sholgersson

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Trotsen Hej och hejdå...

Av Sofie Holgersson - 28 mars 2015 23:10

Har de sista dagarna känt mig så himla värdelös som mamma vissa stunder. Moa har kommit in i en fas / trots som gör att jag gråter inombords.
Tack vännen att jag fått pratat av mig..
Jag känner mig så hjälpslös för vad jag än säger till henne ändras beteendet och en uppkäftig 5 1/2 åring kommer fram och blir så in i bombens uppkäftig. Kan inte vill inte m.m hon ska bara. Jag kämpa på att det inte är hon som bestämmer utan vi som föräldrar men det gör så ont i mamma hjärtat att hon inte vill lyssna och bli en helt annan unge. Så tufft. Men det är väl bara att vänja sig snart kommer tonåringen oxå.. jag försöker så gått jag kan att kämpa mot henne för hon ska inte bestämma har jag sagt att det är läggdags så är det så.

Trotts en jobbig vecka har vi haft en super lördag och några bra pysselstunder oxå.

Alla blivit rosenröda om kinderna av solens strålar. Moa hittat kompisar på gatan och var jätte glad :)
Fått motion i friska luften och tänke tid för mig själv.
Hjälpt Daniel eller snarare stört han gått med han som en svans men han uppskattade att jag var med ute.
Regina och minstingen kom på kaffe i solen så då dukades det i solen och friska luften.
Eftermiddagen avsluades med hemma gjorda hamburgare och potatismos :)
Sen lite snacks och hela familjen sommade tillsammans i soffan. Bästa att ligga där med ett hjärta på vaderna arm.
God natt på er nu bäddar jag ner mig i sängen. .

 
 
Ingen bild

Regina Hasselberg

29 mars 2015 11:09

Ja dessa barn kan göra en tokig!!! Själv tampas jag mest med tonåringen, 6-årstrotsen kommer som nummer 2 här 😅

Sofie Holgersson

29 mars 2015 12:03

Ja det är inte lätt man sliter sig gråhårig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards