sholgersson

Direktlänk till inlägg 28 juli 2018

Utflyckt med svärfar m. fam!

Av Sofie Holgersson - 28 juli 2018 20:50

Vi tog oss en roadtrip längs våra vägar inget bestämt utan åka och se var vi hamna.
Började med frallfrukost i naturen.

Fredriksdals museer & trädgårdar.
Vi tog oss en tur genom en park som vi själva trodde var betydligt mindre än vad den var i verkligheten. En tur i skog och naturen som ungarna kunde genom att läsa sig till vilken sorts växt och träd det är. Genom olika trädgårdar längs stigar och ängar tog turen oss i värmen. En vindmölla stod mellan hagarna som barnen skådade. En fruktstund i björnbärs träsket där vi testade massa sorter. In och kollade i gamla byggande där människor förr bodde och kunde nästan gissa sig till hur de levde sina liv. Kul att höra barnen fråga alla frågor så som vad tjänade de och vad gjorde man när man inte kunde spela tv spel. En go glass i vacker miljö. Genom hinderbanor och stigar fortsatte resan mot statyn av Nils Poppe. Jag trodde inte att detta var något vi skulle gilla. Men så mysigt att vandra i naturen och se djuren och byggnaderna.

Där efter tog resan oss från Skåne till Halland tror jag till västkusten till hovs halla.
Ett naturreservat där vi fick chans att fika nere i vacker miljö och vilken resa bland backarna och stenarna.

Sen åkte vi vidare mot Halmstad och åt lite mat innan resan vänder hemåt.

En lyckad tripp<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Holgersson - 11 december 2023 05:36

Det har hänt massor sen sist :) Det stoltaste är nog att Moa blivit gudmor till en liten Dio. Amanda och Mathias har fått en son i sommar och det är deras son Moa är gudmor till ...

Av Sofie Holgersson - 1 juli 2023 22:28

De sista dygnet har man läst mycket om barnet och mamman som omkom vider stenaline i veckan. Som mamma så får man en enorm sorg. Att någon skall behöva gå egonom detta är hemskt. För min dotter kommer jag göra allt och kämpa mot och med henne....

Av Sofie Holgersson - 24 juni 2023 11:54

För mig är det fullt ös hela tiden så kroppen hinner inte alltid med mina svänger. Att vara ensamstående och har en unge med all den viljan går inte alltid ihop. I söndags förra v drog hon dit med elsparken i 20 km i timmen som tur gick det bra...

Av Sofie Holgersson - 12 juni 2023 22:23

Tiden springer iväg och allt sker på en och samma gång

Av Sofie Holgersson - 4 april 2023 06:43

Jag har haft problem men astma och allergi under många år. Allergin har jag haft sen jag var yngre. Astman konstaterades i sambandet med att jag blev mamma. Tyvärr har även Moa fått ta del av båda delarna med både astma och allergi samt lite ti...

Presentation

Mitt namn är Sofie Holgersson och jag är 35 år. Här får du läsa om mig och mitt liv som mamma. Hur jag inte ger/gett upp. Utan blivit starkare :)
En kamp mot mig själv och min egna vilja! Där jag bestämmer.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards