sholgersson

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Sofie Holgersson - 3 oktober 2013 08:20

Onsdag var det igår och den dagen spänderade jag med att förska göra en sak i taget men det var mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara. 

Jag försökte med att göra det jag gör och inget annart. Tyckte att det var blixter svårt. Men lite lättare är det att försöka med lite musik i bakrunden jag blir mer avkopplad då.

Jag lyssnade på en låt vi lyssnat på rehab där det sjunger

När jag sover sover jag

 när jag vaknar vaknar jag

när jag tänker tänker jag

när jag äter äter jag 

när jag jobbar jobbar jag

när jag drömmer drömmer jag 

när jag talar talar jag

när jag lyssnar lyssnar jag 


när du sover vaknar du

när du vaknar tänker du

när du tänker äter du

när du äter jobbar du 

när du jobbar drömmer du 

när du drömmer talar du 

när du talar lyssnar du

när du lyssnar sover du


Den är bra man får sig en tanke ställare och man försöker göra en sak i taget man mår bättre då. 

Jag försökte städa igår och tyckte man var överalt och inget blev rikigt somdet skulle men resultatet blev bra.

Blev en snabbrunda i duschen för jag fick äran att hämta Moa på dagis och kände mig inte så fräch med tanke på att jag städat och tränat.

 

När man kommer till dagis har de satt upp kort på min lila tjejs utflyckt häromdagen hon och sin kompis hade fått gå till bibloteket och det var jätte spännande tycke hon. 

 

Sen betättade Moa att de varit i skogen under dagen och sen när de kom tillbaka till dagis kom branskåren de hade brandövning på hela dagiset. Så det tyckte hon var spännande. Hon gillar ju det med brandbilar. 

På eftermiddagen blev det en sväng in till stan hade köpt lite kläder till moa på en loppis sida. och det slutade att vi kom hem med en hel bärkasse och det skulle bara vara en väst. 

   

Ser min lilla tjej går med på att ha lite rosa kläder på sig:) Inte bara allt blått..


Men jag skattade åt Moa för hon är så lik sin farmor sin.

Det Moa ville köpa var skor och inga kläder så damen köpte för sina egna pengar 3 par skor och ett par innetofflor:)

Så sa jag till heme att pappa kommer skuta dig nu när du köper en massa skor. Det första hon sa till Daniel när hon kom hem pappa pangar inte mig nu med ett smile från öra till öra:) Jag skall använda alla paren. 

Undra vad de får allt ifrån. 

Fick ett sms från en mamma som gratulerade till utökningen i familjen. Moa hade sagt till henne att hon skulle bli stora syster och att hennes mamma hade en bebis i magen. Man blev lite paff när man fick smset. Undra vad de får allt ifrån. Eftersom vi inte pratar om bebisar hemma och har sagt till moa att vi inte vill ha flera. Men det är väl önketänkande från henens sida. Tur man har kompisar som skall ha litet så kan hon mysa där hur mycket hon vill. 

 

Strax hoppas jag taxin kommer för en ny dag på rehab och nya utmaningar. 

hoppas ni får en trevlig torsdag för det skall jag försöka ha med ett glatt rehab gäng.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards