sholgersson

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Sofie Holgersson - 26 juni 2013 03:57

Midsommar 2013
Midsommarn började med sol och Daniel och Moa var ute en sväng sen började blåsa sim bars den och ösregnet öste in över oss. Det är ju inte svensk midsommar för intet.
Vi var bortbjudna till familjen Larsson/Johansson och lärde känns nya riktigt trevliga vänner.
Vi åt god mat, spelade kubb tjejerna mot kullarna och fusk av gubbarna. Ovanligt att killar inte klarar av att förlora mot tjejer. Kompisarna från Kristianstad hade en liten söt/ underbar tjej på 6 månade. Henne lånade jag och Moa jätte mycket hon skrattade åt allt. Till och med Daniel gick och mös med henne:)
Marie och och jag övningskörde och om inte det var allt lyckades bi köra sönder en bil;( men ett par timmar senare startade bilen som inget hade hänt.. Vi gick en sväng hela gänget på 15 personer. Sen fick Daniel agera grill mästare och vi åt grillat och bara skrattade. Den lille dockan somnade hos mig bör vi var och gick och man passade på att bara njuta så vi bytte barn en stund Moa åkte hennes vagn. Så det blev lite rally för henne inget hon led av.
Efter maten fick de en fylle sa för sig. Ett bra gäng på 10-12 personer hamnade i Linus och Dianas pool mitt i natten. Tur att Marie och jag hade bil så hon fick övningsköra. Så det blev lite taxi åt allt folk:) när de hade badat och vi skulle lämna första gänget bär vi var på väg bort så kom vi till pump och sa vad fan är det för idioter som går halvnakna genom Kallinge oj säger jag en av de var ju min man. De gick och mötte för att möta oss så vi inte skulle behöva köra så långt:)
Moa somnade med det samma när vi kom hem och hon hade varit med hela tiden och vara busat.

Midsommardagen spenderade jag i soffan under förmiddagen. Daniel och moa var ute och hjälpte min pappa med lastbilen. Efter lunch började jag med att måla lite fönster i källaren för de jag målade vita häromdagen tycker jag inte blev bra så nu blev de ljus gråa och jätte bra:) började även med en byro jag skall fixa iordnig.
Middagen idag blev en pizza på pizzerian ihop med Marie, Nicke, Emil och Linus. Blev även en sväng till maxi där Moa blev mer vild än tam när hon mötte ett par bekanta. Sen gick hon Marie var är du vet inte var all denna energin kom ifrån.

Söndagen
Jag målade ett extra lager och vi fyllde Moas pool med vatten. Hon var nöjd.
Daniel och Nicke klippte häckarna först hör hemma sen även hos dem. Tur när man kan få lite hjälp det underlätta ju att en klipper och en räfsa. För mig och Marie blev det övningskörning och hämta deras äldre barn som var lite slöa efter allt party. Annars satt vi damer i varsin stol och drack kaffe och fikade.
Hemma klippte mannen gräset och grannen fyllde mera ris på släpet. Tur att man kan hjälpas åt. Vi grillad lite sen blev det mest slappa för oss Daniel skulle upp vid 02.30 så det blev hyfsat i säng.

Moa har fått en ny säng i måndags så hon är så nöjd och den gamla lyckades jag sälja på mindre än 12 timmar det kallar jag tur:)

Så mysigt nu när det börjar blomma i trädgården:)

Jag har haft en toppen helg och kroppen har fått prövas lite för mycket men jag är jätte nöjd och har haft det toppen kul:)

Av Sofie Holgersson - 26 juni 2013 03:06

Segt... Jag har en dålig svacka igen och kroppen värker som bara den så pass att jag till och med vaknar av smärtan igen .. Jobbigt men lite van av att det dalar upp och ner är man ju vid detta lagret. Jag ha i alla fall underhållning när man ligger här Daniel och Moa pratar i sömnen Daniel pratar flakmeter och Moa gråter och säger jag vill inte.. När man lägger handen på henne säger hon att hon behöver sova:) nu hör man hur de andas lugnt och stillsamt väldigt lugnad bli man av det..
Det som är jobbigt att ligga såhär är att det är mycket tankar som blommar upp mycket funderingar på allt. Allt från försäkringskassa till vad man vill göra med livet???
Vad vill man jobba med/ är man sugen på att börjar plugga eller vad vill jag när man blir stor. Hade det varit så att jag slipper ta studieplån utan att få ekonomiskt stöd via fk/ af ändå hade kanske det varit ett alternativ.

Dagarna rullar på här och livet stannar ju inte precis upp för det.
Jag vill kunna ta vara på det folk pratar om här och nu mindfulnes. Och på riktigt leva efter det att vara här och nu och inte fundera på allt som komma skall utan ta det som det kommer.
Jag måste även lära mig att lyssna på min kropp att när den ge mig signalerna på att stanna upp göra det då och inte bara köra vidare. För det är ju så att det kommer ifatt och då är det jag som är liggandes.
"

Igår tisdag fick vi trevligt besök här hemma dottern var hemma och Sara med barnen Liam och Noah kom och hälsade på:) Liam och Moa går ju på dagis ihop och de brukar leka där ihop men detta var ju speciellt att faktiskt själva få leka utanför dagis:) Sara och jag hade det jätte trevligt pratade om allt möjligt så lättsam människa. Hoppas verkligen det blir flera gånger:) Våra barn ha sådan energi vi sa det tänk om man kunde få en liten del av det, vad saker man hade orkar med då. Moa har sagt innan att hon ville ha syskon men efter att Noah liams lillebror varit med och tar leksakerna för de och varit som en bror är så sa hon att hon ville inte ha det längre. Vi skrattade så när dem stora badade och Noah skulle slänga i handdukarna i vattnet den kan bara de vill. Det är spännande och hälsa på här för vi har ju en gravmaskin på tomten den granskade Noah riktigt till och med kände på däken.

Dagen var riktigt lyckad och jag känner mig nöjd av att faktiskt kämpar på. Moa och jag avslutade med att fixa och ställa i ordning efter fönster målningen jag gjort blev så bra:) sen blev det lego bygge kvalitetstid på hög nivå och mamma njöt mest!

Var rädd om er där ute lämnar gärna kommentarer är kul att läsa:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards