sholgersson

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Sofie Holgersson - 15 maj 2016 17:15

Imorse fick jag upp ett medelande på facbook att det är 4 år sedan jag var i uppsala och gick igenom den stora ändringen för mig och mitt liv. 

Jag var i uppsala någon dag tidigare men just denna dagen var rikigt speciel jag skulle få in min stimulator på heltid jag skulle få chansen att få tillbaka ett bättre liv kanske till och med sakta kunna komma ut på praktik m.m. 

Detta är en dag jag kommer minnas väl länge då det var som att komma ut på grönbete att få känna så efter en op trodde jag var omöjligt.... Men det har jag sjäkv fått uppleva med egen erfarenhet. Jag fick chansen att kunna börja ändra mitt liv förhoppningsvis till det böttre. 


Detta har jag inte ångrat en enda dag för tack vare akademiska och smärtcentrum så började min resa till ett helt nytt liv. 

Att kunna få känna sig som en delaktik mamma igen kanske minska mina sjukhus besök. Börja hitta tillbaka till mig själv den jag vill vara, 


 


Idag ser mitt liv helt annorlunda ut, Jag har ett jobb på 75% jag är den som har hand om det mesta hemma och kring Moa. Daniel har kunnat ta mera körningar där han inte måste komma hem varje dag. Jag har lärt mig att kosten och motionen kan göra att man håller värken under bättre kontroll. 

Sen har jag fått märka den tuffa naktdelen att när man inte ha rutiner på vissa saker så mår man sämre. Nästa steg med att kunna få in en bra rutin på ALLT kring hem och hus oxå. Det är lika vikigt det oxå. Men att komma tillbaka är svårt men jag insåg innnan att det är en viktig sak att jobba på . 

Att få livet att gå ihop är vikigt delar är inte alltid lätt men en sak i sänder och att inte slarva med motion och kosten är bland det viktigaste för att kunna ha orken och kraften att ta sig igenm livet som jag vill. 


Jag är riktigt stolt över var jag tagit mig genom dessa åren med lite skuss längs vägen har jag allt haft både i gott och ont.. Man lär sig snabbt att veta vilka och vad man har runt sig, Jag jobbar på att inte ta åt mig av det negativa. Inte alltid lätt men en kanske en dag så lär jag mig.


Livet har sina turer för alla vissa få gå livets hårda skola vissa kan åka en räkmacka genom det men jag har fått lära mig den tuffa vägen genom livet. Har gråtigt många gånger och även gjort mig själv illa för att man har blivit sur och tjurig att man har gjort så mycket mera än vad jag orkar. Men det är samtidigt häftigt att kunna jag kan mera än vad jag själv tror men måste lära mig att säga stop till allla och allt, Ibland måste man stanna upp och faktist leva oxå och inte göra mer än vad man orkar. 

En rikgit bra vän till mig sa var nöjd med vad du kan göra man kan alltid ha höga mål men dömm inte dig själv för att du inte lyckas direkt ta fart och sikta igen en annan dag :) 

Livet är som en tuff väg vissa dagar har man ork att ta sig upp för den brantaste backen ibland är det okej att ta en omväg och det är inte fel att kunna ha konsten att ta en annan väg snare en konst att faktist lyssna och göra det man själv kan och orkar. 

 


Lär er att stanna upp och njuta oxå livet är alldeles för kort för att bara sura och låsa in sig njut av livet med <3 

Tack till er som står ut med mig ni vet vilka ni är och ni har en speciell plats i mitt hjärta. 


Ha en fortsatt trevlig söndag så sikta vi på nya mål den kommande veckan :) Nästa utmaning sker redan i morgon blodomloppet här kommer nr 294 :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards