sholgersson

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Sofie Holgersson - 17 april 2015 23:58

Många bitar kan falla på plats många vli sårade i alla olika beslut man fattar. Men innerst inne måste jag följa min vilja mina känslor och blod är tjockare än vatten. Mycket har gått fel många har lyssnar man på men bara av mina egna steg kan min väg gå. Min resa genom livet är inte enkel min resa genom livet är allt annat än rättvis. Många har längs vägens gång kommit som avstickare många har lämnar märkbara spår i gången. Men få har slingrat den med mig. Många har tagit en genväg många har gått en helt egen väg. Nya vänner har jag funnit vissa stannar kvar andra valt att försvinna. Men idag har jag lärt mig en sak att man kan genom väldigt små saker göra mig glad så det faktiskt till och med värmer inombords. Allt från sms till ord :) Den känslan skall jag rida genom denna helgen med och känna den inre värmen värma hela mitt hjärta.
Jag vet att jag själv inte alltid väljer att gå den lätta motorvägen utan gärna en krokig stig i skogen akta rötterna.. Men min väg har blivit den och ständigt fått kämpa. Men utan min enorma envishet hade jag aldrig kommit hit. ALLA KAN BARA MAN GE SIG FAN PÅ DET. Daniel har kört mig över många bitar i på min väg och fått kliva mellan mina och hans vägar många gånger. Men livet som gifta är menat att man skall ha vägarna intill varandra och självklart måste vi bägge inte ha helt lika men under tuffa ettapper så måste den andre kunna gå in och knuffa på där det behövs. Att få bekräftat att jag hjälp till att komma på rätt väg igen och att få veta att jag givit glädje till andra det värmer mera än någon kan an. .

Med dessa ord väljer jag och säga god natt på er alla och var rädda om varnadra. Ta vara på det som fyller era hjärtan med glädje och värme.

Av Sofie Holgersson - 17 april 2015 06:34

Äntligen fredag eller vad är det man hoppas oftast att veckan går fort så man får lite ledigt. 

Nu är det fredagmorgon och snart dax att dra upp Moa för en sista dag på dagis denna veckan. I eftermiddag väntas ett utvecklingsamtal på dagis för den lille fisen Spännande.

Är inne på dag 3 med progresiva känner mig inte lika snurrig i huvudet om jag inte snabbt tittar ner med ögonen och upp igen. Att dricka i vattenflaskan varje gång är jobbigt för jag måste se upp i taket har jag konstaterat.Men det är nog som med allt ananrt en vane sak. 

Igår kom det lite nya arbteskläder så nu är man fin och namnad på jobbet

   

Vet inte varför mina bilder blir på fel håll denna ggr..


Nu skall jag äta lite och ladda kroppen för en ny arbetsdag och hoppaa att alla där ute får en fin och olig fredag för det jobbar jag på. 

En sak le och var glad le man mot någon som ser sur ut kan man faktiskt få ett SMILE tillbaka. 

Njut så länge det vara. 


Har en super trevlig dag på er.  


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards