sholgersson

Alla inlägg under mars 2014

Av Sofie Holgersson - 30 mars 2014 19:36

Man har bra och dåliga dagar både kroppsligt och väldigt känslomässiga dagar.
Denna veckan har jag nog gått igenom alla känslomässiga stunder i kroppen man kan tänka sig.
Jag har känt mig älskad av min underbara familj framför allt min lilla söta tjej som till och med dukat fram frukost till sin mamma:)
Jag har känt mig förtvivlad min dotter fick diagnosen förkylningsastma i fredags och en massa mediciner är införskaffade och används flitigt.

Ledsen jag vill göra så mycket men kroppen orkar inte, jag vill ibland ha mer hjälp än vad jag vill be om. Jag kan själv..... Inte alltid...
Arg alla par bråkar om små och stora saker även vi och det har har varit så man blir riktigt arg.
Besviken på att min man inte lyssnade på mig när jag skulle berätta en sak för honom. Han har 1000 saker i huvudet och telefonen ringer ständigt känns det som.
Glad för många små saker.
Förvirrad över alla olika besked över allt.. Är det inte inom vården är det af eller fk..
Frustation på möte med fk, af med deras lilla lösning eller förslag det lyssnade jag inte speciellt mycket på.
Flitig börjat med många små saker och jag känner mig jätte nöjd.
Detta är väldigt lite av allt. Men visa stora delar som kommer upp i huvudet såhär.

Ibland vill jag bara skrika rätt ut. Saker är orättvisa och när man får frågan att detta är väl inte bestående blir jag ledsen jag har en nerskaka och den kommer ALLTID finnas sen är det bara hur jag lär mig hantera visa saker. Ihop med att leva med ständig smärta är det även deprimerad man kan bli emellanåt och det är helt normalt. Jag vet att saker går upp och ner men ibland vet jag bara inte.. Hur jag skall hantera vissa bitar.
Jag vill ibland bara krypa in i mig själv och gråta , slika m.m Jag måste lära mig att min träning inte får i sidosättas, ibland är det inte egoistiskt att göra träningen som min kropp mår bättre av.

Imorgon är min sista dag på arbetsförmedlingen i Karlskrona och det är blandade känslor, hade velat ha något nytt att gå vidare till.

Av Sofie Holgersson - 27 mars 2014 07:34

Moa gar fått tillbaka sin hosta och är att hon hostar tills hon spyr eller inte få luft. Hemskt är det hoppas hon blir bättre fort för allas skull först hennes egen. Hon är ett sådant aktivt barn och vill vara igång och leka med sina dockor hon vill pyssla med mera. Det gör för hennes del att nör hon sätter sig hostar hon för fullt.
Igår skickade jag henne med sin pappa ett tag för då satt hon stilla och det var skönt för hennes skull:)
Hon är helt utslsgen idag men har man haft två nätter man knappt sovit på så blir det så.

När hon kom hem igår somnade hon som en stock

Hoppas hon snabbt blir bättre så hon kan leka sina vilda lekar!

Av Sofie Holgersson - 18 mars 2014 20:23

Igår kom min systers två små flickor till värden <3<3
Stort grattis till dubbel glädje i familjen!

Lånad bild men så mysigt:)

Så nu är man moster till tvillingar oxå och målet är att snart skall vi träffas:)

Av Sofie Holgersson - 7 mars 2014 21:19

Denna veckan har varit kämpig mycket smärta har jag buktats med. Har även haft en del otur.... Men det har löst sig längs vägens gång. Men retfullt.

Onsdag var en dag som började lugnt och avslappnande med en trevlig promenad med lina upp till massagen och mvc för henne. Sen blev det lunch och en sväng till affären där vände min tur och allt blev skit. Jag åkte hem för allt gick emot mig och ilskan steg. Moa kom hem och vi tog en mys kväll en stund skulle äta en bit annanas ihop men det slutade med allergichock och ambulans besök. Som tur väl fan jag mig i sitvationen och gav henne snabbt medeciner mot det. Men otäckt att att henne så påverkad av andningen.. Men det gick sakta ner och vi stannade kvar hemma.


Rent överlag känner jag att denna veckan varit tuff mycket värk som kommit och påvärkat mycket som trappuppgång fy vad jobbigt.
Sen blev man lite små ledsen när man insåg att det bara är 3 v kvar på arbetsprövningen på af:( hoppas jag hittar en ny plats lite snabbt..

Nu blir det tv en stund innan sängen våra grannar bjöd vi in på middag idag alltid lika trevligt.

Av Sofie Holgersson - 4 mars 2014 20:44

Idag har jag fått kämpa för att komma till mitt kontor som ligger på plan 2.. Har jätte svårt att gå upp för trappor när det gör ont..
Men vi började morgonen med att gömma en lapp i pappas dator som min lilla ängel skrev själv.

Sen blev det känna den på cl åkeri i stan påväg till bussen till jobbet.
Det var rörigt att komma idag för de har flyttat mig till ett Annart kontor så det tog en stund att hitta allt man skulle ha. Men det gick:)
Haft en underbar handläggare idag som fått springa upp och ner med papperna åt mig. Så det är skönt att de acceptera min situation.

Nu har en trött och sliten mamma krupit ner och agera kudde åt den lille.

Tack grannen Christer för att du hjälper mig få hem bilen från stan och hem Moa det underlättade att slippa köra bilen.

Nu säger jag god natt för idag:)

Av Sofie Holgersson - 2 mars 2014 21:04

Idag har det stor städats helt och håller här hemma hela familjen..
Sängen nybäddad, disken diskad, all tvätt tvättad, ny duschad, dammat, dammsugit och lite små fix är gjorda här hemma. Nu satte jag mig i soffan och kroppen är helt slut nu men i skälen är nöjd & glad.

Vi han även med en sväng till jem&fix för att handla hyllplan till Daniels hemma byggda hylla:)
När vi kommer ut genom dörrarna inse jag att Moa tagit en fröpåse.... Blev lite små ställd men hon fick gå in igen och ge den till hon i kassan.. Hon skämdes som bara den och började nästa gråta.
Hoppas hon förstår att man inte gör så. Men det kändes bättre när hon förklarade att hon tog den och sa förlåt, sen lämnade tillbaka det.. Ibland undrar man vad de får allt ifrån.
Det ända hon sa på väg till bilen att hon ville inte vara en tjuv som polisen tar.

Nu blir det snart krypa ner i sängen för att se film frun i detta huset har nog gjort en smula för mycket kan jag nog säga.
Så imorgon blir det en smula lugnare:) ..
Men har även hunnit med en fika med Athle och fam Petersson. Kan säga att det finns lite Tårta över sen igår.. Fick även chansen att drömma mig bort lite i hur man vill ha det..

Va rädda om varandra och om er själva. Livet är alldeles för kort.

Av Sofie Holgersson - 1 mars 2014 20:41

Idag har jag lyckats få ihop ett gäng tjejer som står Lina nära. Vi började med att äta lite mat nere i stan sen blev det hem till oss för att vidare pyssla om den blivande tvåbarns mamman:)

Hon fick en blöjbebis och lite smått och gått till henne och bebisen.

Fika med en super god tårta gjord som en gravid mage.

Vi hade under veckan gipsat hennes mage som vi alla skrev en hälsning till dem:)

Vi passade på att skicka våra män till Ikea för att vi skulle få mysa i lugn och ro.

Der fanns fika när dem kom hem:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards