sholgersson

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Sofie Holgersson - 24 juli 2013 20:48

Sommar på hög nivåer och solen har strålat om bara den!
Inatt var en jobbig natt inte många timmars sömn pga en sliten tjej med en massa träningsvärk i benen. Jag fick tips om att man kan lägga vetekudde eller att ta på henne ett par knästrumpor som är mina för att hålla benen varma. Men hoppas att natten i natt blir bättre för min lilla tjej!
Vi åt lite frukost sen kom Marie hit och vi åkte på utflykt:)
Sannade på maxi för att köpa med lite fika. Sedan blev en sväng till fina Brunnsparken i Ronneby vi gick en sväng där uppe i skogen och sen en fika uppe vid sjön:) jag fick min gång träning och kondisen finns inte har jag konstaterat:). Imponerad av Linus som knuffade på mig för fullt i den grusen. Att njuta av allt lugnt och ro och höra fåglarnas sång är roande Moa gick på och passade på att bada fötterna i sjön. Se fick vi se så fina djur där uppe i skogen och alla var nöjda och glada.

Vi avslutade i Brunnsparken med att mata änderna och det är en höjdare.
Vi tog en sväng via Ekenäs för vi skulle lämna en av ungarna hos Larsson men först en glass vid havet. Som smälte fortare än vad vi han äta upp den.

Hemma blev det att göra lite mat som idag blev tacos innan mannen skulle fortsätta jobba han drar ner till Helsingborg ikväll skönt för han för han få sova lite mera då. Samtidigt får jag och dottern mys kväll och lägga oss och kolla på film tidigt i sovrummet och efter träningen ute i Brunnsparken.
När vi hade ätit passade min lille tjej på att gå ut en sväng och leka med vattenballongerna hon fick när hon fyllde år.

Jag har konstaterat att när man gubben inte är hemma ibland om nätterna man inser att man saknar han. Man får en annan saknad och man längtar efter han på ett annars sätt. Kan säga att kärleken stärks på ett annart sätt och det är positivt. Samtidigt vet jag att min man gillar att ligga ute i lastbilen. Och ikväll skulle han nog träffa Larsson i Helsingborg.
Nu blir det lite tv innan det är dag att sova imorgon är det fax för nya äventyr denna gången men tvilling nr 2 som inte ville följa med idag:)
Många tankar snurra i huvudet på ens situation och hur allt kommer bli men msn försöker att släpps tanken för man orkar inte grunna för mycket..
Tack för en trevlig dag och att du tog ut oss idag???

Av Sofie Holgersson - 24 juli 2013 02:39

Man får upp ganska mycket bra och tänkvärda ordspråk och citat på Facebook. Här delar jag med mig lite av vissa som är bra.

Så sant måste bara ta åt mig själv...och känna att det jag gör är tillräkligt. Har alldeles för höga krav....

Hoppas med på någon timmes sömn dottern har legat och varit super ledsen haft träningsvärk så efter lite Alvedon, bollmassage och vanligt massage så sover hon ihop med sin pappa helt stilla. Nu är det bara jag kvar. Att själv har smärta och vara vaken är en sak men när ens barn har det är det hemskt.. Hoppas jag har hjälp he en lite så hon får sova ett par timmar i alla fall..

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards