sholgersson

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Sofie Holgersson - 27 maj 2014 20:19

Jag blir irriterad på folk som gnäller på gåvor...
Det var mors dag och alla fira det olika.
Vissa har stora barn som köpt gåvor vissa har mindre som inte kan köpa själva. Och det är så att jag tycker att alla som kan fira mors dag har fått en gåva. En gåva att kunna bli gravid, kunna föda barn och att få ha ansvar för de små liven. Alla gör det på sina sätt vilket är det som gör alla barn helt unika på sitt sätt.

Jag vet några som har fått kämpa länge att kunna bli gravida. Genomgått en helvetsresa för sina små mirakel. Vissa lyckas utan att det var planerat. Vissa kan inte få barn på naturliga vägar och fått genom gå läkare hjälp.
Till och med vet folk som inte änns kan bli med barn.

Jag tycker faktiskt inte man skall gnälla på matering. Utan att öppna ögonen och se vad man har i sin omgivning. Jag är jätte tacksam över att jag fått fira mors dag ihop med min dotter att får den äran att höra henne dagiligen säga mamma. Att faktiskt veta att jag är mamma till en sådan helt underbar goding.
Att få tillbringa mina dagar med min dotter är den största gåvan en förälder kan få. Att få vara hemma istället för att tillbringa tidenpå sjukhuset ifrån min familj.

Denna helgen har jag njutit för fullt av att hamin familj runt mig.
Jag bjöd hem alla på fika för att få en anledning att träffa alla:)

Idag har jag och moa varit på utflyckt i vår vakra brunnspark bara hon och jag:)

Lite små bilder från helgen med:)

Stormtrivs på min praktikplats då det innebär väldigt varierande uppgiftet:)

Nu skall jag se tv en stund i min ensamhet då mannen spendera även denna natten i lastbilen.

En tomat planta fick det bli på utflykten oxå och daniel hade pynyat krukan i helgen:)

Ha en trevlig kväll alla.
Och ett extra Grattis till min svåger som blir 17 år idag:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards