sholgersson

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Sofie Holgersson - 28 april 2013 20:55

Denna helgen har varit toppen!
Igår hade vi lille man här hela dagen vi provade vara två barns föräldrar och det var ganska lätt för ungarna skötte sig själva man märkte knappt av de;) de byggde bil, var ute och vände upp och ber på Moas rum men nöjda var de! Jag satt och broderade lite iPod jag blev klar med broderiet kunde inte bli bättre, han även med lite scrapbooking i vårat bröllops album;) Tack vare att jag förberedde så mycket mat i fredags så var det bara att värma hemma gjord pizza så smidigt. Efter maten valde vi att sätta barnen i bilen och åka till bilträffen i Karlskrona det var kul att komma iväg men fy vad kallt det var. Man träffade trevliga människor och såg många bilar. Hoppas på många flera trevliga sådan träffar i sommar.
Maries dotters min när hon fick sitta insin drömbil den var värt allt som ett barn på själva julafton;) Moa och Elias började frysa så de stod och skakade så vi valde att åka hem ganska tidigt. Kvällen avslutade vi med chips och mys i soffan till en film innan Elias skulle åka hem:) tack Diana att vi ha fått ha han Moa är så nöjd över heldagen med han.

Idag har det blivit en hel ute dag med gäster. Moa och jag började när vi kom ut och planerade lite potatis i våra lådor hon älskar detta med att få hjälpa till. Så hon har börjat planera en massa saker nu hon vill odla i de andra två så mysigt att höra henne planera och fundera min lilla tjej börjar bli så klok;)
Mina föräldrar och syskon kom vid lunchen och grillade korv med oss. Min minsta lilla syster ville leka med mig hon börjar gilla mig JIPPI;) skönt att få mysa med henne det är som sakt var ovanligt. Hon är ju lite trotsigare nu när hon har en egen vilja som 2 åring:)
Sen bjöd familjen Larsson/Johansson in sig på grillning och fixade allt med maten så det var bara att sätta sig mera eller mindre vid dukat bord och Gud så gått det var med grillat kött och potatissallad;) tusen tack för hjälpen kroppen är helt slut nu.
Moa sover som en stock efter att sprungit genom duschen.
Snart väntas det att krypa ner i nytvättade sängkläder som hängt ute så underbart mysigt jag hoppas att jag kommer sova ovaggat inatt!
Tack för det trevliga sällskapet under dagen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards