sholgersson

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Sofie Holgersson - 6 november 2013 09:51

Många har sådan fördomar kring lastbilschaufförer och deras bilar!
Många tycker bara det är ett miljöförstöring med alla dessa utsläpp de är i vägen när man kör. Ofta kommentera man när man kommer ifatt en lastbil/långtradare att det går så sakta. Till och med chaufför själva gör det när de kör personbil:)
Men tänk att ett liv utan denna yrkes gruppen hade inte fungerat.
Om lastbilschaufför skulle strejka hade vi inte klarat många dagar utan allt hade blivit kaos.
Vi hade inte kunnat tanka för bränslet kommer i tankbilar.
Vi hade inte kunnat handla för varorna i alla butiker komma via lastbilarna både kylvaror, så som kläder och byggvaror! Till och med så pass att lastbilarna hämtar mjölken på gården för att köra den till mejeriet. De kör djuren som åker till och från slaktaren. Köper man en ny bil har den fraktats på en lastbil. De kör mellan industrierna för att vi skall kunna ha värme hemma exempel. Helt enkelt ett liv utan dem hade inte fungerat.


Sen finns det vissa som sköter sina bilar mer än andra. För min man är ju det hans arbetsplats och självklart vill han har ordning och reda i den ibland är det till och med så att han får använda den som bostad.
Jag har många runt om mig som faktist bor i sina bilar mer än vad se bor hemma och har aldrig hör de klaga för ofta är det så att det inte bara är ett jobb utan även en hobby.

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards