sholgersson

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Sofie Holgersson - 26 september 2013 07:19

Igår var det en bra start på dagen min lille fis hade lite sovmorgon så hon började inte förän kring 9 på dagis så jag fick sällskap till frukosten. 

Försökte även leka rörmokare och få bukt på en massa bublande i avloppet men kan itne säga att det gick så bra för mig så manenn få se om han kan kolla längre ner för det lyckas inte jag med. 

Passade även på att slänga in lite tvätt för att känna mig flitig och duktig samt ville jag nog ha lite rena kläder. Jag fick många pauser och försökte att tnka på hur jag gjorde vad för att kroppen skulle må bra. Jag började med att putsa fönsterna i sovrummet och vardagsrumemt de var så smutsiga att du man såg knappt ut genom de. Det blev inte jätte bra men bättre än innan och hade Daniel gjord det hade det varit ännu värre eller hade han skitit i det. 

Blev lunch framför tv en sväng gjorde mig en omelett så duktig jag var. 

Taxin kom vid 12.30 för att köra mig till ronneby för öronakupungtur NADA sen KBT samtal. 

NADA 

Man kan behandla såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd. Här följer en kort översikt på sjukdomar och besvär som kan behandlas:

  • Allergi, astma, eksem
  • Stärkning av immunförsvaret
  • Barnlöshet
  • Återhämtning under och efter utmattningstillstånd och depression
  • Migrän och spänningshuvudvärk
  • Rygg-, nackbesvär, tennisarmbåge, ischias
  • Stress, sömnsvårigheter
  • Matsmältningsbesvär, magkatarr, förstoppning, hemorrojder, illamående
  • Prostatit, PMS
  • Idrotts- och belastningsskador, inflammation i benhinnor, senor, muskler

……och en rad andra sjukdomstillstånd.

 

När man sätter i nålarna i örat så ökar man kroppens egna må bra hormon den frisläpps. öronen känns varma en stund och jag har konstaterat att jag slappnar av så pass att jag somanr till.  Men man känner sig väldigt lung och behaglig känsla inombords. Sarmt igår släppte faktist min spänningshuvudvärk:)

Efter nada blev det att träffa läkaren och det är en positiv sak men det gör hemskt ont. Han fick trycka tillaka mitt bäcken igen:( Kan säga så pass eftersom jag har problem så gör det så ont att jag inte kan förkalra. Det är hemskt men eftersom jag vet vilken skillnade det blev sist så bet man ihop. Jag kämpade på vidare fick några övningar som är viktigt att göra varje dag för att stärka musklerna runt om.. Så nu är det hård träning ett bra tag för att lyckas få bättre bukt på denna smärtan så jag kanske kan avlasta min nervskada lite. 

 

Sen började vi fundera på aktiviteter där jag kan medverka. Och jag skall faktist börja med att stavgång i grupp en gång i veckan för at dels få lite sällskap. Sen pratar vi om att få in mig i någon sömn skola för att kunan jobba bättre på sömnen. Men vi skulle se lite hur det blir om jag skall det eller inte.

Jag vill inget annart än lyckas sova lite mera. Inatt sov jag hela 2 timmar annars har jag bara legat och vridigt och vänt mig. Gick upp vid 5 då fan jag ingen mening med att ligag kvar alls. 

På eftermiddagen kom Diana och hennes lille goding på besök. Moa var så nöjd eftersom elias och Diana hade hämtat henne på dagis och det var populärt. Alltid skönt att bara vara ibland:) 

Det som  var jobigast var det att jag hade så ont att jag kände mig nästan otrevlig en stund när man inte rikigt kan sitta stilla. Mitt bäcken gjorde ont igår och idag skall vi inte bara prata om.

När Diana och Elias åkte så blev det att hämta mat för jag fixade inte att göra något. 

Moa och jag kollade på Nallepuhs godnattsaga oh sen en sång och det är lika rogivande för oss bägge bara en massa mys för oss bägge sen bev det sängen för min lilla älskling och jag gick och gjrode lite smycken  för jag har ju en massa beställnignar som skall bli klara nu är det inte mycket kvar. 

   

Idag är det en ny dag och nya tag och ännu en dag på smärtan med go människor::) Undra bara hur det skall gå att sitta för det gör så ont..


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards