sholgersson

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

De varmaste orden en syster kan höra:)

Av Sofie Holgersson - 16 april 2014 23:35

Idag började morgonen med att vara duktig äta lite frukost.. börjat slatva då jag börjat må så illa när jag vaknat. .
Sen var det att gör mig klat och väcka Moa för att hon skulle få ta det lite lugt på morgonen det blev att göra henne klar för påskfesten på dagis och sina doser astmamedicin.

Efter att jag lämnade min älskade flicka på dagis hos kompsarna blev det en sväng till hälsocenter och gunilla som ger mig taktil simulering. Så skönt är helt avslappnad i 40 min underbart det kallar jag EGEN TID. Det är det bästa av alla saker jag gör för min smärtas tillstånd att bibehålla sin lugna fas.

Sen var det dax för att jobba och det började med fika på mandeltårtan:)
Har agerat lite allt i allo idag men lite stolt över mig själv är jag jag sa ifrån när min kropp sa stopp ( mamma efter att i alla fall testat en "liten" stund) har så himla svårt att gilla läget att inte kunna göra allt se mina begränsningar..

Har äve fått bli arg och besviken av att min mormor jäktat på mig fasten jag sa nått annart.. men ville inte ta det helt med henne idag.

Min mamma och syskon har varit här och lekt och vi fick lyx blev bjudna på mat aldrig fel.
Mina syskon är så goa de har fått chansen att bråka men sin syster, samt busa väldigt mycket. .
De har blivit så gulliga när de åkte hem berättade alla syskonen att de älskade mig och moa och det värmer ett systers hjärta.
Även fått tu man tur tid med min ena bror då han bråkade med storebror. Men syrran och han läste det och det blev glada miner.
jag tar jobbet med mig hem fortsätter vara stöd för barnen/ ungdomarna.

Jag
gillar känslan när man ser ett smile istället på deras söta ansikte:) man känner sig så behövd då. Sen spelar inte det någon roll om det är mina syskon eller undomarna på jobbet. Jag känner att jag nog hittar en bra plats för mig.

Min man kom hem ikväll och han är nog trött han somande på soffan som en stock. .
Nu skall denna fru med sova imorgon skall det bli bassängträning och tejpning på schemat bland annart samt träffa min underbar vän.. Känner att jag behöver en kram en vän att bara vara med.
Sen är det fullt upp som vanligt men jag behöver en kaffe och en kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards