sholgersson

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Sofie Holgersson - 17 januari 2014 22:39

Idag öppnade jag ögonen angående mycket.
Jag har funderat jätte mycket på allt, det började i morse när Moa och jag låg i sängen och myste till lite barnprogram som min stora tjej startat själv för att mamma hennes kom inte upp direkt kroppen var inte helt med mig..
Jag kollade på Facebook och blev irriterad allt detta gnäll på att den 17 januari kommit snö.. Ja de hade varit mysigare om det kommit ring jul ja det håller jag med om men det är vinter och vädret kan vi inget styra åt.. Vad det än är för väder så gnäller folk, jag blev överlycklig skall jag säga. Kyla är negativt för min värk men detta är första gången på tre år jag kan dela glädjen med Moa till 100 % vi har gjort snöänglar, haft snöbollskrig och bara njutit ihop. Sen tänkte jag tillbaka på hur alla år innan varit hur jag förra året inte ännu gick ut ihop med henne för jag gick på kryckor, satt i rullstolen spenderade tiden innerliggande på sjukhus. Jag fru Holgersson njöt av snön och värken la jag åt sidan för en stund för den stunden med min dotter betydde allt för oss. Hennes min när jag la mig och gjorde en ängel kan jag inte få

Jag tänkte innan när jag hörde folk på kryckor gnälla att sluta gnälla det är ju kortvarigt men sen jag själv gått på kryckor och folk dömt mig så är jag mer öppen jag frågar i stället vad som hänt, jag försöka visa att jag lyssnar! Bemöt anda som du själv vill bli bemött! Be jag någon fara åt helvete när jag är arg, ledsen, besviken varför skall de vara trevliga mot mig... Tyvärr är det inte alltid lätt jag kan med tappa fattningen och mycket av min ilska går ut över min man och tålamodet till min dotter är väldigt litet. Men jag jobbar på det och försöker.
Då länge man inte trampar på mig och min familj för då tappar jag fattningen så är det. Det tror jag är mänskligt. Jag har haft en man som alltid ställt upp på mig till 200% han har kämpat med mitt humör med mina turer fram och tillbaka hela tiden. Med alla mina problem men han har länge sagt till mig att jag kan inte baka bandet och leva i dåtid jag måste leva här och nu och någon dag framåt jag måste se en framtid jag måste själv jobbar på en framtid det är ingen annan som kommer göra det åt mig, folk tröttnar på att man alltid älta det gamla.
Ta ingen för givet utan bemött alla som du själv vill bli bemött! Istället för en sur blick testa att le mot sura eller säga hej få se skillnaden det är häftigt det är en skön känsla för vad har jag att förlora med att bemöta andra på ett bra sätt?? INGET!!! Utan man får en riktigt varm känsla inombords, så berätta för nära och kära att du gillar dem att du finna här, men var även noga med att se till att du själv skall må bra det är viktigt!


Nu tackar jag för mig och kryper till säng med en öm kropp efter all ute lek men det är det värt för imorgon har dottern planer:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards