sholgersson

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Sofie Holgersson - 31 juli 2013 23:51

En helt underbar text med ett bra innehåll.
Tänker på min man hur han finns och ställer upp för mig och dottern.
Lyssnar om och om igen på denna låten ljust nu jag blir lugn och harmonisk. Sen att se dottern ligga beredd mig känns speciellt. För man blir så glad av att tänka att den vackra lilla flickan är min dofter hon har vuxit i min mage och blivit en helt egen liten person som är så smart och underbar. Jag kan säga det att jag är riktigt stolt mamma till Moa. Känner bara att jag måste börjar visa henne mera och försöka att släppa alla tankar ett tag.
För allas skull.

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu
Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Jag älskar dig Daniel och Moa ni är mitt allt<3

Läste en intressant sak som satte tankar i mitt huvud.
Ut med dina känslor.
Vad händer om du fyller en vattenballong med mera vatten ön den orkar? Ja, till slut så spricker den och allt vatten rinner ut...
Det är precis vad som kommer att hända ned din kropp om du i te släpper ut dina känslor ibland, det är enkelt när man vet verktygen:visa dina känslor, gråt,skrik,prata,skriv av fig och gör det på ditt sätt! Men gör det på ett bra sätt som inte sårar någon annan och gör det med kärlek och ömhet för dug själv!
Tycker att den personen som skrev det verkligen har tänkt till och det kan jag säga att jag oxå gör lite extra av att läsa sådant.

Ibland vill jag bara springa ut i skogen och skrika för jag orkar inte med vissa dagar. Men tyvärr är det inte för mig att bara springa ut i en skog om man bara inland hade kunnat ta en rask promenad att få kroppen att öka endorfiner. Lite extra må bra hormon samt lite extra smärtlindring. Det skall komma den dagen jag oxå kan börjar ut och gå men just nu är det en dag i taget som gäller. Och tyvärr måste jag acceptera det.

Det är mycket tankar som snurra på allt vad livet har att erbjuda, varför ljust jag skulle hamna i denna sitsen, är vi en starka tillsammans m.m
Men en ska vet jag att att tillsammans är man starkare och vi är oslagbara tillsammans. Med den tanken skall jag testa en avslappning och se om jag lyckas somna.
God natt alla och sov gått

Av Sofie Holgersson - 31 juli 2013 21:11

ag vakande vi till ösregn. Mysigt att ligga i sängen och höra det smattra mot fönsterbläcket. Morgonen var lite små seg för jag vaknade med spännings huvudvärk och det är aldrig kul. Men vi åt lite frukost sen blev det tv en liten stund.

Vi bestämde oss för att ta en tripp till maxi ihop med Marie och tvillingara. Blev en fika och samla kraft för att orka med att handa.
Passade på att fixa lite mys inför morgondagen för i morgon har vi en natt gäst hemma moas första kompis som sover över och hon är helt spänd på detta.

När vi hade handlat blev det en sväng till Marie och barnen. Moa tog fram en stol för hon ville hjälpa Marie att göra kålpudding. Det slutade med att hon ville göra allt själv:) så kul att hon vill hjälpa till.

När vi kom hem kom även hennes pappa med en massa överraskning.
Han hade hittat lite pysselböker och lite kläder men det roligaste hon tyckte va blomman som man koppla till vattenslangen tog inte lång tid förrän min lilla fis var dyng sur.
Vi åt pommes och filé jag och Moa tog även lite bea sås samt en massa sallad.

Min lilla fis somnade snabbt hon duschade och sen kröp hon ner och kollade en sväng på sommarlov sen somnade hon när Daniel hade åkt. Blir en natt utan mannen igen. Men jag känner det att denna tiden har gjort att man inser vad man har och jag är så glad över det på många sätt. Känns så skönt när han kommer hem man inser hur mycket man saknar han.
Jag sitter just nu och kolla familjen Kardadashin en realityserie där man får följa en känd familj retas vardag och hur de har det. Nu har jag hittat nya avsnitt så jag är super nöjd. Blir sängen sen för att orka var klar i morgon blir en utflykt på förmiddagen:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards