sholgersson

Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Sofie Holgersson - 19 maj 2016 22:40

Vissa dagar får man verkligen räkna till 10 sakta för att inte säga fel saker vid fel tillfälle allt ifrån att råka säga fel saker till Moa till att behärska sig mot andra vuxna/äldre.
Jag har insett vilka som finns där och vilka  som ställer upp på varandra i vått och torrt jag har fått lära mig den tuffa vägen att se vilka som faktiskt är ens vänner. Men ni som står mig närmst om hjärtat vet det för det är inget jag håller på. Ni vet att ni har en STOR plats i mitt hjärta. Det kan gå många dagar innan vi talas vid men jag vet en sak när det väl gäller så är det ett telefonsamtal bort så finns du där <3

 

Jag har fått höra så mycket kommentar som faktisk såra mig på många sätt jag jobbar stenhårt på att lära mig koppla bort det som jag faktiskt inte skall ta åt mig av det. Sen ibland kan det vara saker som kanske inte in direkt är elakt menat.. Men en vikig sak våga stå för att man sagt en sak och om man kanske sagt något av ilska ed mera våga tala om det för den personen och be om ursäkt det kan vara guld värt.


Jag har fått höra många goa saker oxå som jag växer lite extra av. Att jag är en förebild, att jag är grym, att jag är en bra vän, att få ett TACK för att man finns, att få klappen på axlen att man gjort ett bra jobb m.m
Jag växer enormt mycket av att höra att någon är stolt över mig att lilla jag är en förebild för andra att man kan bara man vill. Resan är inte lätt kommer aldrig vara men man skall nog lära sig att en bok kan ha många kapitlar man kan allid börjar på ett nytt för att kunna lägga i den extra växeln. Våga tro på dig själv våga visa andra och framför allt dig själv att du duger och att just du är en grym person. Det finns ingen som skall behöva ändra sig för att passa in just du duger som du är och det är det man skall bära med sig.

 
Resan genom livet är tufft man kommer som sagt vad till många kurvor men det är bara en själv som egentligen kan välja hur lång kurvan skall vara. hur mycket man skall ta åt sig m.m sen är det lättare att skriva om det än vad det är att jobba med själv. Men jag har fått en liten extra spark i baken när jag fick höra att jag var en förebild för någon annan. Det var ord som värmde rätt in i hjärtat. 

  

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards