sholgersson

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Sofie Holgersson - 7 mars 2015 20:19

Det slog mig häromdan hur snabba vi människor är på att döma andra. Vi har inte en susning om deras tankar, drömmar, rädslor och bakgrund. Vi vet inte orsaken till att människor beter sig på ett visst sätt eller varför och vilken sida av dem som de visar oss och vilken de väljer att gömma. Vi vet inte vilka bördor de bär i sin ryggsäck eller vilka saker de fått gå igenom genom livet. Ingen är perfekt. Inte jag. Inte du. Inte grannen med den mycket yngre frun, de fina bilarna eller alla utlandsresorna. Tänk om vi människor kunde försöka se bakom allt yttre, alla fasader, alla masker och försöka se människan bakom. Att försöka förstå varför människor beter sig på ett visst sätt. Vi föds alla rena, oförstörda och oskuldsfulla men sedan händer något på vägen och vi formas av våra upplevelser och vår uppväxt. Jag tror att många människor går omkring och känner sig missförstådda på grund av att andra inte tar sig tid att lära känna dem ordentligt utan skapar sig en bild redan från början och envist håller fast vid den. Det enda som krävs är ju egentligen bara viljan och tilltron till att inse att det kanske finns en helt annan människa bakom alla masker. En del har lätt att bjuda på sig själv helt ohämmat framför alla medan andra kanske bara behöver rätt tillfälle och rätt frågor.

Jag hittade det gamla ordspråket: Döm inte någon förrän du gått en mil i hans mockasiner. Samtidigt en uppmaning till alla. Lär känna dina medmänniskor så kanske du upptäcker saker du inte visste att du ville veta.
Man skall inte vara för snabb för att dömma andra. Tyvärr är även jag det i vissa lägen men man skall ha ett öppet sinne för omvärden :)

Av Sofie Holgersson - 7 mars 2015 17:26

Denna helgen består av firande hos svärmor extra svärfar fyllde 50 i februari :)
Moa och jag har pysslat ihop en öl/godis tårta till han.

Gjorde även en smörgåstårta till moa och daniel eftersom svärmor beställt mat denna ggr och ville underlätta för henne :)
Idag har jag även hunnit med ett varv på gånandet , slängt i färg i huvudet, min älskad man har köpt mig ett par nya träningsskor :) så nu kan vi gå en mil till.

Igår passade vi på lite fredagsmys i lastbilen moa och jag gick och la oss i sängen för massa mys.

Även en kompis till mig fyllt år i veckan grattis än en gång vännen :)

Mys med fisen är aldrig fel:)

Trevlig helg på er :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards