sholgersson

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Varför.....

Av Sofie Holgersson - 24 oktober 2015 21:50

Detta börjar bli väldigt ledsamt att hela tiden kämpa emot min egna kropp och min omgivning..

Jag vet inte hur jag skall föklara mitt liv min sitvation för någon jag vill inte hela tiden berätta detaljer m.m Jag är trött på orden vi förstår men innerst inne så gör man inte det då bara skrattar man inombords åt mig.. 

Jag vet att det är inte lätt att se och förtå för det har tagit mig över 6 år att förstå att mina dagar är så hlet olika. Detär tuffare för mig att säga idag behöver jag hjälp jag kan inte detta idag jag orakr inte m.m det orden för mig känns oftast som att slå mig själv i magen jag vill inte hamna i det underläget att jag inte kan själv. 

Bara detta att bäckent sabbat så mycket mera och att det påväkar så mycket mera för mig känns FÖRJÄVLIGT:..  För dryga 3 veckor sedan så kunde jag göra vissa saker jag inte bara kan göra alls idag pga mitt bäcken och det känns hemskt att inte kunna göra de jag vill och vet att nerskadan kan göra. 

Jag har min stimulator gör ca 70 % av min dag att jag kan vara igång. Jag har tyvärr dagar som är mera retade och då har stimulaton ett mera jobb att göra och det är tufft. Jag har VB ganska starka sådana men att leva på medeciner är ingen lösning och ännu mindre lösning då de inte tar bort min nervsmörta. Mina VB tar muskelvärk, del av huvudvärk men min nervsmärta tar den tyvär inte så därför finns den bara hemma då ibland det är många intensiva dagar med mycket värk. Jag kan ta VB vid läggdax för att få musklerna i kroppen att slappna av så jag får en natt med ett par timmar på kudden. 


Jag har en sak jag kan säga somVERKLIGEN är det bästa botmedlet mot smärtan. 
Adrelalin påslagg som man får vid Promenad där man får lite flås. Så att sköta min träning är A-O Nu har jag tyvär fått banta ner tränignen för att hela kroppen skall orka med istället för längre gånger åt gången så är det minst 3X15min som gäller sen är allt annart bara plus men rannarna tror nog jag blivit färvirrad för jag går här hemmaomkrign runt runt för att det skall fungea. 

Sen finns VÄRME/KYLA det är oxå bra saker men inte alls lika positivt som med min träning. 


Men att höra orden kan du inte ta lite tabbeltter för att orka är svar NEJ det gör mig inte bra det gör mig inte smärtfri det underlättar inte för mig... 


Jag vill inte förklara mig dagligen jag vet att det kan vara svårt att acceptera att vissa dagar kan jag flytta småskare andra dagar kan jag inte stå stilla det är frusterande fra,för allt för mig. 

Jag skulle ibland vilja kunna köra järnet i ett streck inte lite åt gången. Men tyvär inte är mitt huvud oc kropp överäns. Och en viktig sak är sömn att sova riktgit att faktist även vissa dagar ta en vila på dagen för att orka med eftermiddagen/kvällen.

Tyvär kan jag inte byta till mig en frisk kropp ett normalt levande detta är mitt liv och det har jag lärt mig att försöka acceptera för min egen skull så. 
Min omgivning behöver inte förstå men att lyssna på det jag säger är a-o be jag om hjälp är det inte för att jag är lat utan för att jag behöver hjälp just då. 


med dessa ord tackar jag för mig denan lördagkväll...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards