sholgersson

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Sofie Holgersson - 6 juni 2013 20:32

Det är väldens äldsta historia. Man är 17 år och planerar för en "dag". Och så, utan att man märker nåt, är den dagen idag. Så är den dagen igår. Och det här är ens liv.

Vi lägger ned så mycket tid på våra begär och önskningar. Men ambitionen är bra. Att jaga med integritet är bra. Att drömma.

Hade du en vän du aldrig mer skulle få träffa, va skulle du säga? Om du kunde göra en sista sak för nån du älskar, vad skulle det vara? Säg det, gör det. Vänta inte. Inget vara för evigt.

Önska dig nåt. Vad du vill, allt du vill.

Vet du vad det är? Bra. Nu måste du tro på det.

Man vet aldrig var nästa mirakel kommer ifrån. Eller nästa minne. Nästa leende. Nästa önskan som går i uppfyllelse.
Men om du tror att det finns precis runt hörnet och öppnar ditt hjärta för möjligheten... Kan du få precis det du önskar.
Världen är full av magi. Man måste bara tro på det.

Så önska du nåt. Vet du vad? Bra
Nu måste du tro på det. Av hela ditt hjärta.

Av Sofie Holgersson - 6 juni 2013 18:34

Jag är så glad att jag har funnit en vän som dig!

Att ha vänenr som acceptera min sitvation och inte ser mig som ett problem. Att veta att du gärna kommer på kaffe och träna med mig. Tack vare dig har jag börjat komma iväg även att det ofta bara kan var en enkel fika. Men allt jobb du gör med att knuffa kring på mig genom hela komunen i rullstolen och du gnäller inte för det utan knuffa vidare med ett smile. Att veta att jag kan finnas för sig känns toppen ibland känns det dumt att jag inte kan ta bilen bort när du behöver mig.

Vi kommer ha många roliga kvällar i sommar ihop med barn och utan barn:)

Tack Marie att du finns du har lyst upp min vardag:)

 

Fårn en resa där vi gjorde storsatn osäker:)



Denna veckan har det varit fullt upp tycker jag. Har donat med detmycket inför festen. FIxat tipspromenad, fixat priser til barnens tips runda och min lilla tjej har hjälp tilloehört mycket.

Idag blev det en runda inom maxi för att handla all mat som fattades och imorgon blir det att fixa maten ihop m.m

Moa har blivit bortlånad imorgon så henne får jag inte tillbaka förän på lördag hon skulle på semester säger hon. Hon hoppas på slappa i poolen hos farmor och Hasse.

 

Pyzzlat lite inför festen i helgen Moa är så nöjd att hon med kan Priserna med medaljer till alla barnen:)


Hoppas ni alla har haft en trevlig nationaldag det har jag haft med tårta och allt!


Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards