sholgersson

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Börjar bli spänd!

Av Sofie Holgersson - 14 augusti 2013 08:09

Ganska stolt över mig själv hur ja har börjat en veckan. Gått upp 05.30 varje morgon bara njutit av Sofie tid samtidigt som jag laddat mig. Hunnit vakna riktigt innan man äter någon frukost. Frukosten har jag ätit vid 7 sen känns det som jag inte gjort snart än att äta. Jag försöker komma in i att äta var tredje timme. För det har jag hört att man mår bäst av lite och ofta.
Det jobbigaste är det är när gubben kan sitta och äta godis och sådant framför det kommer sug men peppar peppar inte tagit något godis. Hoppas att detta kanske kan hjälpa min kropp med att må bättre. Det är ju värt att försöka ett tag. För det är ju viktigt att jag skall orka med nu när rehab skall börja med blandande känslor.

Igår var en dag då jag var irriterad/arg/ledsen känndes det som över allt. Kände i kroppen att det var inte den optimala dagen bara. Blev att njuta m frukost på altanen ihop med mon lilla fis innan hennes pappa kom och hämtade henne mellan en lastning/lossning. Så hon fick lite sovmorgon men led inte för det för hon gilla att äta frukosten utomhus på våran fina altan.

Sen blev det att damma lite hemma och ja ett tog nog kring 2 timmar. Min kropp är ju inte med alla lägen. Men jag gjorde det i alla fall.
Han sätta mig ner i soffan och ta ett par pauser med för text säger min arbetsterapeut att jag behöver:)
Fått lite mera datum till möte och träffar med nya folk som skall vara involverad i mig och min vård och det är riktigt blandade känslor. Jag är självklart glad för att det skall börja hända något att jag skall få möjligheten att komma iväg lite och byta miljö samtidigt som jag fundera lite på hur det kommer att bli. Jag är alltså nervös på ett positivt sätt även att jag gjort rehab innan ett par gånger. Men denna gången är jag ju tre ner drogad och det är ju ett riktigt stort plus i kanten. Sen samtidigt som jag försöker ända sakta på de bitar jag själv kan påbörjar för att kanske orkar mera. Daniel har sagt det länge men att gå på samma rutiner och försöka har struktur om dagarna gör nog att det är en bit på vägen i alla fall och jag har lyssnat nr han sagt det men inte ändrat något då. Men nu i helgen bestämde jag mig för att nu är det riktigt dax för en förändring för nu vill jag oxå börjar känna glädjen kring saker runt om kring. Jag vill med finna en den inre ron i kroppen och leva i nuet och slippa se till baka eller fundera på vad som komma skall..
Jag skall testa kbt behandling det är terapi men skall fungera på patienter även med smärta skall bli spännande.
På eftermiddagen igår blev det en sväng med Marie till maxi för att handla lite granna hem. Det behövs ju oxå ibland. Annars var det en lugn dag i övrigt.

I måndags blev det avkoppling en stund vid en sjö tog med mig Marie för alla dessa tankar och allt blir ibland för mycket. Så jag bjöd på kaffe samt fruktsallad och vi bara var en bra stund så skönt man samlade lite kraft. Tills dess att vi upptäckte 4 snokar i vattnet då tror jag nog vi hörs ganska långt. Vi han innan vi såg dom plocka lite fina stenar till att dekorera med hemma. Man har sina planer på hur man vill att det skall se ut och det blir nog bra i slutänden. Tar bara ett tag att färdigställa ibland.

Hoppas ni får en bra Lill lördag.
fet text

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards