sholgersson

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Sofie Holgersson - 19 mars 2015 23:14

Jag kämpar ständigt mot min kropp men en tanke kom upp idag. Varför inte stanna upp tänka till, njuta av solens strålar och inse att mitt liv är på rätt väg nu mera.
Att ordet acceptera kunde vara så himla svårt. Jag kan allt annat än säga att jag acceptera min smärta, jag acceptera mina begränsningar m.m Jag kan däremot säga att bra dagar glädjs jag åt att jag kan ta ett extra steg, att bra dagar somnar jag ej av ren utmattning. Min dag idag har fått fyllas med tankar skratt och massa glädje. Har jobbat det jaf skulle och faktiskt med ett smile på läppanar i alla fall tills kollegan sa 1.3 kg burkar då ville jag bara springa därifrån säger bara att det är det jobbigaste på jobbet paykiskt för många helt stilla stående moment. (Vågen väger upp burkarna till 1 kg sen ställer man de 3×2 häller en burk över tre och en liten skvätt i en tom burk de väger kring 1.285-1.350 om man har tur då får man handplocka bort eller lägga till för hand så väger rätt. Sen skall locket sättas för hand och även ettiketten för hand. Så det är drygt med tanke på att på en pall är det jätte många kring 240 tror jag jag tappar bort räkningen bland alla siffror där...
Men jag kom på där i mitt vägande att jag alltid jobbat på att bli helt återställlt att slippa värk och få må normalt slippa upp och ner gångarna m.m men insåg för mig själv att jag har det ganska bra. Jag har en helt underbar dotter som bara lyser upp mitt liv hon är trotsig har sina jobbiga perioder men mitt allt i alla lägen. Jag är lyckligt gift med en man som stått ut med mina prombelm från dag 1. En som fått sitta där och ta hand om allt praktiskt. Den av oss som fått jobba för att dottern skall få mat i magen han har verkligen gjort allt för mig. Jag lever inte ihop med gud bästa barn absolut inte men han är min alldeles egen ängel. Som faktiskt finns där när det ät som jobbigast och även roligast.
Jag har vänner som ställer upp även om de är mil ifrån mig, att få rensa luften eller bara njuta i solen av en kopp kaffe ihop. Att de delar ilskan och även skattaten att de till och med finns här så pass att de dela säng med mig när min man jobbar och jag har det tufft. Känns som jag är lyckligt lottad. Att få ett samtal eller ett sms med en smile gör mig glad.
Jag har lyckats få ett JOBB och en anställning som ger en liten mera inkomst.
Jag har ett hus så vi slipper bo i en kartong som min älskade unge sagt att hon själv gör :) hon har hittat locket på en banan kartong som hon lagt filtar och kuddar i där sover dockorna och hon kan sitta... men hos kompsiar idag hade hon sagt att hon bode i en kartong. Dessa underbara barn.
Jag harmin simulator som faktiskt gör att jag ej behöver ta så mycket medeciner för att hantera min smärta. Jag kämpar på med mina balanser på bra och dåliga dagar mixen är inte het lätt men om ett tag så.
Nu ropar kudden så ny skall jag krypa ner men som det märks har solstålarna gett mig massa energi så jag blivit positiv trots att jag varit på maxi och handlat :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards