sholgersson

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Sofie Holgersson - 15 september 2013 17:11

Jag trodde nog aldrig att allt detta skulle bli så tufft. Att få höra saker som stämmer in så rätt på sin egna vardag. Jag har många saker som snurra om dagarna i huvudet.

Jag fick ett bakslag ganska rejält i tisdags:( jag var så glad att jag orkade gå en sväng vid lunchen sen låg vi på golvet i vårt så kallade andrum. Jag tog mig upp utan några större svårigheter. Sen delades rehabgänget upp på två grupper. Min grupp började med avspänning liggandes. Jag la mig än en gång på golvet denna gången på en kudde och maddras uppkuddad. Alltså väldigt skönt för stunden sen började sjukgymnasten att läsa från ett papper hon sa bland annat att vi skulle försöka känns efter hur underlaget kändes utan att göra någon förändring. Bara acceptera situationen och gå vidare. Hon fortsatte och jag försökte göra mitt bästa av övningen och jag kämpade på men efter en liten stund så blev det jätte jobbigt. Jag fick tuffa smärtor och allt kom som jag stäng av ett par dagar:( så det slutade med att jag kom inte upp från golvet utan fick så ont att jag började svettas och det skaka. Jag kämpade på och försökte komma upp men det var jätte tufft tårarna bara rann. Efter mycket hjälp kom jag från madrassen upp på en stol. När jag sa att nu skall jag upp han ställa mig upp och det jag han med känna hur allt snurrade sen i nästa sekund så låg jag på en kudde igen och hade svimmat av. Lider med gänget som fick vara med och se allt detta jag hoppas att ingen av de andra blev mera omtumlade och fick mera ont. Humorn fanns kvar i alla fall. Fick ligga på golvet och ha en kyl kudde runt huvudet och akslarna för att lindra.

Dagen var inte lätt det var mycket smärtor som inte släppte så mycket värme och liggandes var det som gällde. Natten som kom sov jag totalt en timme och det är Inget jag rekommendera kan jag lätt säga. Kroppen orkat inte med en hel dag med så lite sömn. Jag tog mig upp med hjälp av värme. Sen blev det en ny dag på rehab för vi hade en extra dag denna veckan. Jag kämpade mig ner och det var tufft som bara den. Men klarade inte helt fick lägga mig med kyla för att kunna fortsätta dagen. Men dagen slutade inte för mig där!
Blev taxi till hälsocenter en timmes NADA (öron akupunktur) och följt med samt sen var jag helt slut. Men under NADAn somnade jag. Det är inte bra för kroppen med bara någon timmes sömn:(

När taxin hämtade mig kan vi nog säga så att jag var helt slut och fick hjälpa att få hem Moa när jag låg på soffan.

Saker som kan ladda en och göra en glad för stunden!

Torsdagen var det en ny dag för ännu en resa mot Karlshamn och som tur väl är började vi ute förrän lite senare 11. Men dagens ämne var stress och bara att prata om det blir man stressad. Det är mycket i vardagen som gör att man är stressad och det är ju inte bra. Men man måste lära sig att planera rätt och ha rätt åtgärder när det brister. Säger jag som hade en taxi som var 40 min sen och sen hämta dotter på dagis vidare till dans små stressigt jag.. Men man lär kanske sig mes tiden. En sak har jag i alla fall fattat att allt tar tid.

Fredagen var en tråkig dag med känslor. Daniels farbror somnade in i somras och det blev dags att tar farväl. Gillar inte den tillställningen man inser hur snabbt man faktiskt kan missa när och kära på olika sätt.

[Bild]

Va rädd om varandra! Och tänk ibland på att öppna ögonen en liten sak kan ibland värma mycket. Som ett enkelt tack kan värma en hel kropp!
Trevlig kväll på er!

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards