sholgersson

Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Summering av 2017!

Av Sofie Holgersson - 14 januari 2018 17:27

Mitt 2017 började helt upp och ner vänt jämte mot hur det slutade.


Jag fick lära mig att stå på het egna ben och hitta mig vem var jag vad ville jag med mitt liv.

Inte bara vem jag var som mamma och i ett förhållande utan vem är Sofie och vad ville hon med livet. 

 

Det var en resa jag inte trode jag själv skulle klara på långa vägar men det visade sig att jag klarade mer än vad jag trode själv. 

Jag har alltid haft en inre styrka men inte trode jag den kunde ta mig så långt. 

 

Med vänner som fanns där i olika lägen och fick mig att börja skratta och ha kul.

Med dansen som höll mig igång och gjode att jag släppte tankarna så kom jag låmgt fram. 

Men framför allt att lära mig att ta hand om mig och träna och göra det min kropp mådde bäst av det var det svåraste. 

Att börja göra saker med Moa som hon uppskattade och ville på ett helt annat plan än tidigare. Ta vara på tiden som fanns och njöt av varje sekund. 

   

Att sakta våga släppa in människor på mitt liv och släppa efter på det man ville kunde leda mig till att hitta hem på rikigt.

 

Att få tillbaka min kärlek :) Och att känna att vi inte bara rivit muren utan tillsamamns gått runt den <3


 

Att umgås med helt galan människor som ger en så ont i magen av allt skrattande :)

 

Att få vara delaktig och pyssla ihop <3

 

Spenderat en del tid med mina syskon och dotter i alla handbolls matcher och så de kämpat.

 

Få ha med dig till Uppsala och se vad jag har varit och var våra liv ändrades så mycket. Få träffa männsikorna där min resa fick en total hel omvändning :)

 

Inte bara en gång utan du stod där och väntade när jag kom ut från operationen/ batteribytet som jag var jätte nervös av.. 


 

Himlen fick även en ägngel detta året..... DU lämnade en enorm saknad bakom dig. Så glad att du fick vara med och se att vi blev hela igen. Att du fick vara med och se oss lyckliga. 

Utflyckter med familjerna <3

     

God mat och ännu mer skratt har det oxå bjudits på.

 


Året 2017 blev året då jag insåg vad jag ville med livet och vågade satsa extra hårt på det. Jag följde mitt hjärta och det gjode att jag blev hel igen <3<3<3

Jag kom tillbaka till min bästa vän och min man! 

 

Nu är vi ett år rikare på erfaernhet och ännu starkare ihop än vi någonsin har vartit tidigare. 

Du är den som känner mig bäst och finns där för mig i alla lägen i positivt och negativt <3

Att få ha dig vid min sida är det bästa som hänt 2017!

Ser fram emot massa år ihop inte bara 2018 :) 

 

Detta året skall jag satsa på mig och min familj till 1000 %

Jag skall kämpa för vår dotter i alla lägen och finnas här för henne i alla lägen hon behöver. 

 


Men framför allt jag skall inte ta något för givet utan göra det jag mår bra av och ihop sakll vi komma ännu längre in i livet resa. 


Oj vist har det bliivt 2018 oxå det innebär året då man blir 30 :) Det är bara en siffra och man bli visare :)

  

Ha en bra kväll där ute :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards