sholgersson

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Sofie Holgersson - 27 september 2013 22:47

Ja tiden bara springer iväg när man har fullt upp eller roligt som de säger:)


Igår var en ny dag på smärtrehab och smärtskolan och det var en roande dag. 

Morgonen började med att jag gick upp och stllde mig i suchen "VÄRME" Jag gjorde ju en becken rubbning dagen inann och ljuger om jag säger att jag sovit bra. Har jätte ont och legat och vridigt och vänt mig ganska mycket. Med värme kan jag koppla bort det för stunden och det underlätta lite för mig. Sen blev det att få upp Moa som hade en ny dag på dagis framför sig. 

Blev lite frukost min gröt och blåbär i sen försökte jag göra en avslappningsövning för att jag kände hur trött jag var i hela kroppen.. 

Jag tror jag slumrade till ganska hårt för en stund för helt plötsligt försvan tiden så fort iväg kändes det som. Blev att slänga ihop allt som skulle med ner till rehab men kollade till på klockan och insåg att det gått hela 20 min sen jag la mig på soffan och det var över en timme kvar tills jag skulle bli hämtad av taxin. OJOJ så det kan bli ibland. För att inte jag skulle slumra till igen testade jag en ny sak har lite svårt att sitta så jag testade att göra lite smycken i en stående possition och det gick bättre än förväntat faktist. Han faktist klart med allt som är beställt. Har bara en sak jag skall fundera lite på en ny sak hur man kan göra en trolslängda med pärlor men det skall bli spännande och skall jag testa under helgen.

 


Taxin kom och hämtade mig och jag har insett att jag blir stresad av detta med sjukresor. För har jag den bokad kl 9.00 så ha det rätt att komm allt från 8.55-9.15 och det tycker jag är ett stress moment på hög nivå. Jag ringde kvar över för min taxi inte kommit då säger de att den skall vara hos sig 9.16 men när jag säger att det är ju kolckan nu och ingen taxi har kommit ännu hur förklara man det??? Då fick jag till svar att den kommer strax. Hur de kan ah sina regler på detta vis är lustigt. Hade det varit jag som kommit ut 1 min försent så hade de haft rätt att köra utan några som helt skyldigheter att vänta på mig. Tur man inte jobbar med att köra taxi för alla dessa arga kunder som sätter sig i bilarna när de är försenade är nog inte det roligaste och jag förökte tänka på andas och inte bli uppjagad men det är inte lätt alla gånger när allt går emot en. 

När jag kom ner till karlshamn skulle jag träffa sjukgymnasten för att bli lite vaker på ryggen jag har fått tejp en blå blomma i ländryggen och den hjälper mig att när jag har mycket smärta går jag gärna lite ihop kurad för att skydda käns det som och det gör ju att rygg och nacke alltid är spända och får en form av förlitning. Så med hjälp av denna blomman får man en kvinlig hållning man sträcker på sig föt tejpen stramar ananrs.


 

Sen var det bara att gå in och sätta sig på föreläsning. Denna gången handelade det om Tankens kraft.

Det var ett intresant ämne men samtidigt som det väkte många känslor och funderingar på mig och min omgivning.  

Hur folk runt om kring en faktist tänker när man lever med smärta och våra egna fördomma innan. Jag kan säga att innan har jag jälv haft problem när folk varit långtidssjukskrivna har själv tyckt att det nästan är löjligt. Men den bilden har självklart ändrats med tanke på min egna sitvation.. Men hur lätt det är att ha fördomam om olika männiksor. Men detta med smärta är ju självklart svårt för att det syns inte alla gånger man får en maske man ständigt bär för att inte släppa in folk. Man undviker att prata om det för att folk lyssnar inte. Man försöker komma undan och mer eller mindre låser in sig. Men nu är det dax för oss att öppna dören och kliva ut. Fastän man är sjukskriven har man rätt att gå på stan jag har rätt att faktist träffa folk det är del av min tillfrisknad för att kunna bli bättre. Men resan dit går ju inte på en minut tyvär där hade jag öppnat dörren för länge sedan.

Vi hade en i gänget som fyllde år och jag tog insiativet att fixa lite tårta och på eftermiddagen blev det tårtkalas. Kan även säga att man skrattadeså pass att jag nästan kissade ner mig fy vad över trätt man var och som tur väl så var det hela gruppen som bara skattade som bara den.

 

Så härligt. synd var bara det att min smärta sen bäcken rubbningen tog över så pass att jag hade jätte svårt att sitta det gjorde as ont.. Så när det började närma sig slut på dagen sprang jag och spydde av smärtan. Tyvärr blev det abra värre och värre.. Jag hade den turen att jag kunde åka hem med en annan och det är sjukt jobbigt. Jag fick lägga mig ner och dra ett täcke över huvudet. Så jvla jobbigt men jag förökte att göra maten ändå så det varva mellan att stå och ligga. Inte lätt men äta behöver man göra ju. Så tyvärr blev det ingen dans för min lille tjej för det skulle inte jag fixa;( 


Idag blev det impuls ryck Moa och jag följde med min mamma in till vetrenären för att rönka en hund och det gillade hon jätte mycket. 

     

Blev att handla lite påvägen hem för att kuna göra lite mat. 

Annars har vi bara slappat på hög nivå i mer eller mindre liggandes possition nu snart blir det sängen för att sova så man kanske orak en ny dag i morgon.

 

ha en  trevlig helg på er allaihopa:)


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards