sholgersson

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Positiv vecka!

Av Sofie Holgersson - 26 januari 2014 23:14

Vi började i måndags med en återträff med det underbara rehab gänget. Kan inte fatta att det redan 3 månade sen jag gick en smärthanterings kurs nu. Jag har verkligen fått ett helt underbart gäng med damer som förgyller min tillvaro på ett väldigt bra sätt. Skönt att ha den som stötte pelare och känna deras stöd och många Goa skratt blir det. Till och jag lyckades med vilse gång inne i kalshamn så nu är vi två:)
Återträffen började med att vi samlades på stan och åt en supergod lunch nästan alla en saknads. Men hon kom till sjukhuset så hela gänget var än en gång helsamlade. Om det inte hade varit för alla andra deltagare den gemenskapen hade jag inte åkt dit. Ger inte så mycket för det.. Lite små besviken blev jag när vi gick igenom våra planer så och mål så när jag pratade rätt som det var så skulle det bli paus och mitt i en menig jag sa sen frågade hon oj du kanske inte var klar.. Blev så djup besviken att jag sa inte sa mera.
Sen fick jag skynda mig till tåget och när jag väl kom dit så var skiten försenad och det blev en riktigt irritation.... 50 min fick man stå i kylan för inne var det fullt vi var några som tydligen ville åt det hållet.
Så man gick fram och tillbaka i kylan. Det positiva var samtalet från handläggaren från AF kan inte säga att jag har problem med min handläggare hon är toppen.. Och kan nog inte länge säga arbetsförmedlingen heller då det från och med den 3/2 blir min egna arbetsplats ett par veckor framåt för arbetspraktik. Känns hur bra som helst att mitt liv börjar gå framåt sen hur det kommer gå är bara jag som kommer se hoppas jag lyckas få ihop min vanliga vardag med all träning oxå. För den har jag märkt hur viktig den är för för min värk.

Veckan har även varit massage som stod på schemat och en promenad med syster som är en höjdpunkt. Så glad att vi börjat umgås. Sen är hon en bra träningskompis om man fråga mig men inte om man fråga Moa. Moa säger att moster är tuff sen skrattar hon för hon får lyx när det blir jobbigt då får hon rida på axlarna på Sanne och det gillade hon skarpt.

Har varit med Lina på glykos belastningen och varit stöd som bara skrattade:)

Blev kalas igår hos min svägerska:) min mans lilla syster blev 4 år igår och det firades med tårta, blev även en sväng till maxi på vägen hem! Så nu har vi ett fullt kylskåp och det gillas skarpt.

Har även denna helg fått matgäster när branden i deras trappan hände. Lägenheten över dem började brinna och de fick utrymma och doften satt kvar så de sov hos oss inatt och när de kom hem hade de kunnat vädra ut en massa.

Idag blev det en sväng till hoby Daniel skulle tvätta men vi slutade en sväng på kaffe hos Richard och hans trevliga flickvän:)

Har hunnit sticka en massa denna veckan det har varit väldigt trevligt.

Till och med Moa har börjat testa sticka så duktig hon är.
När vi kom hem blev det källaren och röjde för fullt, sen en sväng ut i snön. Nu ligger man och kolla film medan
Moa sover och Daniel kör snöröjning.
Så nu säger frun i huset god natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards