sholgersson

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Sofie Holgersson - 28 juli 2013 22:31

Denna helgen har det hänt lite saker.
Altanen kan äntligen börjas att användas och känns toppen.
Lördagen blev det att först dra till byggnad för att inhandla lite trallgolv för annars hade det varit svårt att fortsätta.
När vi kom hem började gubben med att sätta stolparna som skulle vara till staketet uppepå altanen. Jag och Moa började att fixa lite vid husknuten med lite stenar och så. Blev till det bättre i alla fall nu är det bara resten kvar...
Sen blev det att grilla ett dött svin ihop med Marie och Larsson. Vi grillade vildsvin och nypotatis super gott Moa åt som om hon aldrig sätt mat innan.

Blev att sätta mig med värme på kvällen för ljumsken gillade inte mig alls.. När Moa somnade i sin säng efter mycket om och men så slocknade en trött mamma och pappa i varsin ände av soffan. Vid 3 tiden vakna vi och flyttade in i sängen då ångrade jag att jag flyttade in i sängen för kroppen gjorde så ont att det tog en riktigt bra stund innan jag lyckades somna om. Jag fick mig ett gått skratt Moa låg som Pippi och vaka till trodde jag hon pratade i sömnen. Hon sa varför har ni vänt mig sen sa hon inte mera. Det är alltid lika kul att höra dottern eller mannen prata i sömnen.
Idag vakande vi och fixade lite frukost sen väntade vi på svärfar skulle komma för att idag blev det trallgolv som skulle läggas på stommen. Känns så häftigt att gå ut ur ytterdörren till ett golv. Golvet är på plats nu på kvällen och även en ett tillfälligt räcke.
Moa och jag hade bra service vi böjd på nybakad fika. Lillemor kom och lekte av sig med min lille sur unge. Idag har hon varit så trött att hon har varit blixten tjurig.
Vi har lite olika funderingar på vad vi skall göra med trappan men en sak i taget:)
Idag åt vi mat ute på våran altan så mysigt.

Känslan att nu kunna komma ut i solen utan att hoppa i trappor känns toppen. Är så stolt över min man, som bara är lastbilschaufför men har lyckats bygga detta. Han har underlättat för mig jätte mycket. Och nu skall det njutas till Max utom när det regnar.
Snart blir det att krypa ner imorgon börjar en ny veckan och nya måsten kommer..
God natt och har en bra vecka framför er.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards