sholgersson

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Sofie Holgersson - 4 september 2013 20:51

Ja jag har varit för trött för att blogga några dagar nu.

Smärtkursen är igång för fullt och det känns som att sitta i skolbänken igen fast på ett mycket mera positivt sätt. Vi är en grupp med 10 härliga kvinnor. Redan efter två heldagar har det varit helt galet, mycket skratt och folk som gått vilse. Det är tufft att sitta och lyssna jag känner en frustration för någon stans i huvudet säger det att detta kan jag men jag mins inte sist jag gick kursen för jag var så nerdrågad.. Men denna gången känns det bättre jag vill ha en förändring och tänker jobba med det. Vi får läxor och det ena var att vi skulle varje dag ha avslappning och idag är första dagen då jag faktiskt har klarat det men jag tror att jag somnade. Men det var skönt men jag har laddat ner en ny app till telefonen som fungerade 10 ggr bättre den hette Pausa den var lite lugn musik och en kvinnlig röst som pratade så lugnt att man somnade.
Nästa grej vi skall tänka på är hur vi sitter och att sitta aktivt samt inte längre än 20 minuter. Det har jag tränar på idag för fullt och det känns i magmusklerna.

Har även börjat på KBT och det är ett nytt spännande sätt för mig. Att testa och se om samtal kommer kunna ändra mitt tänkande kring smärtan.

Idag blev det sjukgymnasten en sväng första gången sen semestern. Och jag dum som jag var sa att jag ville svettas lite.. Och ja det fick jag göra oxå. Jag är riktigt nöjd över min kropp faktiskt att jag börjar i någon ändå.
Fått en sak till att lägga in varje dag en liten promenad för att börja jobba upp hela kroppen. Idag cyklade min flicka med mig så mysigt kvalité tid på hög nivå ihop med nyttig träning.

Det är mycket som skall in på dagsschemat men heder aktiv än passiv. Mitt passiva har varit tillräckligt nu så nya tag och nya Fia börjat ta form. Tyvärr kan jag inte ändra allt jag vill samtidigt. Men en god start i alla fall.
Vill lära mig att äta rätt för jag vill så gärna gå ner lite har för högt BMI räknas som överviktig och det var det var ett slag i magen.

Även hunnit med att hjälpa gubben måla lite däcktext. Manen blev så glad att jag hjälpte till tyvärr är det en jobbig sittställning men jag gjorde lite och han blev så glad och det känns skönt. Han kanske med ser att fasten värken finns så försöker jag. Det är jag som bestämmer och inte värken.
Detta kommer bli en tuff resa och jag kommer nog gråta många gånger men peppa mig och inte baka mig så skall detta bli bra.
Imorgon blir det en ny dag med smärtkust och på kvällen börjar min lille tjej på barn dans hon är så mallig.

Ha en trevlig onsdag på er.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards