sholgersson

Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Ingen dag andr anda lik.

Av Sofie Holgersson - 18 mars 2015 07:11


Jag har en fördel med att jobba nere på Kolafabriken det är det att ingen dag ser lika dan ut som den andra. Och min kropp mår bäst av den stora variationen som det faktiskt bli.


Ena dagen gör jag bara det jag precis orkar andra dagar så hjälpe jag de övriga då kan det bli allt från att stå inne i produktionen och packa fudge sätta lock och kolla felvikterna det blir ett riktigt rörligt jobb, göra små engla påsar som är rogivande på sitt sätt det är kul med pillergöra. Nackdelen är ibland att det kan bli många timmar helt stående stilla och många påsar att försluta men tur det att det inte görs 5 dagar i veckan för kroppen fungera bäst rörlig. Det blir även en del olika jobb ute på lagret som att packa burkar med kola och kartonger med kola det är ett jobb det blir lite steg på när man är själv på den sidan bandet men har kommit fram till det när jag gör alla moment mår kroppen alldra bäst för då blir jag inte helt stel och låst till en viss position. Har även fått testa att packa från lagret olika smaker ner på till olika kunder det är med rogivande men den saken som jag absolut inte klarat av att jobba med en hel dag. tur det går snabbt ibland då:)


Så det är skönt med den stora variationen och jag vet inte när jag kommer hur mycket annat utöver mina uppgifter det blir men lite blir det att man hjälper sina kollergor för det är det som är det bästa med ett jobb jag är inte helt själv jag har ett gäng med helt olika kollegor som ger mig så mycket glädje och hjälper mig så gått de kan

TACK för att ni alla finns. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards