sholgersson

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Sofie Holgersson - 4 oktober 2013 20:30

Idag blev det en Uppsala resa lite snabbt planerat. Fick tag på Uppsala i tisdags om en tid och då sa hon fredag så det blev att boka lite fort.
Morgonen för mig började kl 04.00 med att piggna till med en dusch medans resten av familjen låg och sov så mysigt:) sedan blev det att göra sig klar för att bli hämtad. Kl 05.25 checkade vi in Ronneby flygplats i Kallinge. Alltid lika trevlig att möta SAS personalen. Eftersom man var där på praktik när man gick i skolan. Och de är så måna om mig och så hjälpsamma. Genom säkerhetskontrollen får jag smita mellan bågarna pga pac makern. Denna gången var hon som kände lite hårdhänt kändes inte alls bra. Jag blir bordad först för att det skall få gå i mitt tempo. Så kul att folk får vänta på mig:)

 
Flygresan va guppig och start och landningen skall vi inte bara prata om känns som en nybörjare satt bakom spakarna.
På morgon planet serveras det frukost.

   

Denna gången hade de ändrat frukost lådan men det var hyffsat okej. Saknar de gånger man flög och fick nybakts frallor från zbagaren i Karlskrona det var smaskigt:)

 

pigga och glada var  vi allt där på morgonen:)

 

Tror Marie somanr tur hon har hunit äta lite i alla fall.


När vi kom upp till Arlanda hade vi en stund på oss innan det var dax att åka tåget vidare till Uppsala station. Vi fönster shoppade för fullt. Kul att bara kolla på allt man får många smile på läpparna.

 

Häftiga saker man ser. En fontän som är uppe påarlanda. Med en massa avhuggna djuthuvud hämskt men sant. Det är det som kallas konst.

 
I Uppsala hade vi en liten stund på oss innan vi skulle vara på akademiska så vi passade på att ta bussen till Ikea.

 

Så nu är vi parkerade och klara för en dag i Uppsala:)

 

Trevligt att ta en fika med kanelbulle på kanelbullens dag vad kan det blivit till fika oj en kanelbulle till kaffet:)
Vi fick mycket julkänsla man kollade på så mycket julsaker att jag detta året kan säga att jag längtat tills julen för hör hemma skall det bli ombonat i år! Jag skall kolla igenom mina tomtar med mera.


   
Vi han även med att gå längs ån innan det blev dax för programmering.Så fint att se domkyrkan där jag älskar den utsikten den ger mig lung och ro känsla och samtidigt tänker jag tillbaka på den första gången när jag hade gjort min operation. Att står där och inse att nu är det dax för en förndring. 


 

Vi hittade i kulverterna på akademiska lite smått impad för att det är inte ett itet sjukhus

Lite kul att går där nere och se alla bilder de har målat.

 
Elektroden hade inte flyttat sig däremot är det min nerv som är så uppretad att den drar sig undan och flyttar sig emellanåt. Kroppen är ganska unik. Fick även veta lite om vad som håller på att tas fram för nya saker. Bara detta att man skall kunna få allt så pass trådlöst att man inte skall behöva lägga antennen mot dosan. Men detta blir inte aktuellt för mig förrän om 8.1/2 år tidigast när det är dax för batteribyte byte. Men tills dess hinner de få fram både version 1,2,3,4 kanske så det hinner bli lite mera prövat och det tycker jag känns bättre.
Men jag har fortfarande boost igång det är det nya som heter så och det fungera faktist bättre än vad jag trodde.
När vi var klara blev det att små springa ner till stationen för det var lite tight mellan tiden på akademiska och tåget för att hinna till Arlanda. Men vi han sen var vi trötta med.

 

När vi kom till Arlanda var vi helt slut. Tur att vi bara kunde sätta oss ner vid gaten och vara en stund. Säkerhetskontrollen i Aranda var faktist helt kanon hon var så försiktig och respekterade till 200% att jag hade ont så skönt. 

Däremot blev det en lång väntan innan vi fick stätta oss på planert. 

   

kan säga att så trött man var i hela kroppen är sjukt.. 

 

När vi kom hem blev vi hämtade av min underbara man och han hade fått fullt upp idag på sitt jobb. Han hade även fått hjälp att hämta dottern på dagis av ida så jag fixade en överaskning som moa la på hennes säng.

 

Ida hade kört slut på Moa somnade nästan ståendes. Men så sa hon så gulligt att hon hade sparat en massarin som hon och Ida fikat med men sa hon det vita har försvunit och är borta.. Det hade råkat hamna i moas mus sa hon:)

Vi somnade ganska skönt hela familjen...

 

Tack för en trevlig dag och många skratt idag:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards