sholgersson

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Sofie Holgersson - 28 april 2015 16:57

I fredags hade jag den härliga känslan när man går hem och jobbatfärdigt för veckan JIPPI men ick sa nicke... 

På väg upp för trappan till omklädnignsrummet på jobbet för att byta om och går hem fröflytta sig ehla mitt bäcken och en sådan hemsk smärta kom att jag började kallsvettas och tråran ran.. Dum som man är ville man inte visa någon utan tar mig ut och får tag i världens bästa napapat som fixar en akut tid till mig för att rädda min helg. 

Han insåg att det hade flyttat sig ganska mycket och förstod smärtan på grund av detta.. Fick tillbaka det hyfsaat och kroppen har varit som stelopererade denna helgen. Liggandes eller stående/gåendes har varit allternativet. Men men skönt med bekväm säng:) 

Promenader denna helgen har varit ett måste för att ljumsken inte skall ta för mycket skit Tack vännen för sällskapet. Har inte vågat göra det själv om något skulle hända men det har givit mig mera smärtlindring än medecinerna.


Igår blev det ett besök hos Sjukgymnasten för en omgågn massage så skönt. 

Och idag blev det återbesök till naprapaten och ännu en justering. Nu ligger det där det skallmen känner mig lite smätt till tryckt kan man skoja om i alla fall.. Nu är det nya tag för en ny dag imorogn och se hur mycket kroppen orkar då. skall ta mgi ut på en promenad framåt kvällen för att ge kroppen en endorin kick. Det är den förtjänt av efter 5 dagar med tuffa smärtor. 

Men Positiv jag lever i alla fall:) 

Denna veckan är det 3 positiva saker om dagen som gäller för att lyfta det positiva och inte gräva ner sig i det jobbiga. 


Måndagens positiva för mig

Liten börjar bli stor insäg detta när man var på första föräldramötet inför skolstarten.
Mssagen gav mig en kick av endorfiner.

Jag står upp och depapr inte


Tisdagens

Solen sken under förmiddagren

Kunde anndas ut i lugn och ro 

Naprapaten fick tillbaka allt på sin rätt plats :) 


Nu skall jag hämta hem Moa fisen från grannen och sen blir det mat som precis blev klar och gubben min är på intågande. 

Hoppas att ni andra haft en bra helg och en bra strart på nya veckan:) 

Tänk positivt 1 minut surande och arg är 60 sekunder mindre glädje:) 


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards