sholgersson

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

April sammanfattning:)

Av Sofie Holgersson - 5 maj 2014 11:55

Har varit en positiv månad. Mycket har hänt som har ändrat om i min vardag och förhoppningsvis kunna bli bra framtidsdrömmar som slår in. Utmaningar har kommit och jag har fått varit den som kämpat på och ge mig på helt nya utmaningar. Att kunna ta nästa steg i livet in i nya utmaningar känns toppen. Att kunna sätta upp nya mål med livet, och delmål för att komma fram, att få kämpa för att klara det är så skönt.
Att kunna kämpa för moas skull, att känna sig som en bra mamma. Jag har en trotsig 4 åring snart 5 är allt annart än lätt. Hon märker ju med vad som hänt denna månaden och allmänt kring familjen.

Att få möjligheten att ha karl-oskarskolan som ny praktik plats känns toppen. Känna den känslan att man är behövd. Att veta att man faktist gör ett uppskattat jobb att få höra orden att man är saknad:) så underbar känsla och jag trivs som fisken i vattnet.
Jag är imponerad över mig själv kom dit månaden jag slutade i Karlskrona och jag undrade om administrations uppgifter men fick erbjudande att få jobba som stöttepelare mot eleverna samt sköta deras cafe. Är hel nöjd med varierande jobb, bra personal och stöd från omgivningen. Har än så länge fått denna terminen ut och sen vet jag inte helt 100 resten. Men det känns bra. Jag trivs att jobba med elever mellan 13-16 att lyssna och känna sig behövd någon stanns är inte helt fel:)
Moa är som ett barn i hennes ålder skall vara. Det är trots och testningar för fullt. Men bestämd mamma.se finns här, det kan kännas fel ibland men o slutändan blir det bra. Har fått känna en förälders skräck. Moa fick astmaanfall så hon fick igen lyft HEMSKT men hon behöll lugnt och lyckades snabbt få kontroll på det själv. Så himla stolt över hennes mod och styrkan hon har. Sant hennes vila den är stor och jag hoppad att hon lär sig hantera det rätt .
Så glad att jag har min dotter och man vid min sida. Jobbiga som bra stunder.

Har börjat ta tag i mitt liv och följa sjg råd o fysisk aktivitet på recept. Promenad 30 min om dagen. 6-7 dagar i veckan. Har än så länge föllt det i 8 dagar och det känns bra. Nu är det bra att ändra lite på kosten med som behövs för att jag skall lära mig vad kroppen behöver och inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards