sholgersson

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

Ibland är det inte lätt!

Av Sofie Holgersson - 8 oktober 2015 20:53

Jag har mycket inom mig som jag ibland bara vill spring ut i en skog och skika ur mig. Det finns många tankar och funderingar som inte bli bra eller som man vill... Det finns stunder jag vill ge upp och inte vara med längre. Det finns stunder jag bara inte orkar mera och det kan kännas som jag står ensam vid ett vägskäl.
Men jag har en familj som finns och det gör mig stark att veta att även jobbiga stunder tar man sig ifrån.
Det finna vänner som finns där för mig ett samtal bort. Jag har inte många men helst äkta vänner än massa falska.
Jag är tacksam för att de finns att de vill vara mina vänner.

Jag vill ibland bara känna mig nära och känna mig uppskattad.
Det är hemskt att höra att när jag inte är hemma fungera allt på topp men när jag skall fixa Moa bara bråkas det och tjatas..
Nu är hon inne i en fas när Daniel har inte varit hemma vid läggning denna veckan. Och då vägra hon sova och har 10000 undanflykter m.m
Ibland kan blir man ledsen när ens 6åring säger du är så dryg mamma, pappa är bättre på detta.. hon vet inte vad det menars med men jag tar åt mig inombords jag trycker ner mig själv och känner mig dålig..

Tyvärr har inte jag eller min familj valt att just jag skulle bli skadad inom vården 2008.. mina dagar är tuffa ibland jag är inte som en 27 åring borde min ork sugs ur mig som ett läsk papper, en vila på dagen är skönt /ibland ett måste för att orka eftermiddagen. Jag blir ledsen av att höra på skoj är du klen. Sen är det lätt att gömma sig bakom det gamla..

Jag hade kunnat ge allt för att för ett tag få leva normalt kunna jobba 100% orkar med allt runt om kring vara mamman som låter sitt barn ha massa intressen m.m men jag har fått nöja mig med det jag kan och sen är kanske det bra ibland att sätta gränser för jag tror inte att Moa hade orkat ha mer än två saker i veckan som intresse.

Jag måste sluta grubbla och ta åt mig av vad min 6åring säger. Vissa saker andra med säger kan vara en god sak...

Jag känner mig tom ibland men att skiva av mig är positivt ibland bara skriver jag för att just den känslan tanken kom upp just då. Allt är inte menat ordagrant men det kändes skönt att skriva av sig lite.

Nej nu säger jag Tack för mig :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards