och känner mig duglig.

Familjen rymde till Växjö i morse så himla mysigt. Shoppade och äta gott :)

Eftermiddgaen/kvällen blev badade och fix med lyx middag. Beer can buger:)
Så mumsigt

Jessica och athle delade kvällen med oss på altanen med god mat och snacks.

Nu skall sängen få besök av en trött fru imorogn blir det Tingsryd och monsterrace för hela familjen.

Av Sofie Holgersson - 3 juli 2015 17:33

Kroppen är i ett strejk läge. Allt skall bara fixas saker glöms och jag är tjurig och arg......

Vill bara gå och lägga mig och vakna upp och allt är bra igen... är i ett bridtingsläge där jag inte känner jag hittar ut ifån.. jag är så jävla trött,arg ledsen när jag och moa är själva orkar inte längre. Jag blir arg för bagateller. Kroppen värker och jag kan inte slappa av utan att det hugger. Minnet sviker mig totalt. Kag glömmer enkla saker som handling saker Daniel kan be mig om m.m
Jag tar åt mig av allt. Jag tappar saker och blir precis vansinnig.... NU vill jag inte mera.. jag orkar inte med detta turbulenta humör jag vill vara glad pigg och orkar igen. Just nu vet jag inte vad som krävs för att få tillbaka orken igen och min kontroll på smärtan..

Jag känner att jag inte är en bra mamma eller fru. Även en ur kass kompis. Många tankar snurra i huvudet och jag vet inte vad som blir bäst eller hur jag skall lössa saker ibland. Jag vet inte hur allt skall vara eller bli. Allt känns som att vakna bak och fram eller nått.....

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards