sholgersson

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Sofie Holgersson - 7 april 2014 21:34

Nu börjar späningen i kroppen. Svårt att slappna av många tankar snurra runt runt men mest spänning över min morgondag..
Jag slutade min praktik i måndags på arbetsförmedlingen. Sorgligt men tyvärr kunde inte det leda mig till mera.
Så vägen hem från Karlskrona i mammas bil började paniken och jag blev ledsen jag vill inte gå hem igen. Vill helt ärligt inte ligga och pillra mera navel ludd.. :)
Mamma pratade om karl-oskarskolan och vi stannade till där påvägen jag fick ta tjuren i hornen och presentera mig i receptionen. Blev inkallad till rektorn där jag fick presentera mig, eller snarare sälja in mig och mina tillgångar. Jag ville ha inom administration från början men de hade de inte. Men då kom rektorn ned frågor om att vara stöd till elever, vara en röd tråd jobba mot att elever skall gå på lektioner samtidigt ha någon att prata med. Så jag sålde in mig helt otroligt. Jag fick vänta 25timmar på svar men praktikplatsen i deras elevcafe blev MIN. Nu skall jag få jobba med att vara ett stöd att hjälpa andra på ett riktigt roöigt sätt. Så papper tiöl belastningsregistert skickades iväg och väntan på svar därifrån skulle komma inom en vecka. Och i fredags kom pappret det fanns inget registrerat stod det och det viste jag ju redan men alltid lika kul.
Med lite hjälp av en annan handläggre på af då min är ledig och inte hade tid denna veckan. Så har jag isag skrivit på nya praktik papper och imorogn börjar jag jobbamed eleve. Spänannde på hög nivå. Min söta dotter pepapde sin mamma jag är bäst sa hon. Sen att veta att man kan bara man vill känns undrbart skönt. Med vilja kan man allt. Nu skall jag visa alla att min kropp med kan. Nu slipper jag långa pendlingar såjag håller tummen.
Jag ärpså tacksam för min man som peppat mig och trot på mig hela resan. Nu sakll jag få känna mig lite bättre på väg mot jobb och nya mål.
Måste försöka slappna av, helt speedad och glad så det är en positiv känsla.
Tack mamma för tipset på ny praktik plats?

Jag älskar er????

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards