sholgersson

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Sofie Holgersson - 6 januari 2014 20:44

Jag har njutigt av ledigheten till max då både dotter och mannen varit hemma! Så himla mysigt, till och med fått testa köra lite bil då vi har lånat en atomatare med farthållare det har underlättat super mycket. 

Jag har även umgåtts med Lina med familj till max och det är alltid lika kul och trevligt. Så många skratt man får av denna klumpiga kar hon är gift med. Känns så himmla skönt att jag kan erbjuda folk hjälp och avlasstnign av att bara finnas där. Det känns så skönt att känna att jag kan ge tilbaka med:)

I fredag blev det en skogspromenad med barnen för att försöka göra av med all deras enegi men det fungerade i 10 min att sitta stilla när vi kom hem och det var för att de åt frukt! Men de är så hilma söta ihop. 

 

Lina har till och med lärt mig att sticka och det är rikigt kul:)

 


 

Ibland lyckas jag bra med att ta kort:)

Dax för nya SOFIE att komma fram nu är det dax att jag med börja fylla mitt liv med det jag gillar oxå och lär mig hitta en balans mellan måsten och kul. Jag har börjat med att föröka tänka på maten vad jag stoppar i mig. Nu skall jag göra alt för att kunna rasa några cm i midjan och känna mig piggare har börjat gå ut och gå sakta emd säkert ett steg i taget. Allt tar tid och jag har börja i alla falll. Nu skall jag bara börja gilla mitt utseende med och vara nöjd för den jag är. Har börjat kriteserat mig själv både kroppligt och utseende. Det går i vågor men det känns som om jag börjat gilla mitt utseende lite har till och med börjat mer och mer att leka med sminkningarna och det gillar jag ju skarpt.


Jag är en STOR klump på hög nivå. Jag skulle hjälpa gubben att sätta ditt lite dekaler i fönstret på lastbilen gick jätte bra fra tills dess att jag skulle gå ut då råkade jag bara slå ryggen rätt upp i det minsa släpet du hittar på denna tomten. Rätt där min pace maker sitter så det är svin ömmt där inte alls kul att jag kunde missa det fattar jag inte alls.

Nu ligger jag i sängen och ser på MAMMA MIA och njuter av egentiden då dottern sover och mannen spendera kvällen/natten i lastbilen.   

Jag tycker att det är skönt att han ligger i lastbilen ibland för jag får chansen att saknar han.. Jag älskar han så mycket och är så tacksam att han stått vid min sida hela tiden.


 

I wasn't jealous before we met
Now every woman I see is a potential threat
And I'm possessive, it isn't nice
You've heard me saying that smoking was my only vice
But now it isn't true
Now everything is new
And all I've learned has overturned
I beg of you......

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me

It was like shooting a sitting duck
A little smalltalk, a smile and baby I was stuck
I still don't know what you've done with me
A grown-up woman should never fall so easily
I feel a kind of fear
When I don't have you near
Unsatisfied, I skip my pride
I beg you dear......

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me

 

Bästa musiken i filmen. 

 

Min nya klocka har kommit hel nöjd faktist.   

 

Nu skall en blå slagen & fullladdat tjej med tränningsvärk (sen promenad i skogen med min syster ) försöka hitta ett sätt att ligga skönt för ett fortsätta njuta av filmen. 

God natt i morogn är en ny dag med nya tag och förhoppningsvis ett mindre ömande i ryggen   

Lite små nervös inför morgondagen men det kommer mera längre fram om det och nej vi väntar inte barn. 

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards