sholgersson

Alla inlägg under september 2014

Av Sofie Holgersson - 11 september 2014 09:16

Vilken resa jag har gjort som har tagit mig dit jag är idag. Jag kämpar ständigt på och varje dag är en ny utmaning. Men det känns ändå lite som jag har hittat en plats i livet där jag trivs och till och med börjar trivas med mig själv.. 

Jag har svårt att följa olika bantningar för min kropp mår rikigt skit av att ens testa. Men jag började hålla koll på vad jag stoppar i mig och motionen tog jag på mera allvar. 

Det är knappt en månad sen jag rikigt bölrjade och resulat syns redan och det är med ett rikigt smile kan jag säga. 

midjan har minskat på en månad med nästan 5 cm så att byxorna inte sitter kvar längre är kanske en förklaring. 

Det är ständigt ett pullsande för att orka med men har märkt det att träna jag inte mår jag piss... 

 

Detta är denna veckan och det har varit att dra igång Moa men idag var hon lite små lat men fy vad jobbigt att knuffa henne i vagn. Lånade en i för helgen så vi hade en hemma. Men det varfruktanskert jobbigt.

Vi har även varit ute i ösregn. Finns inget dåligt väder bara fel kläder:)

Nya mål finns på agendan igen den 12/10 är ett av de..

   

Skönt med nya träninskkläder med det är något som skall stå på årets önskelista till tomten. För nu är det kul med träningen.

  

Ja lite skillnad dessa kunde jag knappt knäppa innan sommaren.

Märks på hela mig för jag känner mig piggare i mellan åt sen märker jag en vikgt sak att en paus när man kommer hem är rikgt behövligt för det är skönt att bara lägg sig för att orka med hela kvällen med. 


Jag är inne  i ett nytt kapitel på mitt liv hstorie. Vad som komam skall vet jag inte rikigt men jag vet att jag ha till en viss del en klump i magen av förväntan. Ovisthet är jobbigt och att ha försäkringskassan och AF på sig är en ständigt kamp mot sig själv.. Jag har uppföljning på måndag med AF så vi får se vad som händer och hur det är tanekn att det skall gå och vad  vi skall göra. 

Men nu är det kankse dag att klä på sig efter duchen och göra Moa och mig fördig för ännu en dag på väldens bästa praktikplats. Jag Stormtrivs att känna att jag är behövd att elever väljer att komma till mig det känns toppen.  Och idag kanske de är lite gladare solen skiner och de bli inte plask blöta när det går ut:)


Lämnar gärna en komentar blir alltid lika glad:)




Av Sofie Holgersson - 8 september 2014 22:14

Har haft en toppen grym helg med så många skratt och kramp i käkarna.

Insätt att vi har grymma vänner som ställer upp.

Vännerna la ihop pengar för att moa skulle få åka helikopter :)

Bilder säger mera än ord. :)

Har även insett att min vikt och mutt midje mått minskat..
Kunde inte ens knäppa dessa i april..

Jag måste försöka sova lite Små trött sen helgen är man allt:)

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards