sholgersson

Alla inlägg under november 2014

Av Sofie Holgersson - 3 november 2014 06:48

Äntligen jobbdag efter ett par dagar hemma och vabba och sjukdom.
Nu börjar vi november på annart sätt försöka sätta upp mål för dagen med allt från sov tid till vad man skall göra :)
Skrev mina mål precis men skall göra det åå kvällarna.

Måndagens mål 3/11

Inget GODIS
Äta frukost, lunch,mellanmål,middag, kvällsmat
Inga medeciner (blivit en några pga jag ej kunnat träna)
Gå minst 20 min innan jobb
Gå minst 45 min efter jobb
(gärna totalt 1timme 30 min)
Minst 10000 steg
Ligga i sängen till 21

Nu kör vi :)

Av Sofie Holgersson - 2 november 2014 11:52

Denna veckan har varit allt annat än rolig.

Gillar inte att Moa är sjuk på något vis och det tar på mig oxå både trötthet och mera smärta. 

Började i måndags med att VABBA då helgen slutade med att Moa fick hosta och jobbigt med sin astma men tack vare att jag höll henen hemma i måndags lungade det ner sig för stackaren. 

Men glädjen att vara tillbaka på jobbet och att kunna följa min tröning varede inte allt för länge. Daneil stack i måndags med lastbilen och vi viste att han skulle vara borta till tidigast onsdag. Det är tufft att klara av att göra allt själv utan han vid min sida. Det blir mera planeringar kring att få ihop allt. Men han trivs bakom ratten och då skall jag peppa han till det sen kan jag inte säga annart än ibland är det tufft men han har stått vid min sida och kämpat med att vara själv med Moa och ha hand om allt själv då jag spenderat tiden på sjukhuset. Allt detta med rehab med mera han har aldrig klagat att det är förmycket och att han inte orkade Moa mig har han alltid haft en god min och gjort det som krävt. Så helt ärligt känner jag mig dum när jag inte orkar när jag känenr att min kropp tar stopp och jag har kommit på mig själv att jag kommer nog med undanflyckter istället för att be om hjälp gnäller jag och använder min smärta som en täck mantel.



TACK du älskade vän som vågade säga sanningen det värmer stort i mitt hjärta det är sann vänskap och med tanke på att jag är glömsk påmin mig gärna då och då. Men helt ärligt jag tar inte illa upp det fick mig att skratta och jag känner att jag har hittat en sann vän i dig. 

Jag skall försöka tänka på att inte leva mitt liv kring smärtan utan med den den finns där och det är ingen som kan göra något mera för den. Tyvärr vissa dagar men där jag sitter idag hade jag aldrig tagit mig om det itne varit för stödet av min familj och det är jag tacksam för. Även en stor bov i dramat ör min enorma vilja jag har innerst inne aldrig gett upp även att livet har varit tufft. 

Sen längs resans väg har det kommit och gått många vänner elller vad man skall säga vissa tog ett steg tillbaka när jag var dålig och har hållt sig där av olika anlednignar. Men resan har även givit mig nya vänner som faktiskt öppnat sina armar för mig och min familj.

 


Lina med familj är en av de som kommit för ca 1,5 år sedan och det är jag tacksam för. En tjej som betyder mycket för mig och har blivit som en extra syster som finns även om jag har ringt och gråtigt i luren. Hon vet vad hon skall säga eller:) Ihop med henne kom fört en pojk som man får många skratt av sen fick man följa hennes gravilitet i 9 månade sen kom den lilla skade glada tjejen som bara skrattar när hennes mamma blir arg på storebror så man lägger sig av skratt. Dessa är jag glad över att hittat då våra barn gillar att vara med varandra och vi har alltid lika kul. 

 

En vän som finnit där hela tiden är Diana tyvärr har vi inte träffats så ofta men hon finns där det vet jag. 

 

En annan person som betyder mycket i mitt liv i dags läget är Marthia hon kom som ett brev på posten med ett frimärke som heter Erik:) 

Marthina har bivit min PT och puchat mig till träningnen till 1000% och fått igång min kropp på ett helt annart sätt än vad jag trodde var möjligt. Hon vågade ställa utmainignar och pucha mig lite extra fasten jag var ortänad och större. Men det har givit mig så mycket. Tacka tt du våga vara ärlig fastän det lät rikigt roligt i telefon i fredags:) Men jag är bara glad att du vågade säga som du gjorde jag tar inte illa upp och det förklarade jag:)

Jag har insätt att efter 2 månde med rikigt tränign så kan jag oxå. Jag har en vilja och en inre styrka.

Jag mår bäst när jag går en sväng innan jobbet för att kroppen skall komma igång och en sväng efter jobbet för att kunan orka med att även vara mamma till min lilla ängel som altid berättar hur mycket hon älskar mamma sin. 

Jag insåg efter samtalet med min PT att ibland kan folk känna sig hjölplösa när jag säger att jag har ont för de inget kan göra och det är inte kul att sätta folk i den sitsen. Ibland behöver ajg bara säga att idag är en dålig dag och sen är det bra. Marthina har den bästa komentaren tänk positivt:) 

Så nu vännen är det positivt eller??

 

Nu är det nya mål i sikte och svärmor är med på ett av de i maj:)

Du har oxå sätt skillnaden var detta tagit mig och att vi tillsammans kunde klara 6,5 km på under 60 min 

 

Jag är så glad att ni är flera som följer mina framsteg det värmer lämar gärna en komentar det värmer så :)



Moa har legat i influensa och det har varit jobbit då jag ej kunant träna som jag behövt och blivt känlg på många sätt sen när hennes bev bättre ja då fick ju jag det igår låg jag hela dagen vara pringadet till toan. Men med mycket sömn så idag känner jag mig helt okej och het återställd. 

Frukost intagen och det känns okej. Idag blir det en promenad sen plocka undan här hemma och städa av lite det behövs efter all sjukdom imorgon börjar ny vecka och nya tag och det känns postiitv. Mycket väntar den veckan med spänning för min framtid. 


Önskar alla en fortsatt trevlig söndag för det jobbar jag på :)


Även glädjen i kroppen att fått skypa med min lilal syster som fyller år så mycigt och Moa är nöjd att fått prata med sina mostrar och morbröder:)

NE Nu piper min laddning att jag är full laddat och redo för nya utmaningar.

Av Sofie Holgersson - 2 november 2014 10:57

Idag är ingen vanlig dag idag blir min minsta syster 4år. Tiden bara springer iväg och ett plus i kanten i ett helt år har hon gillat MIG :) hon gömde sin innan när hon såg mig.

Även så att min gudfar skulle fyllt år idag men tyvärr är han en ängel som vakar över oss istället.
Tankar på dig gör mig ledsen hade velat ha dig här. Ett samtal bort men tyvärr går det ej. Men jag vet att du vakar över familjen och släkten <3

[Bild]

Ha en bra söndag :)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards