sholgersson

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Sofie Holgersson - 27 september 2015 13:24

Denna veckan har varit lite upp och ner och en kropp har protesterat.
Har inte gjort det jag velat/behövt till 110 %
Varit fullt med allt dagarna börjar mer och mr fyllas med MÅSTEN känns det som och dagarna blir inte fullt som man velat/planerat. Men 1 så är det när man har barn , 2 så är det när man är i en svacka... 3 ibalnd är det mest rogivande när saker inte alltid är planerat.
Vi rymde till skogs bara vi så skönt ingen som pratade eller höll på med sina telefoner det behövs med ibland..

En stund att stanna upp och fundera på livet är ett stort måste. Så man kan känna att man börjar landa igen. Att fundera hur man kan göra/vad man skall göra för att fylla dagar/livet med det man vill.
Ibland är inte allt måste men man tyvärr gör saker til måsten.. det finns igen som besämmer vad som är rätt och fel egentligen på när tvätten skall tvättas, vilken tid man skall lägga på olika saker m.m
Men att försöka ha en grund plan och den har spruckit denna veckan. Och det fick jag lite lida för för jag mår dåligt att vara hemma i ett stökigt hem att komma och se tvätten svämma över och att hela diskbänken är full av disk.
Sen vet jag att så sötkigt kanke jag egentligen inte ha men för mig är det ett totalt kaos ibland..
Men nu kan jag med gått samvete säga att jag är hyfsat nöjd <3

Att se daniel blir plågad var en endorfin kick :) han har haft jätte ont i ryggen och det jessica gjorde vågade inte ens jag tänka tanken att han skulle gå med på men. Praktikanten har ett gått inflytande på han :)
Det hjälpte han lite med så det är ju ett extra plus.
Att se Moa leka med djuren och vara så nöjd är så kul. Skönt att man kan vara utomhus så allergin klarar det oxå. Men värka som den nya allergin medecinen gör betydligt mer nytta.. tyvärr inte helt men en klar bättring :)

När man är som läst ner är det skönt att ha dessa underbara barnen i sin omgivning. Att man kan bli så rofylld av att umgås med dem är sjukt egentligen.
Fick taktil stimulering så kroppe var helt nedbryten då passa man på med bebis mys för att komma igång till det normala igen.
Blev lunch med athle och daniel på bergslagskrogen så god mat de har.
Moa var super nöjd efter en dag på skolan med bara smörgås och kräm till lunch då frysen gått sönder..
Sen kom vi på att en krädskiva inte suttit fel så det blev en tur till maxi för att handla till detta. Och varför inte sådär inom 24 timmar :)

Så en spontan kräftskiva med goa skatt och dåliga förlorare i spel :)

Nu är huset helt åningställt och är rent och snyggt så ny vecka är faktiskt Välkommen till 1000.

Förutom värken som precis säger ifrån...
Denna jävla kropp ibland.....
Men men hoppas ni alla nära och kära ni andra också får en super tevlig solig söndag med familjen eller bara själva <3

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards