sholgersson

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Sofie Holgersson - 24 april 2014 14:34

Jag känner mig upp och ner vänd måste börja ändra fula vanor. Måste börja lyssna på kroppen och huvudet.

I måndags hönde det något som fortfarande spega sig i mig.
Mannen och dotter åkte en sväng kring 16.30 då ser jag efter en stund att lastbilen gungar till och ringer mannen för första tanken var vad glömde de nu. Men tyvärr så var inte fallet. Att folk inte kan låta bli andras saker gör mig så besviken. Hans tanklock var avskruvat, något hindrade de fårn att göra mera. Men vilken otäck känsla av ilska som går genom kroppen. Att någon bara vågar mitt på ljusa dagen.
Mannen och dottern kom hem en sväng men åkte en runda till.
När det gått ett tag så kände jag av hur andningen var jätte jobbig och hur det kändes som någon stod och hoppade på min bröstkorg. Jätte jobbigt fick ringa hem daniel.
Första tanken var att det var allergin av pollen för allt hafe blivit gult på några minuter och jag var ute en sväng.
Med allergi tabletter. Brickanyl. Nasonex kändes det bara som jävlig träningsvärk i bröstet.
Jag levde på hoppet att morgonen efter skulle det vara borta. Men vid ansträngningar och att vara igång kom skiten tillbaka. Jag och dottern tog det lung vilade lite på soffan en stund sen blev det lämna henne och bege mig till vårdcentralen för kontroll.
Där ändrades allt och livit kändes som det föravann runt hörnan. Så stelld och ledsen jag han bli. Läkaren kom in efter att ekg gjorts och säger att det hade störningar sant fick jag ett spray i munnen som lättade trycket efter en stund. Men billig fylla allt snyrrade. Det var kärlvidgande medecin. Läkaren kom in och satte sig hos mig lugn och sansad och säger att han misstänker kärlkramp. .... och att en ambulans är på väg för att transpotera mig vidare till karlskrona lasarettet.
Allt kändes så rörigt och mycket hände undersökningar , prov tagningar., mediciner med mera. Men domen efter 6 timmar på akuten löd muskel inflammation, allergipåvärkan ocj störningen som ekg visade var min stimulatorn. Kur för inflamationen påbörjades men det var inte allt. Jag måste träna 30 min dagligen och börja ända mina matvanor. För att inte drabbas av kärlkramp. Och tänka på att sluta stressa. .
Så omtumlande och helt snurrig åkte jag hem på kvällen.


Allt kändes så overkligt. Men steg ett börja ändra saker omgående är ett måste.

Jag slappade inte alls av utan nu är det dax för steg ett på förändringen.
Massge satte fint igår på förmiddagen innan jobbet sen lite bebis mys på det helt toppen.

Jobbet saknade mig och det känns toppen av vara saknad och att det man gör räknas.
Har fått vara lite assistent till många. Kopierat, satt upp skyltar, lagat symaskin m, m. Jag älskar mitt jobb.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards