sholgersson

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Sofie Holgersson - 9 oktober 2013 00:15

Veckan började inte helt okej:( efter Uppsala resan mår min kropp inte alls bra! Fått ta ett gäng vb medeciner för att kunna hantera det. Det är inte roligt för då känns huvudet så TUNGT..

Idag hade vi anhöringsdag på rehab jag valde att ta med Lina en helt underbar vän som acceptera mig för den jag är. Det var jätte torr lyft där de hade lånat konferensrummet. Man blev helt seg. Förmiddagen var toppen en ny repetion för oss deltagare om hur det fungera att leva med långvarig smärta. En del av eftermiddagen var bra vissa saker av den kan jag nog känna att det var inte relavant i anhöringsdag. Men men alla tycker olika.

Blev en lunch ihop med herr Petersson oxå så trevligt. Samt fick vi motion vi gick till McDonalds:)
Det som jag uppskattade mest av dagen var när vi satt i små grupper och diskuterade hur allt ändrats vilka bitar som givit oss mest:) blev så glad när en annan deltagare berömde mina insiativet! Hur jag med enkla saker tänker på andra. Men har konataterat det att jag hade uppskattat små sketcher av andra när man inte må bra! Bara som innan vi gifte oss fick jag ett blomsterbud av svärmor man blev så varm i kroppen:)
Så till alla där ute tänk vad en änkel sak kan värma någons hjärta i svåra som glada stunder. Ibland räker det med det lilla för att folk skall bli glada.

Lina sa det att hon stänger inte bara dörren för mig när jag inte orkar alla gånger. Utan acceptera mig för den jag är:) är så glad att jag har funnit en vän som dig?????? Det betyder mera än du kan ana:)
ps. tack för massagen idag d.s
Kul att höra att jag för vissa budskap vidare till henne nu måste jag bara lära mig att göra så själv för att min kropp oxå skall hålla med mig.

När jag kom hem fick jag hjälp att hämta dottern på dagis har aldrig gått så fort att då med Moa hem!
Sen blev det hem och börjar med maten som Hasse har sponsrar med fick torsk filé i lördags så smaskigt:)

[Bild]

Vaknade för en dryg stund sen med tårar och värk så jag trodde jag skulle sprängas frän utkanten på magen. Men konstaterade ganska fort att det var nervskadan som inte riktigt gillade min ställning. Så efter lite töjnings övningar och vb så kan jag med rätta på mig
Mannen spendera natten i lastbilen så dottern ligger hos mig och det blev tidigt i säng då hon vag helt hysteriskt vid 20.30 växtvärk. Så efter lite massage och mycket kärlek från mamma så somnade hon om och snodde mammas täcke! Ganska komiskt vi har en 180 säng men utnyttjar knappt 50cm och den lille tar plats. Knuffat undan henne nu och skall se om jag lyckad hitta en bekväm position för lite mer sömn vill jag ha.
Imorgon väntar först kbt samtal, stavgång och tanka d-vitamin, nada och på kvällen blir det me&i party hemma med underbara kvinnor samt bebis?.


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards